Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Backlight...
Fra : TDCNews

Dato : 11-12-06 08:08

hvad bruger man egentligt til at lave backlight
det der laver denne her runde ovale lysplet i studio/portræt optagelser?

Er det en flash eller fresnell lampe eller ?
har set en underlig rund dims hos Photocare der stod bag ved skamlen hvor
folk sidder,
men fik ikke set dataljerne.

TDC...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-12-06 10:18

"TDCNews"
> [...]
>
> Er det en flash eller fresnell lampe eller ?
> har set en underlig rund dims hos Photocare der stod bag ved skamlen hvor

En skærm rundt om pæren/flashen, du kan lave det med
lidt pap pg klisterbånd - en underlig dims, jaa den kan
man sæfølig købe, men hvorfor sku man. -max-

Fra : TDCNews

Dato : 11-12-06 11:17

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> "TDCNews"

> En skærm rundt om pæren/flashen, du kan lave det med
> lidt pap pg klisterbånd - en underlig dims, jaa den kan
> man sæfølig købe, men hvorfor sku man. -max-

Hej Max, mange tak.
Jeg har prøvet med en papskærm rundt om en rund 100w lampe :-0,
men hvad hedder sådan én rigtig én?
Synes ikke jeg kan finde den mellem studio udstyr i de forskellige shops.

Fra : Alex W

Dato : 11-12-06 13:30

> men hvad hedder sådan én rigtig én?
> Synes ikke jeg kan finde den mellem studio udstyr i de forskellige shops.

Den hedder en Snoot .. den koster mellem kr. 500,- - 1000,- til en
studioflash...

/Alex W

Fra : /Peter

Dato : 11-12-06 17:29

"Alex W" <alex@(slet)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> Den hedder en Snoot .. den koster mellem kr. 500,- - 1000,- til en
> studioflash...

Hva med sådan et bikupe gitter (honeycomp) der fås i forskellige grader
spredning,
kan man egentlig ikke købe sådan et gitter et andet sted, -bruges det
andre steder?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-06 19:34

TDCNews wrote:

> hvad bruger man egentligt til at lave backlight
> det der laver denne her runde ovale lysplet i studio/portræt optagelser?
>
> Er det en flash eller fresnell lampe eller ?

Enhver tænkelig lyskilde kan i princippet bruges til formålet, der skal
bare laves en afmaskning af lyset, så det får den rette størrelse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen