Apple Store er nede
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-06 02:11

Så er Apple Store nede igen. Gad vide, om der kommer flere juletilbud.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-06 03:29

On 2006-12-10 02:10:35 +0100, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> Så er Apple Store nede igen. Gad vide, om der kommer flere juletilbud.

Og nu er den oppe igen. Og øøøøhh..... Jeg kan ikke umiddelbart se
noget nyt. Ingen iPhone. Ingen MacBook med stort grafikkort, ingen iMac
med espresso-udtag.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-12-06 03:55

> Og nu er den oppe igen. Og øøøøhh..... Jeg kan ikke umiddelbart se
> noget nyt. Ingen iPhone. Ingen MacBook med stort grafikkort, ingen iMac
> med espresso-udtag.

iPhone ville nok blive annonceret med *stor* fanfare!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-06 11:36

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> iPhone ville nok blive annonceret med *stor* fanfare!

Hvad formodes den at indeholde, som ikke indeholdes i den Treo 680 jeg
er ved at anskaffe mig?

<http://www.palm.com/us/products/smartphones/treo680/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-12-06 14:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvad formodes den at indeholde, som ikke indeholdes i den Treo 680 jeg
> er ved at anskaffe mig?
>
> <http://www.palm.com/us/products/smartphones/treo680/>

Nok mindre ... men i en lækrere "skal"

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-06 17:36

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Nok mindre ... men i en lækrere "skal"

OK - jeg prioriterer indholdet fremfor skallen, og ønsker også at
bibeholde min foretagne investering i PalmOS programmer [ca. 2.000
kroner].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-12-06 16:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvad formodes den at indeholde, som ikke indeholdes i den Treo 680 jeg
> er ved at anskaffe mig?
>
> <http://www.palm.com/us/products/smartphones/treo680/>

Måske den exorbitante pris...?

Fra : Jacob

Dato : 11-12-06 17:05

In article <1hq52gg.dqqfsg1weomtvN%peter@DIESPAMMERDIE.dk>,
peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote:

> Måske den exorbitante pris...?

Og, i følge Macbreak Weekly, bør en iPhone indeholde en funktionsdygtig
synkronisering-funktion; hvilket efter Macbreak Weekly ikke er tilfældet
med Treo.

Mackbreak Weekly er en podcast, som nemt kan findes via iTunes.

Mvh
Jacob

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-06 18:17

Jacob <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> Mackbreak Weekly er en podcast, som nemt kan findes via iTunes.

Hvordan dog?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jacob

Dato : 11-12-06 20:21

In article <1hq70sl.8wu2l8cx97lzN%per@RQNNE.invalid>,
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Hvordan dog?

Søg i iTunes Store under Podcasts (når butikken kører igen).
....Lige nu er iTunes Store nede, så må man gå en ande vej for at få
Macbreak;
http://www.twit.tv/mb <- Find knappen med teksten "iTunes".
Macbreak Weekly kan godt være rent kaos at høre på, men det er sjovt
(imho).

Mvh
Jacob

Fra : Jacob

Dato : 11-12-06 20:30

In article <canis_vulpes-9823AC.20210711122006@news.cybercity.dk>,
> [...]

> http://www.twit.tv/mb <- Find knappen med teksten "iTunes".
> Macbreak Weekly kan godt være rent kaos at høre på, men det er sjovt

Jeg har så lige konstateret at twit.tv/mb linker til en Apple server og
at serveren er nede; sammen med iTunes Store =:(

Mvh
Jacob

--
Oh, it's the apocalypse alright. I always thought I'd have a hand in it!
-Doctor Farnsworth

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-12-06 22:00

On 2006-12-10 11:36:00 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Hvad formodes den at indeholde, som ikke indeholdes i den Treo 680 jeg
> er ved at anskaffe mig?
>
> <http://www.palm.com/us/products/smartphones/treo680/>

Sådan kan man jo pille alting fra hinanden i faktuelle oplysninger.
Hvad indeholder en Macintosh, som en Windows-pc ikke indeholder? I
virkeligheden ingenting. De kan jo det samme. Faktisk kan en Windows-pc
meget mere, da mange specialprogrammer kun findes til Windows. Og sådan
kan man blive ved. Hvad indeholder en Mercedes, som en Ford ikke
indeholder? Hvad indeholder et Patek Philippe, som et Inex ikke
indeholder? På den måde kunne vil jo bare lukke Apple og mange andre
firmaer og alle sammen bruge nogen standardprodukter.
   I virkeligheden tror jeg såmænd, en iPhone indeholder mindre. "Less is
more" som man siger. Det er jo netop filosofien bag mange af Apples
produkter, at de skal kunne det nødvendige, men ikke være overlæsset
med overflødige funktioner, som man ikke har brug for og som bare
forvirrer. Til gengæld tror jeg, den vil kunne det hele på en meget
lækrere, mere behagelig og brugervenlig facon. En enkelt facilitet tør
jeg dog godt gætte på: Jeg vil næsten tro, den kan spille musik købt på
iTunes Music Store.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-06 22:39

