Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billebank eller flere kort
Fra : Kent

Dato : 12-12-06 17:27

Hej
Jeg står for at skal udvide lagerkapaciteten, når jeg er ude at fotografere.
Jeg havde tænkt mig at enten købe en Billdedbank (f.eks. Amitech travel
disk) eller købe nogle flere CF Kort,
jeg vil tro at jeg skal bruge ca 4-8 Gb.
Er der nogle som har erfaring med disse billedbanker eller evt. kan henvise
til nogle test eller lign.
Med venlig hilsen
Kent

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-12-06 17:38

"Kent" <kent@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disk) eller købe nogle flere CF Kort,
> jeg vil tro at jeg skal bruge ca 4-8 Gb.

Hvis du kun skal bruge 4-8GB så køb et 4GB eller 8GB Transcend kort. 8GB
koster ca. 1200kr (ultraspeed) og du kan dårligt få en billedbank for de
penge.

> Er der nogle som har erfaring med disse billedbanker eller evt. kan
> henvise til nogle test eller lign.

Ja, jeg har en Epson P-2000, som fungerer aldeles fint. Desuden to stk.
Vosonic 120GB uden skærm. Kan fås til 130euro og fungerer desuden som
ekstern USB HD og kortlæserne dukker også op på din PC så de kan bruges
direkte. Læsehastigheden fra kort til disc er ikke overvældende (ca.
1,5MB/sec).
Mvh,
Hans

Fra : emj

Dato : 12-12-06 18:59

Hans Kruse skrev:

>Hvis du kun skal bruge 4-8GB så køb et 4GB eller 8GB Transcend kort. 8GB
>koster ca. 1200kr (ultraspeed) og du kan dårligt få en billedbank for de
>penge.

Sikke noget vrøvl. en http://www.amitech.dk/ amitedh traveler disk på
40 GB koster 999 kr. Den er ganske glimrende. Jeg har selv en sådan,
men gav 500 kr mere for den.

Hilsen emj
--
Gratis fotokalendere 2007
http://lamaguf.dk/kalender/

Fra : NN inc.

Dato : 12-12-06 23:40

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Sikke noget vrøvl. en http://www.amitech.dk/ amitedh traveler disk på
> 40 GB koster 999 kr. Den er ganske glimrende. Jeg har selv en sådan,
> men gav 500 kr mere for den.

Den ser ikke ud til at have USB-2 standarden ?

ab

Fra : Pepe

Dato : 13-12-06 00:31

"NN inc." <ingen@mail.dk> skrev i meddelandet

> "emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Den ser ikke ud til at have USB-2 standarden ?
>
> ab

Amitedh Traveler disk är en bra produkt.
Den har USB2 och är väldigt snabb och praktisk.
Jag använder den tillsammans med två 1 GB minneskort.
Det tar tre-fyra minuter att kopierat från kort till disk.
Det går väldigt snabbt att läsa kort direkt från kortläsaren.
Det tar kort tid att kopiera från Disk till dator via USB2.

Min disk med 80 GB kostade ca 1600 SEK.

Pepe

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-12-06 19:15

Kent wrote:

> Er der nogle som har erfaring med disse billedbanker eller evt. kan henvise
> til nogle test eller lign.

Hvis du køber en billedbank som har et indbygget genopladeligt batteri,
så skal den bruges med jævne mellemrum, for ellers ligger batteriet og
bliver 'dovent'.

Det er et nogle år siden jeg købte min billedbank, så jeg har ikke tjek
på markedet p.t., men med den erfaring som jeg har draget, så ville jeg i
dag se om jeg kunne finde en type, som kan bruge alm. genopladelige
AA-batterier.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-12-06 19:23

> [...]
> disk) eller købe nogle flere CF Kort,
> jeg vil tro at jeg skal bruge ca 4-8 Gb.
> Er der nogle som har erfaring med disse billedbanker eller evt. kan

Her skal du være obs. på batteritiden, det er ikke noget værd med en 100GB
disk, når der kun er strøm til at overføre feks. 8GB filer!

