Efter en hastighedsmåling
Fra : Vejrmanden :\)

Dato : 14-12-06 10:59

Hej i gruppen,

Jeg har kigget lidt på politi.dk der skriver de følgende.

Du er dog som ejer (bruger) af køretøjet ikke forpligtet til at give
oplysningen i følgende tilfælde:

a.. Hvis du selv har ført køretøjet
b.. Hvis du har overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne
føre køretøjet, f.eks. hvis pågældende ikke havde gyldigt kørekort.
Er der nogen der grunden til dette?

Fra : TDCNews

Dato : 14-12-06 11:47

"Vejrmanden :)" <ps1234ps1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har kigget lidt på politi.dk der skriver de følgende.
>
> Du er dog som ejer (bruger) af køretøjet ikke forpligtet til at give

Her er detb dig selv der er anklaget og
er vel som sådan ikke pligtig til at viden mod dig selv.

> b.. Hvis du har overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne
> føre køretøjet, f.eks. hvis pågældende ikke havde gyldigt kørekort.
> Er der nogen der grunden til dette?

Ja den er underlig !

Fra : Codexx

Dato : 14-12-06 11:49

TDCNews skrev:
> "Vejrmanden :)" <ps1234ps1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja den er underlig !

Det er vist også strafbart for ejeren, og dermed selvinkriminering

/Bacher

Fra : TDCNews

Dato : 14-12-06 12:08

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

TDCNews skrev:
> "Vejrmanden :)" <ps1234ps1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja den er underlig !

>Det er vist også strafbart for ejeren, og dermed selvinkriminering

Ja, selvfølgelig, derfor

/Bacher