Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Olympus kamera
Fra : Mike Johnson

Dato : 14-12-06 19:45

Hej

Mit kamera som snart er 3 år gammel, kan ikke længere "huske" når man
udskifter batterierne i den.

Det har ikke altid være sådan, men pludselig (pudsigt lidt efter
garantien udløb) skete det.

Jeg fik af vide at det nok var en eller anden kondensator som skulle
udskiftes, men bare det at Olympus skulle have kameraet ind, ville det
koste op imod 2.000 kr.

Er der nogen som ved om man kan få det lavet andensteds til
menneskepenge ?

På forhånd tak

MJ

Fra : Just Me

Dato : 14-12-06 20:13

Hej Mike

Neej det kan desværre ikke betale sig..

Vh Morten
/ Som arbejder i fotobutik

Fra : Mike Johnson

Dato : 15-12-06 08:24

Øv, det er jeg ked af at høre.

Men ellers tak for dit svar

MJ

Fra : John Larsson

Dato : 14-12-06 20:25

Mike Johnson <doesntwork@hotmail.com> writes:
> [...]
>koste op imod 2.000 kr.
>
>Er der nogen som ved om man kan få det lavet andensteds til

Du må forstå at det ikke er kondensatoren der koster noget særligt eller
at udlodde og lodde i, men det at åbne og lukke sådan et apparat for at
frigøre den lille printplade, hvor kondensatoren sidder. Jeg kom til at
overtage et Olympus 2500 L (et "kultkamera") som ejeren havde skilt totalt
ad. Det var dælme svært at få samlet (uden "værkstedsmanual"), men det
lykkedes til sidst, med kun 3 bittesmå skruer til overs! Jeg kender
en rigtig nørd der laver den slags for 300 kr./timen, men du kan ikke få
Olympus's garanti! Jeg vil tro at han vil gøre reparationen for 600 dask!

John

Fra : Mike Johnson

Dato : 15-12-06 08:28

Ja, jeg regnede heller ikke med at selve kondensatoren var den dyre
del

Jeg vil lige tænke over dit tilbud, men ellers må jeg bare leve med
besærelighederne når man skal skifte batterier.

Jeg er ellers glad nok for mit C-5050 kamera, men det er lidt surt når
man står i marken og så først skal alle indstillingerne igennem, bare
fordi man har udskiftet batterierne. Desuden har kameraet være pænt
dyrt (købte det da den lige kom på det danske market).

MJ

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-12-06 21:08

Mike Johnson wrote:

> [...]
> udskifter batterierne i den.

> Er der nogen som ved om man kan få det lavet andensteds til

Det kan ikke svare sig at bruge fem flade ører på at reparere et 3 år
gammelt digicam, lev med at du skal indstille dato, tid, o.s.v. hver gang
du skifter batterier, eller brug dine sparepenge på et nyt moderne og
meget bedre kamera...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-12-06 21:29

On Thu, 14 Dec 2006 19:45:28 +0100, Mike Johnson wrote:

> Jeg fik af vide at det nok var en eller anden kondensator som skulle
> udskiftes, men bare det at Olympus skulle have kameraet ind, ville det
> koste op imod 2.000 kr.

Glem det! Du skriver ikke hvad det er for et kamera, men efter al
sandsynlighed får du nu et bedre nyt for 2 kkr.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : John Larsson

Dato : 15-12-06 09:15

> [...]
>Jeg er ellers glad nok for mit C-5050 kamera, men det er lidt surt når
>man står i marken og så først skal alle indstillingerne igennem, bare

Jo, men hvis du bruger en ekstern strømforsyning ved batteriskifte,
beholder den vel indstillingerne! Du kan jo bare have 4 små AAA-celler i
en batteriholder med et stik, så er du ikke afhængig af 230 v.

En anden ting er vel om det er så sundt for kameraet med en defekt
kondensator. Kan de ikke lække et eller andet ætsende?

John

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 15-12-06 17:31

Peter Loumann wrote:

> Glem det! Du skriver ikke hvad det er for et kamera, men efter al
> sandsynlighed får du nu et bedre nyt for 2 kkr.

Det er nok realistisk at kigge på hvor mange Mp. et 3 år gammelt
kamera kan tilbyde -- og _så_ sammenligne med hvad et kamera med
tilsvarende Mp. koster idag --- under en tusse ?

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-12-06 17:49

On 15 Dec 2006 08:30:41 -0800, per.corell@privat.dk wrote:

> Det er nok realistisk at kigge på hvor mange Mp. et 3 år gammelt
> kamera kan tilbyde -- og _så_ sammenligne med hvad et kamera med
> tilsvarende Mp. koster idag --- under en tusse ?

Måske - afhængig af hvad det skal bruges til. Det er ikke Mpx jeg ser på
først. Nu fik vi jo opklaret at det er et Olynpus C-5050, altså 5 Mpx. Den
serie havde en udmærket optik, har selv haft lillebroren. Jeg mener nu at
mit nuv. PowerShot A95 med samme Mpx kan måle sig med det. Det kan dog ikke
tage raw eller tiff. Til gengæld er det mere handy og antagelig også lidt
hurtigere. Det er ikke længe siden jeg så det på tilbud til - svjh - en god
tusse. Bare som eksempel.

Denne tråd burde nok fra starten være kørt i

Men skidt.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : ksk

Dato : 15-12-06 18:06

> Denne tråd burde nok fra starten være kørt i

> Men skidt.

ja du ha ret , men lidt åndsvagft at ødelægge en god tråd .. og her siger vi
så Tak til NRE for ikke at lave OT indlæg ,, han er blevet helt dygtigt

KsK

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-12-06 20:32

Mike Johnson wrote:

> Jeg fik af vide at det nok var en eller anden kondensator som skulle
> udskiftes, men bare det at Olympus skulle have kameraet ind, ville det
> koste op imod 2.000 kr.

Hvis den butik/værksted du har henvendt dig til, siger at det kan være "op
til 2000kr" så har de nok ikke helt rent mel i posen, eller også bruger de
ikke Olympus DK til at håndtere reperationen.

Olympus Danmark kører med faste takster på deres kamera rep. De kan godt ind
og se præcist hvad sådan en operation koster, før de sender det ind...
Egentlig lidt åndsvagt med faste priser, for det kan nemlig let koste 1000
kroner at få skiftet en batteriklap som i sig selv koster 30kr og
udskiftningen tager nok 10 min for en teknikker.... Men har man tabt
kameraet og hele zoomblokken er smadret, ja så er det ret billigt
(.......det er selvfølgelig også lige om 5050 står på deres rep.liste - gør
den ikke, så vil de ikke lave den, for det kan de ikke finde ud af... men så
det godt at der er andre i brancen.. DFA har hjulet os en gang, de har
nemlig ansat Finn L, og han er gammel Olympus teknikker, så han kan finde ud
af nogle af de ældre modeller som Olympus ikke selv kan lave.... og så er
det også i den dejlige DFA kvalitet. De gør det satme godt.)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : emj