Bluetooth headset til Mac'en?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 09-12-06 19:35

Hej,

Jeg søger et bluetooth headset til brug på min Mac (skype) og som
sidegevinst også på min mobil telefon.

Jeg har googlet en del og set en masse, men er stadig ikke blevet helt klog.
Som jeg ser det, bør et bluetooth headset virke på både mobil og Mac,
men jeg syntes at læse noget andet.

Kan i anbefale nogle headset jeg skal bruge, har forresten en MacBook og
en SonyEricsson K610i :)

PS: I øvrigt fandt jeg vores gamle konge omtalt, i en diskution omkring
"Bluetooth" :) http://digg.com/hardware/How_Bluetooth_Works

/Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 09-12-06 22:20

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
> en SonyEricsson K610i :)
>
> PS: I øvrigt fandt jeg vores gamle konge omtalt, i en diskution omkring

<http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2006112010013&NL=1&Category=ELE
KTRONIK>

<http://dualphone.net/DUALphone_3088_for_Skype-870.aspx>

Måske et lidt andet produkt end du efterspørger, men alligevel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 10-12-06 10:00

Per Rønne wrote:
<snip>

> [...]
>
> <http://dualphone.net/DUALphone_3088_for_Skype-870.aspx>
>
> Måske et lidt andet produkt end du efterspørger, men alligevel.

Helt sikkert, men spændende sådan set.
Skype sælger dog nogle i samme stil WiFi Phone kalder de dem vidst...

/Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-06 11:36

> [...]

> <snip>

> Helt sikkert, men spændende sådan set.
> Skype sælger dog nogle i samme stil WiFi Phone kalder de dem vidst...

Personligt regner jeg med på et tidspunkt at købe en Palm Treo 680, en
kombineret Palm PDA, 2.75G mobiltelefon [med ECHO] og mp3-afspiller. Med
bluetootk. Rækkevidden af bluetooth angives til 33 ft, altså kun 10
meter.

I realiteten skal jeg altså have Treoen i en lomme, hvis jeg skal bruge
dens bluetooth-facilitet, også når jeg er hjemme. Det er næppe nok at
anbringe den i cradlen et centralt sted i lejligheden [husk her at der
er 'spærrende' vægge], og i øvrigt skal cradlen også bruges til
synkroniseringen med Entourage [Mac] og Outllook [Win].

Mon ikke du ville kunne løbe ind i samme problem med din
bluetooth-enhed, som du vel vil placere et bestemt sted i boligen, mens
du så nøjes med at rende rundt med bluetooth-headsetten sat på øret?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 10-12-06 17:58

Per Rønne wrote:
<snip>
> Mon ikke du ville kunne løbe ind i samme problem med din
> bluetooth-enhed, som du vel vil placere et bestemt sted i boligen, mens
> du så nøjes med at rende rundt med bluetooth-headsetten sat på øret?

Jo det er muligt, dog er det primært mig der ringer op på f.eks. skype
til dem jeg taler med, så der er jeg jo alligevel ved computeren - så
det tror jeg ikke bliver det helt store irritations moment, men
naturligvis interessandt at tænke på også.

Min mobil har jeg alligevel altid på mig, men klart man ikke løber rundt
med sin MacBook hele tiden :)

/Thomas

Fra : René

Dato : 11-12-06 09:17

> [...]
> naturligvis interessandt at tænke på også.
>
> Min mobil har jeg alligevel altid på mig, men klart man ikke løber rundt

Hej!

hvad med en Sony Ericsson P990
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10336
den har indbygget trådløst netkort så man bare kan køre på sit eget lokale
netværk når man er i nærheden af det.. ganske gratis, jeg har selv sådan en
og må erkende at det er klart den bedste mobiltelefon jeg har haft til dato,
og med et 2 gb hukommelseskort i er der jo rigeligt med plads....

Nu har jeg ikke tjekket nettet for software men vil ikke være overrasket
hvis der allerede findes skypesoftware til symbion systemet i P990
telefonen.. sådan man kan bruge "sin" almindelige P990 mobiltelefon til
skypetelefoni bare man har fat i et accespoint. (kan iøvrigt købes i proshop
for 4125,- uden abb. )

Hilsen
René

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-06 09:33

René <rhsin(fjernher)@post4.(ogher)tele.dk> wrote:

> [...]
> skypetelefoni bare man har fat i et accespoint. (kan iøvrigt købes i proshop

Inkluderer PDA - er der synkroniseringssoftware til Mac?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : René

Dato : 11-12-06 10:23

> Inkluderer PDA - er der synkroniseringssoftware til Mac?
>

> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

hmmm.. nu bruger jeg ikke selv synkroniseringsdelen på mac, men det ser ud
til efter en hurtig søgning på http://mobile.feisar.com/uiq3.html at der er
problemer med at synkronisere på maccen indtil at der kommer en opdatering
fra apple der vurderes på feisar at i version 10.5 er det sansynligt at der
vil det køre i isync og det formentlig sker inden for et par måneder.

Hilsen
René

Fra : [52xx] Maciek

Dato : 11-12-06 23:57

> [...]
> sidegevinst også på min mobil telefon.
>
> Kan i anbefale nogle headset jeg skal bruge, har forresten en MacBook og

Jabra BT150 virker fint med OSX, Skype og mobiltelefon, i mit tilfælde
en iBookG4
Kan vist fås for ca. 300kr i Elgiganten

For bedre rækkevidde kan du med fordel købe en dongle som kan sende op
til 100m
Så engang en sådan adapter hos TJdata i Odense, har fundet en lidt
anden, som kan klare op til 40m her

Håber ovenstående kan bruges..
--
Jeg har talt

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-06 07:10

[52xx] Maciek <macfreak@tiscali.dk> wrote:

> For bedre rækkevidde kan du med fordel købe en dongle som kan sende op
> til 100m

Altså en dongle der forlænger rækkevidden af bluetooth? Så kan man
alligevel have en pda-telefon med bluetooth placeret i en cradle i
lejligheden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 12-12-06 11:48

Hey alle,

Jeg har købt en Logitech fætter som virker out-of-the-box med både min
SE mobil og min MacBook.
Pt. er der lidt skrat ind i mellem på linien på skype, men jeg har en
ide om at et eller andet i den lejlighed jeg sidder i pt. i Brussels
laver "støj".
Skal ud til en anden adresse imorgen her nede, der skal det prøves igen
- og når jeg er hjemme igen, håber jeg det virker endnu bedre :)))

/Thomas