sushi ris - til risengrød?
Fra : ALKolsen

Dato : 17-12-06 11:41

Hej,

min mand har fået 1 kg sushi ris - som vi aldrig kommer til at bruge
til sushi.

Men de ligner jo til for veksling grødris .......

De er fra Letz sushi.

Kan jeg bruge dem til risengrød, eller kan jeg ligeså smide dem ud?
Jeg behøver IKKE sushi opskrifter (der var opskrifter med i posen).
Det er ALTERNATIVER, hvis der er nogen.

mvh og tak
anne lise

Fra : Tina

Dato : 17-12-06 14:33

"ALKolsen" <alkolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

------

Du kan jo prøve.... Personligt bryder jeg mig ikke om at bytte grødris ud
med noget som helst, men smag er jo individuel. Prøv, og kan I lide det, er
det jo fint.

Tina

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-12-06 14:56

On 17 Dec 2006 02:40:36 -0800
"ALKolsen" <alkolsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Kan jeg bruge dem til risengrød, eller kan jeg ligeså smide dem ud?
> Jeg behøver IKKE sushi opskrifter (der var opskrifter med i posen).

De plejer at kunne bruges til risotto da de har ca de samme
karakteristika som risotto ris.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Eivind

Dato : 17-12-06 14:59

>Kan jeg bruge dem til risengrød, eller kan jeg ligeså smide dem ud?

Jeg bruger grødris til sushi, så mon ikke..

Fra : Marianne

Dato : 17-12-06 18:29

>Kan jeg bruge dem til risengrød, eller kan jeg ligeså smide dem ud?

Nej - det ville da være dumt.

Det er jo bare en anden rissort end de gængse, og der er 100-vis af dem.

Sushi-ris er fx udmærkede til risotto. Ellers kog dem som alm. løse ris.
Hvis du ikke plejer at vaske risene mærker du næppe den store forskel.

mvh
Marianne

Fra : ALKolsen

Dato : 17-12-06 19:17

Marianne skrev:

> [...]
>
> Sushi-ris er fx udmærkede til risotto. Ellers kog dem som alm. løse ris.
> Hvis du ikke plejer at vaske risene mærker du næppe den store forskel.

Tak for de gode svar - jeg vil prøve dem til risotto, i første
omgang.

mvh
anne lise

Fra : Peter Westh

Dato : 17-12-06 19:33

>Tak for de gode svar - jeg vil prøve dem til risotto, i første
>omgang.

Jeg bruger af og til risottoris til risengrød, og det går rigtig fint,
specielt er det meget lækkert til risalamande. Så hvis sushiris duer til
risotto, så vil jeg vædde på at de også duer til risengrød.

/P

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 17-12-06 22:29

Peter Westh wrote:

> Jeg bruger af og til risottoris til risengrød, og det går rigtig fint,
> specielt er det meget lækkert til risalamande. Så hvis sushiris duer til
> risotto, så vil jeg vædde på at de også duer til risengrød.

Helt enig. Risottoris er fremragende til grød.

Jeg forsøgte af nød, da jeg boede i Italien. Og det fungerede rigtig godt.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang