Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hold dit kamera på hovedet...
Fra : Lindkold

Dato : 18-12-06 19:19

....og formindsk den indbygget flash's ofte for kraftige effekt i øjnene...

http://www.digitalcamerau.com/2006/08/10/turn-your-digital-camera-upside-down-for-better-portraits/

Har ikke prøvet det selv, og tror ikke jeg vil benytte denne metode, men
ideen er da meget god - omend lidt besværlig.

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-12-06 19:39

Lindkold wrote:

> Har ikke prøvet det selv, og tror ikke jeg vil benytte denne
> metode, men ideen er da meget god - omend lidt besværlig.

Jeg er skeptisk. Vi er vant til at lyskilder er over os: Solen eller
lamper. Ved at belyse ting nedefra, er jeg bange for at motivet kommer
til at se forkert ud. Det vil være subtile detaljer, som skygger fra
øjenvipper eller lignende (omend briller kunne give en ret tydelig
effekt), men den slags er vi gode til at fange med underbevistheden.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Leif Langgaard

Dato : 18-12-06 20:20

"Lindkold" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> skrev i en meddelelse

> Har ikke prøvet det selv, og tror ikke jeg vil benytte denne metode, men
> ideen er da meget god - omend lidt besværlig.

Hej

Jeg vil hellere fjerne de røde øjne manuelt end have skyggerne på vægen
_oven_ over personerne!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : 2rb1

Dato : 23-12-06 22:38

> [...]
>
> Har ikke prøvet det selv, og tror ikke jeg vil benytte denne metode, men
> ideen er da meget god - omend lidt besværlig.

Vil det sige at compagt kameraer tager bedre portrætter, hvis man beder folk
stå på hovedet??

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-12-06 11:40

2rb1 skrev i 458da1c1$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Vil det sige at compagt kameraer tager bedre portrætter, hvis man
> beder folk stå på hovedet??

Bestemt, det er bare så fandes besværligt at skulle indtage håndstand, hver
gang man skal se på svigermors kontrafej!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv: