Hvad skal jeg bruge 2x100 gr ren rå marcip~
Fra : Ditte H

Dato : 17-12-06 18:42

Hej

Jeg har fået en kurv fra chefen, med lækkerier.
Blandt andet 2x100 gr rigtig rå marcipan.
Det jeg fik sidste år, nåede at blive for gammel, så denne gang skal
det bruges til et eller andet. Jeg er ikke til konfekt.
Tænkte på en kage af en eller anden art, eller nogle småkager.
Nu er 200 gr. ikke så meget, så kransekage konfekt er vist udelukket.
Kom med jeres ideér og helst afprøvede opskrifter.

Glædelig jul

Hilsen Ditte

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-12-06 19:00

Ditte H wrote:
> [...]
> Det jeg fik sidste år, nåede at blive for gammel, så denne gang skal det
> bruges til et eller andet. Jeg er ikke til konfekt.

Heller ikke dine gæster?

> Tænkte på en kage af en eller anden art, eller nogle småkager.
> Nu er 200 gr. ikke så meget, så kransekage konfekt er vist udelukket.

Hvorfor dog det - der kan da godt blive lidt fin kransekage ud af det:

200 gram marcipan
50 gram flormelis
½ pasteruiseret æggehvide

formes til marcipanbrød - bages ca. 15-16 minutter ved 200

Fra : Dorthe

Dato : 17-12-06 19:00

Ditte H skrev:
> [...]
> Nu er 200 gr. ikke så meget, så kransekage konfekt er vist udelukket.
> Kom med jeres ideér og helst afprøvede opskrifter.

I hjemmelavet is - sammen med blød nougat

Fra : Max

Dato : 17-12-06 20:33

Hej Ditte

> Nu er 200 gr. ikke så meget, så kransekage konfekt er vist udelukket.
> Kom med jeres ideér og helst afprøvede opskrifter.

Lav kransekage konfekt 200 g marcipan, 100 g sukker og 50 g
æggehvide. Sæt det på bagepapir med en sprøjte og pynt med
halve coctail bær og mandler. Bages øverst i ovnen ved 200 grader
i 10 -12 minutter, til det er gylden i kanten.

--
Mvh Max

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-12-06 22:41

Ditte H wrote:
> [...]
> bruges til et eller andet. Jeg er ikke til konfekt.
> Tænkte på en kage af en eller anden art, eller nogle småkager.

http://www.lisoe.dk/bageopskrifter/Taerter/paeretaerte_marcipan.htm

Det passer lige med de 200 gram

Jeg ville nok vælge at bruge friske pærer (som måske lige kunne koges
møre med lidt vanillie) men det er jo en smagssag.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 18-12-06 23:45

Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev:

> [...]
>mvh Kim Jensen
>blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
>Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk

Jeg ville lave én af mine favoritter: De 2 X 100
gr marcipan rulles ud til 2 lige store kvadrater
(ca. 3mm tykke). 200 gram af de gule (svovlede)
tørrede abrikoser køres et par gange gennem
kødhakkeren (der går svind i de 200 gram fordi det
bliver hængende på indersiderne)
Så lægges de to marcipanfirkanter sammen, med de
hakkede abrikoser imellem, og skæres så ud i små
firkanter à la lakridskonfekt.
Hvis du vil perfektionere dem skal de lige dyppes
i smeltet chokolade.
mvh
Erling

Fra : Ditte H

Dato : 19-12-06 07:01

Ditte H forklarede den 17-12-2006:
> [...]
> Nu er 200 gr. ikke så meget, så kransekage konfekt er vist udelukket.
> Kom med jeres ideér og helst afprøvede opskrifter.

Tak for jeres svar

Hilsen Ditte

Fra : Jens-Henrik Thrane

Dato : 20-12-06 17:22

Skræ kerne huset ud på æbler, og prop marcipanen i. Bages til marcipanen
bliver lysebrun.

Sever med cremfraice eller flødeskum og hakkede nødder....

Nemt og lækkert som dessert uden at det bliver tungt

jens

Fra : Ole Laursen

Dato : 21-12-06 14:04

Ditte H <ditte@nnnnn.nn> writes:

> Tænkte på en kage af en eller anden art, eller nogle småkager.
> Nu er 200 gr. ikke så meget, så kransekage konfekt er vist udelukket.
> Kom med jeres ideér og helst afprøvede opskrifter.

Marcipanhorn. Har desværre ikke lige en opskrift på hånden, det er
gærbrødshorn med marcipan og evt. lidt andet snask i (såsom nougat).
Smager supergodt.

--
Ole Laursen
http://www.iola.dk/