Nethandel problemer-Nordea
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-12-06 20:32

Sønnike (21år) købte 25/8 2006 over nettet et par fjernstyrede biler.
Pris 829,80 EUR.overført via hans Dankort.
Levereandøren sendte aldrig bilerne, trods løfter om det modsatte, og efter
ca 1-2 måneder (dato kan han ikke helt huske) opgav han at vente på varene
og kontaktede Nordea for at få pengene tilbage.
Han har endnu ikke fået pengene tilbage. Det skal lige siges at han i mellem
tiden har skiftet bank og derfor ikke længere har den konto han betalte fra.
Har Nordea lov til at sylte hans penge i så lang tid og undskylde det med at
han ikke har kontoen længere?
Hvilket skridt skal han tage nu, for at få sine penge tilbage?
--
Venlig hilsen Heidi
http://choco.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-12-06 21:20

Heidi, Miver og Mulles mor wrote:

> Hvilket skridt skal han tage nu, for at få sine penge tilbage?

Læs mere her
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel/

Den korrekte procedure er (som I vist ikke helt har fulgt?)

1) Bed forhandleren om tilbagebetaling
2) Hvis det ikke lykkes, så bed banken om tilbageførsel

Banken skal tilbageføre beløbet med det samme. Det plejer at virke
fremmende, hvis man nævner ordene "klage" og "pengeinstitutankenævnet" i
samme sætning

--
Jesper Lund

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-12-06 17:21

<klip> Den korrekte procedure er (som I vist ikke helt har fulgt?)

> 1) Bed forhandleren om tilbagebetaling
> 2) Hvis det ikke lykkes, så bed banken om tilbageførsel
>
> Banken skal tilbageføre beløbet med det samme.

Jo, der er rykket, først for varene, efterfølgende for tilbagebetaling af
beløbet. Begge ting uden held. Nordea har fået relevante papirer, men har nu
brugt 2 måneder på *jeg-ved-ikke-hvad* og sønnike har stadig ikke fået penge
retur. Da han arbejder i bankens åbningstid, kan han ikke drøne i Nordea
hele tiden og rykke. Det virker som at slå i en dyne, der sker ikek en skid
i den f****'* bank.
Kan man klage til Nordea eller hvor til? er det til "pengeinstitutankenævne"
(som jeg aldrig har hørt om, men det finder jeg da så hvis det er)

/Heidi

Fra : Lars O.

Dato : 10-12-06 17:48

On Sun, 10 Dec 2006 17:20:31 +0100, Heidi, Miver og Mulles mor wrote:

> [...]
> Kan man klage til Nordea eller hvor til? er det til "pengeinstitutankenævne"
> (som jeg aldrig har hørt om, men det finder jeg da så hvis det er)

Jeg har selv været møllen igennem med Nordea.
Jeg fik stjålet mit Dankort, hvorefter tyven kørte en del i taxi for min
regning.

Jeg lavede en indsigelse til Nordea, der brugte en måneds tid på at
behandle det. Min bankrådgiver havde ferie, da det skete, så det var
en kollega derbehandlede det. Jeg rykkede nogle gange for beløbet til den
pågældende kollega, før min rådgiver hørte om det. Han førte pengene
tilbage til mig øjeblikkeligt og undskyldte mange gange. Han fortalte, at
banken har pligt til at føre pengene tilbage øjeblikkeligt, og at det
så er bankens hovedpine derefter.

Gør som Jesper Lund foreslår. Fortæl banken, at hvis de ikke overfører
pengene øjeblikkeligt, så bliver der indgivet en klage til ankenævnet.

/Lars

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-12-06 17:59

Heidi, Miver og Mulles mor wrote:

> Kan man klage til Nordea eller hvor til?

Du kan prøve Nordea og fortælle om dine planer hvis de ikke retter ind

> er det til "pengeinstitutankenævne"

http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-12-06 21:19

<klip>
> Du kan prøve Nordea og fortælle om dine planer hvis de ikke retter ind

> http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/

Beskeden fra Nordea lyder, at det tager et par dage, HVIS det er fordi man
har mistet sit Visa/Dankort/. Når der er betalt med sit eget Dankort/Visa,
tager den lang tid, det er nu snart på 3. måned.
De var ligeglade med indsigelsen mod den lange behandlingstid, muligvis
fordi sønnike i mellemtiden har skiftet bank...
Og jeg der påstod han sagtens kunne handle på nettet, selvom det var i
Tyskland, men jeg troede faktisk det var nemt at få sine penge retur, når
man brugte betalingskort, og man ikke fik sin vare.....

/Heidi

Fra : bem

Dato : 12-12-06 21:41

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:457f0eb3$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> Tyskland, men jeg troede faktisk det var nemt at få sine penge retur, når
> man brugte betalingskort, og man ikke fik sin vare.....

Det er jo fantastisk. Her er finansrådets indstilling:
http://www.finansraadet.dk/danish/menu/omkundeforhold/pengeinstitutterogforbrugere/tilbagefoerselafuberettigettraek/

Men klag omgående til pengeinstitutankenævnet, de tager mod sådan en sag med
kyshånd (jeg har selv prøvet).

/Bo