sonoservice og mac.
Fra : Henrik

Dato : 14-12-06 16:12

Hej NGer.

Når man via Sonofons forhandlernet køber en telefon, og den herefter
går ned, så bliver den sendt ind og via www.sonoservice.dk kan man
følge reperationen. Dette gælder selvfølgelig ikke hvis du er så
formastelig og anvender en mac browser.

Adspurt om det ikke er en fejl? Svare sonofon.

"Det er korrekt at vi ikke understøtter din MAC browser, og du bliver
nødt til at benytte adgangen til vores serviceside fra en anden
computer."

Sonofon er begyndt at lyde som TeleDanmark gjorde i slut 90 erne.

Hilsen Henrik

Der nægter at lade sig kyse til at bruge IE

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 14-12-06 17:28

On Dec 14, 4:11 pm, Henrik <d...@mil.dk> wrote:
> Hilsen Henrik
>
> Der nægter at lade sig kyse til at bruge IE

Nej puha, det går da slet ikke. Men kan det ikke løses ved at bruge
Firefox? Nu er det snart 10 år siden jeg sidst har brugt en Mac, men
viser en Firefox ikke sider på samme måde som en Firefox ville vise
siderne på Windows?

--
HTP

Fra : Henrik

Dato : 14-12-06 18:04

On 2006-12-14 17:28:07 +0100, "Hans Tosti Pedersen"

Nop..........

Fra : Mads

Dato : 14-12-06 19:00

Henrik wrote:
> [...]
>
> "Det er korrekt at vi ikke understøtter din MAC browser, og du bliver
> nødt til at benytte adgangen til vores serviceside fra en anden computer."

Ja. Det er herligt. Et andet eksempel på stenalder tankegang er:
http://www.gf-forsikring.dk/
Der kan man lige nå at se at den rigtige siden blinker inden der kommer
et skilt med af de ikke vil have mig som kunde.

Man skulle tro man skrev 1996, og ikke 2006.

Fra : Mads

Dato : 14-12-06 19:24

Henrik wrote:
> [...]
>
> Sonofon er begyndt at lyde som TeleDanmark gjorde i slut 90 erne.
>
> Hilsen Henrik
>
> Der nægter at lade sig kyse til at bruge IE

Du kan bruge følgende til at komme til deres login side:
1. Start Firefox 2
2. Slå Javascript fra
3. Gå ind på http://www.sonoservice.dk
4. Slå Javascript til.
5. Tryk på knappen med se status for bla bla.

Så kommer der en login side frem på min Firefox 2.0 på en MacBook.
Skal ikke kunne sige om det samme virker med safari.

Generelt kan man sige at web udviklere der laver brower blokering,
normalt ikke er specielt gode udvilkere. Og derfor er det normalt også
let at omgå deres blokeringer.

Fra : Henrik

Dato : 14-12-06 20:02

On 2006-12-14 19:24:09 +0100, Mads <mads@iname.com> said:

> [...]
>
> Generelt kan man sige at web udviklere der laver brower blokering,
> normalt ikke er specielt gode udvilkere. Og derfor er det normalt også

Hej Mads.

Det virker næsten, jeg kommer ind på siden men når jeg trykker på
knappen så sker der ikke noget.... Nå men de ringer vel når den er
klar ...

Måske skulle vi lave en rundspøre om hvem der laver web sider der ikke
kan vises på Mac, så vi kan finde ud af hvor vi er velkommmen..

God jul

Henrik

Fra : Morten Lind

Dato : 15-12-06 05:34

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
>
> Sonofon er begyndt at lyde som TeleDanmark gjorde i slut 90 erne.
>
> Hilsen Henrik
>
> Der nægter at lade sig kyse til at bruge IE

Er Debug menuen slået til i Safari? Hvis den er, lader du User Agent
vise den som MSIE 6, så virker Sonofon.

Hvis den ikke er, kan du med lukket Safari åbne Terminal og skrive:

defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1

Start Safari og Debugmenuen er yderst til højre.

(Hvis du vil ha´ den væk igen, skal du gøre det samme, men med et 0
istedet for 1 - har jeg læst mig til, men ikke afprøvet).

M.

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 15-12-06 11:23

On 14 Dec., 18:04, Henrik <d...@mil.dk> wrote:

>Nop..........

Er det noget, man lægger mærke til, sådan ved alm. surfing?

--
HTP

Fra : Henrik

Dato : 15-12-06 12:35

"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Er det noget, man lægger mærke til, sådan ved alm. surfing?

Nej som oftest er det når man kommer på specifikke sider....

Og der er ikke så mange, men de er der og det er luset...
--
HTP