Køkkenmaskine - hvilken?
Fra : Kim Jensen

Dato : 11-12-06 22:48

Hej!

Jeg overvejer at investere i en god og alsidig køkkenmaskine; KitchenAid
Artisan virker som det klassiske og sikre valg, men når jeg sammenligner
med andre modeller virker dens 300W motor som "lidt". Fx kan jeg se at
den kun lidt dyrere Bosch MUM 8200/82W1 har en væsentlig kraftigere
motor på hele 1400W.

Hvor meget skal jeg ligge i dette? Og ligeså vigtigt; er der nogen her i
gruppen der har erfaring med MUM-modellerne?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : jvj

Dato : 12-12-06 07:43

Hej

Jeg synes du er på rette spor jeg ville primært vælge en med en stor
motor vel vidende det også har noget med udveksling ta gøre og så vil
jeg se meget nøje på om tilbehøret, skål o.s.v kan gå i opvaskimaskinen

hilsen jrgen vj

Fra : Paul M. Langgård

Dato : 12-12-06 07:57

Har ikke sjekket motorstørrelse, men jeg vet at min
Kenwood Major ble kjøpt av min mormor tidlig på
1980 tallet. Den ble benyttet nærmest daglig, og blir
fremdeles benyttet av meg, minst 3 dager i uken.
I 1997 overhalte jeg motoren med nye børster.
En kostnad her i Norge på 400 kroner.
Etter dette har jeg ikke hatt noen problemer.

Paul M. Langgård

Fra : Max

Dato : 12-12-06 08:44

Hej Kim

> Hvor meget skal jeg ligge i dette? Og ligeså vigtigt; er der nogen
> her i gruppen der har erfaring med MUM-modellerne?

Da man jo ikke kender noget til effektivitet i motoren og effekttabet
i transmissionen fortæller motorstørrelsen ikke så meget. Men skal
du bruge den meget og længe, så prøv at lytte til de forskellige
modeller og hør hvor meget de larmer.

Jeg kender både Kenwood, Elektrolux og Kitchenaid, det er alle
gode maskiner og jeg kender nogle der er glade for dem hver
især og tror det er svært at pege på et enkelt firma.

Mvh Max

Fra : Ole Pedersen

Dato : 12-12-06 17:28

Jeg har en MUM7000, der er et par år gammel. Maskinen er tidligere blevet
testet som en af de bedste maskiner i "tænk". Den har dog et handicap og det
er at den støjer ad h.... til, jeg ved ikke om det gælder deres andre
modeller. KitchenAid maskinerne er vist ret dyre i forhold til
konkurrenterne

mvh
Ole

Fra : Anne og Jesper

Dato : 12-12-06 22:21

Hej Kim

Jeg har en Kitchenaid stående på køkkenbordet, og pæn er den jo så afgjort.
Super effektiv vil det dog være en overdrivelse at kalde den. Den er ikke
rigtig god til at få hele massen i sving nede i skålen, når den rører rundt
(så er det ligemeget, om det er fars eller dej). Hvor der er et element af
design omkring selve køkkenmaskinen, er det derimod en helt anden sag, når
det kommer til deres tilbehør. Mage til klodset og uelegant formgivning i
simpel plastik skal man lede rigtig længe efter - og det er rigtig dyrt
samtidigt. Kødhakkeren koster for eksempel 800-900 kr i danske forretninger
(retfærdigvis skal det nævnes, at det kan købes en hel del billigere i tyske
netforretninger).

Håber dette er til hjælp

Jesper

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-12-06 22:49

Anne og Jesper wrote:
> Jeg har en Kitchenaid stående på køkkenbordet, og pæn er den jo så afgjort.

Det er jeg som design-elsker helt enig i

> [...]
> samtidigt. Kødhakkeren koster for eksempel 800-900 kr i danske forretninger

Ok, det lyder jo lidt skidt.

> (retfærdigvis skal det nævnes, at det kan købes en hel del billigere i tyske
> netforretninger).
> Håber dette er til hjælp

Jeg takker for dit input. Lige nu peger købelysten lidt i retningen af
Bosch MUM 82W1, men researcher stadig på markedet

Fra : Max

Dato : 13-12-06 17:47

Hej Kim

> Ok, det lyder jo lidt skidt.

Jeg er til gengæld glad for min, bl.a. fordi den kan stå
og køre i timevis uden at man bliver træt af larmen.

--
Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 14-12-06 09:09

Max skrev:

> Jeg er til gengæld glad for min, bl.a. fordi den kan stå
> og køre i timevis uden at man bliver træt af larmen.

Jeg synes faktisk min larmer ret meget? Lydløs er den i hvert fald
langt fra.

--
padre

Fra : karsten

Dato : 21-12-06 00:44

Ballerup de laves vist ikke mere men køb den brugt

KK

Fra : Padre

Dato : 21-12-06 08:17

karsten skrev:
> Ballerup de laves vist ikke mere men køb den brugt

Electrolux laver dem.

--
padre

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 21-12-06 16:54

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
karsten skrev:
> Ballerup de laves vist ikke mere men køb den brugt

Electrolux laver dem.

Jeps, eftersom Elektrolux har købt Ballerup ligesom de har købt Voss og
sikkert en masse andre af de bedste mærker.

Steen.