Verdens bedste ...
Fra : Henrik

Dato : 11-12-06 11:35

For nogle uger siden, var der en tråd i gruppen der diskuterede hvem der var
verdens bedste guitarist. Jeg har haft en lignende diskussion med en
kammerat (der hævder at det er en nu afdød guitarist), men af en eller anden
grund er jeg aldrig blevet overbevist ...

I dag sad jeg så og læste Politikens anmeldelse af RHCP's koncert
http://ibyen.dk/musik/koncert-beat/article211295.ece hvor jeg faldt over
følgende:

"En guitarist, der konstant glider ind i sit instruments dybder uden at tabe
forbindelsen til bandets puls. En guitarist, der giver begrebet guitarsolo
ny mening. På én gang potent og blottet. Rødglødende, teknisk virtuost og
konstant søgende er det igennem den kortklippede Frusciante, at den
klassiske rockkoncert og RHCP's muntre og teknisk flabede facon nu bliver
løftet op på et højere plan, hvor stadionrockkoncerten kan være både
spektakulær, sprællevende og få dybde i øjeblikket."

Navnet på spadefræseren er underordnet, artiklen gjorde mig mere nysgerrig
på hvordan man definerer begrebet "verdens bedste" - er det evnen til at
frembringe nye lyde, lave lange soloer der fjerner fokus fra resten af
gruppen, at give musikken energi, at være tankevækkende eller ....?

Henrik
--------------------
Brugt Siemens ME45 købes

Fra : Max

Dato : 11-12-06 11:49

Hej Henrik

> Navnet på spadefræseren er underordnet, artiklen gjorde mig mere
> nysgerrig på hvordan man definerer begrebet "verdens bedste" - er det

Verden bedste guitarspiller er min søn, det er et faktum.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 11:51

Henrik wrote:

> [...]
> frembringe nye lyde, lave lange soloer der fjerner fokus fra resten af
> gruppen, at give musikken energi, at være tankevækkende eller ....?

Spørgsmålet er vel, hvem der skal definere det. Det er jo meget
subjektivt, og forskellige mennesker definerer det givetvis forskelligt.

Lad mig give dig følgende citat, som jeg engang hørte en engelsk (?)
pige sige:

"He's the world's best bass player! He is just so gorgeous!"

Hun havde nok en anden definition på det, end du vil have.