> [...]
> lækrere, mere behagelig og brugervenlig facon. En enkelt facilitet tør
> jeg dog godt gætte på: Jeg vil næsten tro, den kan spille musik købt på

Hvilket betyder nul og niks, når man hellere vil høre Händel end rock.

Jeg har brugt en Palm i årevis, har købt en del programmel til den, og
synkroniserer kalender, adressekartotek etc mellem denne Palm og min
Mac. Jeg er bare træt af både at skulle rende rundt med en Palm PDA og
en mobiltelefon.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-12-06 23:32

> [...]
> synkroniserer kalender, adressekartotek etc mellem denne Palm og min
> Mac. Jeg er bare træt af både at skulle rende rundt med en Palm PDA og

Jeg har en Treo 650 liggende i en skuffe ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-06 06:47

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Jeg har en Treo 650 liggende i en skuffe ...

Som du åbenbart ikke bruger [og så ved jeg at dén model er med ekstern
antenne].

Jamen, jeg bruger rent faktisk min Palm m130, der i øvrigt også har
grafregner [powerOne Graph], engelsk-engelsk [A-lex] og en-ty-en [Duden
Oxford] ordbog indbygget - ud over DateBk6 der ligger ud over den
indbyggede kalender. Jeg bruger den dagligt, og har den altid på mig.

Samt en clumsy mobiltelefon med headset om halsen.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-06 09:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Som du åbenbart ikke bruger [og så ved jeg at dén model er med ekstern
> antenne].

Jeg kan høre du ikke er intresseret ;)

> [...]
> indbyggede kalender. Jeg bruger den dagligt, og har den altid på mig.
>
> Samt en clumsy mobiltelefon med headset om halsen.

Jeg brugte den også, var glad for selve enheden ... men jeg blev træt af
Palm's sync software på Intel. Og så manglede jeg 802.11 trådløs
netværk.

Har nu en Nokia 9300i istedet. Men jeg har heller ikke investeret i Palm
software ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-06 09:58

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Jeg kan høre du ikke er intresseret ;)

Jov da - så meget bedre er 680'en trods alt ikke .

Jeg synes bare at jeg kunne huske en anden med en sådan Treo 650
liggende i skuffen. Den tilhørte hans arbejdsgiver, og kunne derfor ikke
sælges.

Kontakt mig bare per telefon eller e-mail. Reply-To adressen virker, og
from-adressen er 'næsten' korrekt; du kan nok finde ud af hvad
landekoden 'invalid' skal skiftes ud med.

Men det er naturligvis som altid et prisspørgsmål.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-12-06 17:53

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvilket betyder nul og niks, når man hellere vil høre Händel end rock.

iTunes store har skam også en afdeling med klassisk gemt mellem
genrerne.
Om lydkvaliteten er lige så ringe som for rocken skal jeg ikke kunne
sige, jeg har ikke turdet vove forsøget.

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-06 20:18

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> iTunes store har skam også en afdeling med klassisk gemt mellem
> genrerne.

Det har jeg skam forlængst set.

> Om lydkvaliteten er lige så ringe som for rocken skal jeg ikke kunne
> sige, jeg har ikke turdet vove forsøget.

Jeg har allerede en temmelig stor samling LPer, CDer og DVDer med
klassisk musik, herunder opera og ballet på DVD. Og jeg er temmelig
kræsen med hensyn til den /tekniske/ kvalitet.

Derudover er jeg mest til barok, især barokopera på DVD ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-12-06 14:08

Henrik Münster skrev:

> ingen iMac med espresso-udtag.

:D

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-12-06 03:40

Hej Henrik

Ikke hos mig... - Jeg véd ikke, om den er ny, men forsidne reklamerer
for en ny iPod Nano PRODUCT til 1999kr....
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-12-06 03:55

> Hej Henrik
>
> Ikke hos mig... - Jeg véd ikke, om den er ny, men forsidne reklamerer
> for en ny iPod Nano PRODUCT til 1999kr....
> mvh. Erik Richard

Den er flere uger gammel...