Frisk frugt til tiramisu
Fra : Dorthe

Dato : 09-12-06 20:55

Hej,

Vi vil lave tiramisu til dessert nytårsaften og det kunne være lækkert
med lidt frisk frugt til, men hvilken frugter passer???

/Dorthe

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 09-12-06 21:43

Dorthe wrote:

> Vi vil lave tiramisu til dessert nytårsaften og det kunne være lækkert
> med lidt frisk frugt til, men hvilken frugter passer???

Hvis jeg portionsanretter misùen kan jeg godt finde på at koge en meget
tyk appelsinsirup og lave en kokkering rundt om kagestykket. Så kan man
dyppe eller lade være, hvis man er puritaner.

Frisk frugt ville jeg ikke servere til, men halve jordbær eller lignende
kunne vel gå i en snæver vending. Det er dog ikke sæson.

Appelsinsirup rundt om og et par blade citronmelisse gør sig fint, hvis
det bare er for præsentationen.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-12-06 17:20

"Dorthe" <blapper@msn.com> skrev i en meddelelse

> Vi vil lave tiramisu til dessert nytårsaften og det kunne være lækkert med
> lidt frisk frugt til, men hvilken frugter passer???
>
> /Dorthe

Hvad med sharon-frugter?

VH Pernille

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 11-12-06 09:11

Pernille Højgaard skrev:

> Hvad med sharon-frugter?

Yrgh, det vil jeg bestemt anbefale at lade være med. Det er en af de
relativt få frugter, der er fuldstændig blottet for syre, ligesom
meloner. Den slags er ikke godt til tunge, søde desserter.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : MrsKrabappel

Dato : 11-12-06 22:20

<edelvang@gmail.com> wrote in message
Pernille Højgaard skrev:

> Hvad med sharon-frugter?
Yrgh, det vil jeg bestemt anbefale at lade være med.

Hvad med at lade være - helt?
Jeg kan ikke se hvorfor en dessert med KAFFE skal rodes med frugter...

Sandra

Fra : Dorthe

Dato : 12-12-06 19:59

MrsKrabappel skrev:
> [...]
>
> Hvad med at lade være - helt?
> Jeg kan ikke se hvorfor en dessert med KAFFE skal rodes med frugter...

Ja, måske har du ret - det var mere for at få en lidt frisk smag til det
tunge. Men sharonfrugter bliver det ikke

/Dorthe

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-12-06 20:27

Dorthe wrote:
> Vi vil lave tiramisu til dessert nytårsaften og det kunne være lækkert
> med lidt frisk frugt til, men hvilken frugter passer???

Som andre har nævnt; ingen.

Jeg ville klart foretrække noget evt. "friskt" i form af et glas
passende vin. En kølig Asti Spumante bliver det i hvert fald hér.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-12-06 21:25

Dorthe <blapper@msn.com> writes:
>Ja, måske har du ret - det var mere for at få en lidt frisk smag til det
>tunge. Men sharonfrugter bliver det ikke

Efter at have debatteret emnet siden i aftes, er min kone kommet frem til
at jeg synes at det kan man ikke - hvilket jeg helt grundlæggende er enig
med hende i.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311