Du kan så købe ekstra batterier i stedet for kort

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Henning

Dato : 12-12-06 20:48

On Tue, 12 Dec 2006 17:27:01 +0100, "Kent" <kent@has.dk> wrote:

> [...]
>jeg vil tro at jeg skal bruge ca 4-8 Gb.
>Er der nogle som har erfaring med disse billedbanker eller evt. kan henvise

Jeg mener der var omtalt i Dyk for noget tid siden. Anbefalingen var
vist, at du købte en iPod eller lignende afspiller og brugte af dens
lagerkapacitet til også at lagre fotos. Den fåes med ~60G disk, så
skulle der være rigelig plads til både en uges musik samt masser af
fotos.

Fra : Christopher Stein

Dato : 13-12-06 08:22

Henning skrev:

> [...]
> lagerkapacitet til også at lagre fotos. Den fåes med ~60G disk, så
> skulle der være rigelig plads til både en uges musik samt masser af

det var sjovt - jeg har hørt det modsatte.. :
At overførslen skulle være så langsom, at den brugte al batteriet før
den havde fået overført mere end 10 G

;)

Fra : jan111

Dato : 13-12-06 09:13

Christopher Stein skrev:

> det var sjovt - jeg har hørt det modsatte.. :
> At overførslen skulle være så langsom, at den brugte al batteriet før
> den havde fået overført mere end 10 G
>
> ;)

Der er en 40 GB Amitech TravelDisk Media med farveskærm til salg på
QXL i øjeblikket. Auktionen slutter 14/12

Fra : Alex W

Dato : 13-12-06 11:08

Der er en 40 GB Amitech TravelDisk Media med farveskærm til salg på
QXL i øjeblikket. Auktionen slutter 14/12

Der er to stk. Travel Disk med 20 Gb til kr. 500 hos Amitech (demo modeller)

/Alex W

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-12-06 09:57

"Kent"
> [...]
> disk) eller købe nogle flere CF Kort,
> jeg vil tro at jeg skal bruge ca 4-8 Gb.
> Er der nogle som har erfaring med disse billedbanker eller evt. kan

Jeg køber mine X-drives her:
http://www.hl-tronics.de/shop/index2.htm
og gerne med ekstra batteri, da de ind imellem
er det svageste led - find en med usb2 eller firewire
og brug den som ext. harddisk - nogle modeller
har helt vilde features. -max-

Fra : rt

Dato : 15-12-06 10:13

> [...]
> disk) eller købe nogle flere CF Kort,
> jeg vil tro at jeg skal bruge ca 4-8 Gb.
> Er der nogle som har erfaring med disse billedbanker eller evt. kan

Jeg har en Vosonic, som vist efterfølgende er kommet i en
ny udgave. Jeg købte den med en 120 GB disk og har haft
den med 7 uger i Thailand og Malaysia.

Den overfører superhurtigt, og batteriet holdet længe.
Ja, jeg ved godt begræber som superhutigt og længe
er upræcise, men har ikke lige nogle tal. Mener at
have læst, at den er en af de hurtigere på markedet.

Man kan ikke se billederne på den, men det har jeg heller ikke
behov for. Til gengæld er der et lille display, der viser info om
overførslen. En-knaps-navigation gør den såre simpel.

Jeg er meget tilfreds.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-12-06 12:22

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> wrote in message

> [...]
> behov for. Til gengæld er der et lille display, der viser info om
> overførslen. En-knaps-navigation gør den såre simpel.

Jeg har to Vosonic 120GB og de er helt fine. Overførsel er ikke hurtig ca.
1.5MB/sec iflg. min målinger. Men både HD og kortlæsere kan ses fra en PC,
så kortlæserne kan også bruges derfra. Det er ganske nyttigt, hvis man har
en laptop med. Hvad jeg også fandt ganske smart er, at den kan oplades via
USB stikket.
Mvh,
Hans