Sløv advokat - hvad gør man?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 13-12-06 19:02

Når en advokat i en skilsmissesag er sløv og forhaler tingene, hvad er der
så af muligheder for at speede processen lidt op?
Samtidigt varetager han ikke sin klients interesser, da han regner noget
særeje med i det store regnestykke, da det "jo er rimeligt", at part A
betaler lidt mere, da part A har nogle aktiver som særeje. Særeje bør vel
ikke have noget at sige, når tingene skal deles ved skilemisse?
Er der noget advokatnævn, som man kan henvende sig til, og klage sin nød
til?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-06 19:13

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Når en advokat i en skilsmissesag er sløv og forhaler tingene, hvad er der
> så af muligheder for at speede processen lidt op?

Kan man ikke skifte advokat?

--
Bertel

Fra : Maia Bak

Dato : 13-12-06 19:26

Hej Thomas.

jeg vil klart anbefale dig at skifte advokat.
Jeg har selv haft problemet i en bodelingssag - min "gamle" advokat brugte 4
måneder og da jeg skiftede advokat var sagen afklaret i løbet af 1 måned.
Jeg har indklaget den "gamle" advokat til Advokatnævnet, den mulighed har
man altid:
http://www.advokatnaevnet.dk/

På deres hjemmeside kan du også læse lovgivning og etiske regler som
advokater skal overholde.

Jeg håber at du finder en løsning.

/Maia