Tastaturoversigt til Nokia 3310?
Fra : Steffen

Dato : 26-06-01 23:34

Jeg har haft en Ericsson A2618s, og i manualen til den var der en lille
oversigt over, hvordan man fik forskellige tegn frem ved at trykke på
tasterne - f.eks. æ,ø,å,?,! osv.
I minmanual til min nye Nokia 3310 kan jeg ikke finde sådan en oversigt.
Måske er der en, der kan sende mig sådan en?
Steffen

Fra : Claus Rønlev

Dato : 27-06-01 11:47

Det er sq ikke så svært....

Har man slået ordbogen til (hvilket man selvfølgelig har), er .,!? osv. på
tasten 1
2=abc
3=def
osv..

På 2 får man ligeledes æ og å
På 6 får man ligeledes ø

Hvis man skal have store bogstaver, så skal man trykke på #
Hvis man skal have et andet tegn end det der står der, skal man trykke på *
Skal man have et andet ord, end det ordbogen foreslår, skal man OGSÅ trykke
på *
Holder man tasterne inde, får man tallet man trykker på i stedet for
bogstaver.

Holder man * inde kommer man ind i symbol-menuen, hvor man kan vælge hvilket
man vil indsætte
Holder man # inde bliver tastaturet numerisk (skriver numre) i stedet for
bogstaver

Er der noget jeg har glemt?

VH
Lasse

Fra : Steffen

Dato : 27-06-01 18:54

Ja.
ß,Ü,?,? osv.
Det er muligt, du ikke får brug for at skrive andet end alm. danske
bogstaver, men det gør jeg altså.
I manualen til min Ericsson A2618s var der en oversigt over indtastning af
tegn, dvs. hvor mange gange man skulle trykke på en bestemt tast for at få
et specielt tegn frem.
Sådan en tastaturoversigt er der ikke i manualen til min Nokia 3310, og de
specielle tegn ligger desværre ikke ens på Ericsson og Nokia. Hvis du
tilfældigvis kender til en Nokia-manual, der har sådan en oversigt, så kan
jeg hente den på nettet.
Venlig hilsen
Steffen