Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Engangskamera til CD?
Fra : Henning

Dato : 09-12-06 18:45

Vi skal have fremkaldt et større antal engangskameraer fra en fest.
Billederne skal samtidig lægges på CD.
Hvor får man gjort det bedst? Prisen er ikke den vigtigste faktor, det
er resultatet der er afgørende

Gerne i Københavnsområdet eller via post.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-12-06 20:31

Henning wrote:
> [...]
> er resultatet der er afgørende
>
> Gerne i Københavnsområdet eller via post.

Piller filmene ud af kameraerne og sender filmene til CD
fremkaldelse/mastering
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Henning

Dato : 09-12-06 21:24

On Sat, 9 Dec 2006 20:30:44 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

>Piller filmene ud af kameraerne og sender filmene til CD
>fremkaldelse/mastering

Er det samme kvalitet hvad enten jeg vælger Merlin, Føtex, den lokale
fotohandler eller en anden tilfældig?

Fra : Claus Sikora

Dato : 09-12-06 21:53

Henning skrev:

> Er det samme kvalitet hvad enten jeg vælger Merlin, Føtex, den lokale
> fotohandler eller en anden tilfældig?
Du skal ikke pille filmene ud du skal bare indlevere hele kameraet!

Fra : Just Me

Dato : 09-12-06 23:55

Hej Henning..

Nej kvaliteten er ikke det samme...

Fra : Henning

Dato : 10-12-06 21:56

On Sat, 9 Dec 2006 23:54:46 +0100, "Just Me" <morten2005@gmail.com>
wrote:

>Hej Henning..
>
>Nej kvaliteten er ikke det samme...

Ok, hvem kan så anbefales?

Fra : Just Me

Dato : 11-12-06 08:24

PhotoCare.....

Fra : Ivar

Dato : 09-12-06 23:55

Henning skrev:

> Hvor får man gjort det bedst? Prisen er ikke den vigtigste faktor, det
> er resultatet der er afgørende

Når det er fra engangskameraer behøves du ikke at spekulere så meget
over kvaliteten (den er allerede ikke for god). De fleste kan lave
cd'er, så du stater blot med at spørge der hvor du tidligere har fået
fremkaldt film. (Du skal endelig ikke pille filmene ud af kameraerne)

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-12-06 00:34

Ivar wrote:

> [...]
> cd'er, så du stater blot med at spørge der hvor du tidligere har fået
> fremkaldt film. (Du skal endelig ikke pille filmene ud af kameraerne)

Nu er der to advarsler mod at pille filmene ud. Må jeg spørge hvorfor?
Det er jo ganske simpelt.. Drejer spole-frem-tandhjulet bare rundt konstant
uden at stoppe, ja så er filmen spolet tilbage i beholderen og der er ingen
fare på færde?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ivar

Dato : 10-12-06 00:35

Anders Houmark skrev:

> [...]
> uden at stoppe, ja så er filmen spolet tilbage i beholderen og der er ingen

Hvilken beholder?

Ivar Magnusson

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-12-06 07:43

Ivar wrote:

> Hvilken beholder?

Den som filmen er i. Metalrullen eller hvad du vil kalde den.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ivar

Dato : 10-12-06 11:32

Anders Houmark skrev:

> Den som filmen er i. Metalrullen eller hvad du vil kalde den.

En sådan findes normalt ikke i engangskameraer. Kameraet er
filmhuset. Der er desuden heller ingen spole-tilbage-knap.
Hvis du vil have filmen ud, skal du brække kameraet i stykker.
Derefter kan du tage den løse film ud. Hvis du ikke vil ødelægge
filmen skal det gøres i mørkekammer. Dem der fremkalder, vil
foretrække, at du ikke tager filmen ud.

Ivar Magnusson

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 10-12-06 15:42

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derefter kan du tage den løse film ud. Hvis du ikke vil ødelægge
> filmen skal det gøres i mørkekammer. Dem der fremkalder, vil

Det er helt omvendt hernede.. Alle de engangskamera jeg har set (og jeg har
set en del, også en hel del forskellige lande som folk tager med hjem fra
ferie) har en helt almindelig film inden i.

Selve metalbeholderen/filmetuiet sidder lige under den knap man bruger til
at spole frem til næste billede med. Hele filmen er så fra fabrikken kørt ud
af metalbeholderen og ligger i venstre side af kameraet. hver gang man
spoler frem til næste billede, kører man faktisk negativstrimlenind i
metalbeholderen.

Her er et billede:

http://peecee.dk/?id=16068

Hvordan jeres ser ud aner jeg ikke, men de er i hvert fald meget forskellige
fra de kamera som f.eks. dagligevarebutikker og fotobutikker sælger.
Er der nogle som så det (dårlige) TV2 program Basta's test af engangskamera,
så var samtlige af deres kamera af den type jeg omtaler.

Det er helt korrekt at kameraet skal brækkes op for at man kan få filmen ud.
Dette gøres normalt bare i dagslys, men ved man at filmen sidder fast, så
åner man den selvfølgelig i mørkekammer.

Mvh Anders

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-12-06 16:53

Flerbrugermaskine wrote:
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Nej du trækker filmen IND i kassetten, når du trækker filmen "frem"

> Det er helt omvendt hernede.. Alle de engangskamera jeg har set (og
> jeg har set en del, også en hel del forskellige lande som folk tager
> med hjem fra ferie) har en helt almindelig film inden i.

100% enig!
Bruger kameraer fra Bilka og Føtex.

Men det kan da godt være at der er forskel på kameraerne!
Iøvrigt genbruges engangskameraerne jo på fabrikkerne, netop fordi det er
muligt at skifte film i dem.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-12-06 09:31

Anders Houmark wrote:

> [...]
> uden at stoppe, ja så er filmen spolet tilbage i beholderen og der er ingen

Tænk Dig om en ekstra gang. Køb et een gangskamera og skil det ad. Dem
jeg har åbnet leveres med filmen på en "åben" rulle. Efterhånden som
billederne tages, spoles filmen IND i kassetten. Men det kan jo være
ændret siden jeg gjorde forsøget på at genanvende kameraerne.

Bo //

Fra : Just Me

Dato : 10-12-06 12:39

Man kan sakkens selv tage filmen ud.... bare husk at chekke at der ikke er
flere billeder tilbage så filmen ikke blir belyst..

Hilsen morten
/ som arbejder i fotobutik...