Powerbook og MacPro synkronisering
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 23:07

Hej.

Jeg har bestilt en MacPro stationær til mit arbejde, og har i forvejen en Powerbook.
Nu er jeg så kommet til at tænke på, at jeg sådan set gerne ville kunne synkronisere mail, adresse og kalender mellem de to maskiner, så jeg f.eks. kan skrive mails og modtage mails på begge maskiner, uden jeg skal til at huske, hvorfor en af dem det nu lige er, jeg har modtaget mailen på.
Spørgsmålet er så, om dette er muligt? Jeg har som sagt ikke modtaget maskinen endnu, men har tænkt lidt over, om det i det hele taget kan lade sig gøre.

Gode ideer og råd modtages meget gerne.

Hilsen Thomas.

Fra : Terje Rydland

Dato : 12-12-06 23:27

<Thomas> wrote:

> [...]
> mailen på. Spørgsmålet er så, om dette er muligt? Jeg har som sagt ikke
> modtaget maskinen endnu, men har tænkt lidt over, om det i det hele taget

Først - bruk IMAP. Da slipper du slike problemer.

Hvis det ikke er et alternativ og du bruker POP:

Sett opp mail på den ene maskinen til å fjerne e-mail fra POP-serveren
når den lastes ned, mens den andre ikke gjør det.
Dermed vil du få alle meldingene på din hovedmaskin (den som fjerner
e-post fra POP-serveren nå den er lest), og alle de uleste siden forrige
gang du leste mail på den andre.

Ikke helt perfekt, men det vil stort sett gjøre jobben.

Terje

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 13-12-06 16:46

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> [...]
> Dermed vil du få alle meldingene på din hovedmaskin (den som fjerner
> e-post fra POP-serveren nå den er lest), og alle de uleste siden forrige

Jeg har sat mail op til at fjerne kopierne fra serveren efter en uge, så
kommer jeg ikke i den situation, at en mail kun ligger på hovedmaskinen.
Ulempen er, at man skal sortere den samme post to gange.

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-06 20:20

Thomas wrote:
> [...]

> Spørgsmålet er så, om dette er muligt? Jeg har som sagt ikke modtaget maskinen endnu, men har tænkt lidt over, om det i det hele taget kan lade sig gøre.

Få en imap mailkonto.