Musen vandrer nordpå!!
Fra : peter.konner@gmail.c~

Dato : 07-12-06 23:08

Hej igen,

En lille ting har irriteret mig længe, og da det også optræder på
min nye PC må jeg konstatere, at det (måske?) ikke har noget med
Win-indstillingerne at gøre....

Jeg benytter et sæt Creative Desktop Wireless 6000 (mus og tastatur,
trådløst, USB, optisk mus). Problemet er, at cursoren flytter sig
ganske langsomt opad på skærmen, men kun når den lige er blevet
flyttet.
Hvis jeg ikke rører musen, står den helt stille.
Batterierne er OK.

Kan der korrigeres for dette i nogle Win-indstillinger, eller må jeg
investere i en ny mus?
Har andre oplevet det samme?

Pft
Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-12-06 23:24

On 7 Dec 2006 14:08:15 -0800, peter.konner@gmail.com wrote:

>Har andre oplevet det samme?

Gætter på din underlag (bordet) ikke er velegnet til en optisk mus -
Prøv at eksperimentere med underlaget...

Fra : John

Dato : 07-12-06 23:42

Har andre oplevet det samme?

Pft
Peter

Ja, min mus/curser (ikke trådløs) begyndte pludselig at gå skråt op
ad skærmen, jeg smed den ud og købte en Logitech til 98,-
Den kører bare perfekt !
Hilsen John

Fra : Nick

Dato : 08-12-06 11:46

"John" skrev i en meddelelse...
> Ja, min mus/curser (ikke trådløs) begyndte pludselig at gå skråt op
> ad skærmen, jeg smed den ud og købte en Logitech til 98,-

Hvis det var en fladskærm, hvordan hang musen så fast?

/Nick

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-12-06 00:16

peter.konner@gmail.com wrote:
> Har andre oplevet det samme?
>
> Pft
> Peter

Underlaget måske eller skidt. Jeg havde en bærbar, hvor musen ligeså stille
løb opad og det var lidt skidt på touchpad'en.

Søren

Fra : Emilsen

Dato : 08-12-06 05:05

peter.konner@gmail.com skrev:

> Har andre oplevet det samme?

Ja, men med et sæt trådløst Logitech. Det virkede fint i nogle
måneder. Pludseligt opstod de nævnte problemer.

Det viste sig, at årsagen var, at jeg havde flyttet om på
tingene på mit fysiske skrivebord, så der var kommet en del
skrammel (headset, lygte, udetermometer, telefon, omskifteboxe,
ledninger o.s.v.) mellem sender og modtager.

Problemet blev løst ved at bytte om på tingene, så der ikke var
metalliske genstande mellem sender og modtager. Modtageren kom
nu tæt på mus og tastatur (en halv meter).

Min første tanke var, at der havde været for stor afstand
(tidligere 1 meter) mellem enhederne. Men nu er jeg typen, som
VIL finde forklaringen (årsagen), så jeg udførte en række
forsøg.

Så langt ledningen rækker, er der ingen problemer, hvis der er
'fri udsigt' mellem enhederne.
Hvis der er 'skrammel' mellem enhederne opstår problemet igen.
Forsøgene kan gentages mange gange, med samme resultater.

m.v.h. Emil

Fra : gil

Dato : 08-12-06 09:20

> [...]

> trådløst, USB, optisk mus). Problemet er, at cursoren flytter sig
> ganske langsomt opad på skærmen, men kun når den lige er blevet

Du har renset optikken i bunden af musen?

--
gil

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-12-06 21:01

> [...]
> Batterierne er OK.
>
> Kan der korrigeres for dette i nogle Win-indstillinger, eller må jeg

Jeg har en trådløs Logitech MX1000 (laser) mus, og har oplevet det et
par gange. I mit tilfælde skyldtes det at basen (opladeren) stod for
tæt på enten skærmen eller kabinettet. Jeg bruger desuden et hvidt
stykke papir under mit gennemsigtige skrivebordsunderlag.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats