Boot Camp snabel a
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 16-12-06 18:29

Hej
Jeg har købt en ny MacBook og har installeret Boot Camp og Windows XP. Er
der nogen der ved hvilken tastekommando der giver snabel a??
Hej fra Jørgen.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-12-06 19:18

Jørgen Hansen <jorgen@cajunmusic.dk> wrote:

> Hej
> Jeg har købt en ny MacBook og har installeret Boot Camp og Windows XP. Er
> der nogen der ved hvilken tastekommando der giver snabel a??

Tasterne sidder samme sted som på windows... og når der nu ikke er en
alt-gr tast så buger du: alt-ctrl-2

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 16-12-06 19:52

Kaj Christiansen skrev:

> Tasterne sidder samme sted som på windows... og når der nu ikke er en
> alt-gr tast så buger du: alt-ctrl-2
>
> Mvh.
> Kaj.

Hej igen

Jeg kan ikke få kommandoerne til at virke. Jeg bruger Outlook som
postprogram og Word til skrift.

Hej fra Jørgen.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 16-12-06 22:16

Jørgen Hansen <jorgen@cajunmusic.dk> wrote:

> Jeg kan ikke få kommandoerne til at virke. Jeg bruger Outlook som
> postprogram og Word til skrift.

Du kan også trykke alt-shift for at skifte til amerikansk
tastatur-layout, trykke shift-2 og derefter alt-shift (for at vende
tilbage til dansk layout). Besværligt, men det kan virke, hvis man ikke
så ofte bruger windows.

~ Jørgen

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 17-12-06 01:12

Jørgen Tietze skrev:

> [...]
> tastatur-layout, trykke shift-2 og derefter alt-shift (for at vende
> tilbage til dansk layout). Besværligt, men det kan virke, hvis man ikke

Hej igen
Det hele virker noget uigennemskueligt. Jeg får ingen reaktion på skift
af tastaurlayout og jeg kan stadig ikke skrive @. Jeg prøver at tjekke
Windows opsætningen, der er trods alt flere fejlmuligheder i denne
opsætning. Foreløbig tak for hjælpen - hej fra Jørgen.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-12-06 14:10

> [...]

> Windows opsætningen, der er trods alt flere fejlmuligheder i denne
> opsætning. Foreløbig tak for hjælpen - hej fra Jørgen.

Ja, det er ikke den smarteste løsning jeg har formuleret der. Men hvis
du har installeret driverne fra bootcamp cd'en (og valgt fortsæt selvom
driverne ikke er signeret til brug med windows), skulle ctrl-alt-2 også
fungere som snabel-a, som Kaj Christiansen siger - hvilket jo er meget
lettere i de fleste tilfælde

Det er selvfølgelig ikke standard i en dansk windows at have installeret
engelsk/ amerikansk tastaturlayout. Det er fordi jeg har en engelsk/
amerikansk windows, at jeg som standard har "English (United states)"
tastaturlayout installeret. Det er min fejl, jeg ikke har været
opmærksom på dette. Man skal huske at tænke før man skriver

Hvis du gerne vil have den lidt subtile mulighed for at skifte mellem
tastatur-layouts kan du tilføje den engelsk amerikanske igennem:

Kontrol Panel/ Regional and Language Options/ Languages (faneblad)/
Details (knap)/ Add (knap)

~ Jørgen