Anbefaling af te
Fra : Andreas Værge

Dato : 11-12-06 18:30

Da jeg lige er begyndt at erstatte kaffen på arbejde med te, vil jeg da
gerne lige have en anbefaling af hvad jeg skal købe. Synes de der
metervare Lipton er lidt dårlige ;)

Umiddelbart kigger jeg efter en te uden al for meget smagstilsætning,
dette udelukker ikke fx. Earl Grey, men mere Citron / Appelsin
smagsvarianter der i min verden ikke hører til i te.
Af tetyper jeg lige kan huske jeg har smagt og kunnet lide er der: Japansk
grøn te, Daarjeling og almindelig sort te.

Jeg vil også gerne høre om der er nogen gode te-butikker på nettet (da
den eneste te-butik der hvor jeg bor er en sprit-forretning) eventuelt
hvor man kan emaile spørgsmål om hvad man skal købe (så jeg ikke skal
forstyrre denne nyhedsgruppe hver gang jeg får lyst til at prøve noget
nyt :) ).

Mvh
Andreas

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-12-06 18:51

On Mon, 11 Dec 2006 18:29:42 +0100
Andreas Værge <andreas03@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hvor man kan emaile spørgsmål om hvad man skal købe (så jeg ikke skal
> forstyrre denne nyhedsgruppe hver gang jeg får lyst til at prøve noget

Jeg er meget glad for Rød te(Rooibos). Den er næste umulig at få til at
blive bitter og smagen er mild og rund. hvis man er helse fanatiker, så
skulle den indeholde mange gavnlige enzymer.
De sidste par gange har vi købt te fra http://www.chaya.dk/ hvor de har
nogle gode kvalitetsvarer. Deres bøtter (vist 150g) med te holder til
utroligt mange kander te så umiddelbart er det billigere end at købe
tebreve og lignende. For tiden er min favorit Rooibos Hindbær hvor der
er små tørrede hindbærstykker i.
http://www.chaya.dk/shop/mb_articles.php?catid=273&lastcat=30&saSearch[category]=Rooibos%20Hindb%E6r

Før denne var min favorit Sencha Lime som er en grøn te med forskellige
citrusfrugter:
http://www.chaya.dk/shop/mb_articles.php?catid=86&lastcat=29&saSearch[category]=Sencha%20Lime

De har et rimeligt godt udvalg, så mon ikke du kan finde nogle mindre
frugtige som du kan lide.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-12-06 19:07

Kim Schulz skrev:

> Jeg er meget glad for Rød te(Rooibos).

Egentlig har rooibos vel ikke så meget med te at gøre (med mindre man
regner urteteer med til 'te')...

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Andreas Værge

Dato : 11-12-06 19:18

On Mon, 11 Dec 2006 18:51:16 +0100, Kim Schulz wrote:

> [...]
> utroligt mange kander te så umiddelbart er det billigere end at købe
> tebreve og lignende. For tiden er min favorit Rooibos Hindbær hvor der

Har smagt Rooibos "te" og giver dig ret i at den er god, glemte bare
tilføje den til listen :) Derudover tak for linket, vil se om jeg kan
finde noget spændende.

Mvh
Andreas

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-12-06 19:51

korrekt

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 19:53

"Andreas Værge" <andreas03@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Da jeg lige er begyndt at erstatte kaffen på arbejde med te, vil jeg da
> gerne lige have en anbefaling af hvad jeg skal købe. Synes de der
> metervare Lipton er lidt dårlige ;)

Jeg har handlet flere gange hos Chaplon Tea, http://www.tea.dk/, som har et
stort og godt udvalg af især kinesisk grøn te.

Fra : Padre

Dato : 11-12-06 21:06

"Andreas Værge" <andreas03@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> hvor man kan emaile spørgsmål om hvad man skal købe (så jeg ikke skal
> forstyrre denne nyhedsgruppe hver gang jeg får lyst til at prøve noget

http://www.perchs.dk/dansk/index.asp

Den fysiske butik (Eller hvad man nu kalder det) er en rigtig god
forretning, med et stort uudvalg af rigtig god the. Jeg vil tro at
webshoppen er lige så god.

Jeg kan anbefale deres morgenthe (findes under "Husets blandinger"), som er
en kraftig sag med masser af smag.

--

Padre
Inventor of the Plonkificator 3600 wih twin, strontium-enforced,

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 18:32

Andreas Værge wrote:
> [...]
> hvor man kan emaile spørgsmål om hvad man skal købe (så jeg ikke skal
> forstyrre denne nyhedsgruppe hver gang jeg får lyst til at prøve noget

Denne kafe/te-butik er anbefalelsesværdig.. Jeg har flere gange handlet i
deres fysiske butikker her i Århus.
http://www.kaffe-the.dk/

I øvrigt kan varianter af hvid te anbefales.

Louise

Fra : Søren.M (8900 Rande~

Dato : 07-01-07 13:09

> [...]
>hvor man kan emaile spørgsmål om hvad man skal købe (så jeg ikke skal
>forstyrre denne nyhedsgruppe hver gang jeg får lyst til at prøve noget

Har handlet hos www.carstensens-tehandel.dk - købte noget forskelligt
og er blevet meget glad for hvid the - det er ikke bitteret og så
skulle det være sundt.

Men jeg tror du kan finde det i almindelige "kaffe/the"/vinhandel
butikker over det ganske land (special butikker)

Fra : Henriette Døssing

Dato : 08-01-07 17:30

Søren.M (8900 Randers) skrev:
> [...]

www.perchs.dk - jeg har gode erfaringer med at handle online hos dem. Er
jeg i tvivl om noget, ringer jeg eller mailer til dem, og de har altid
givet sig tid til at svare på mine spørgsmål.

Henriette Døssing