raquel rastenni heksedansen
Fra : Mads

Dato : 07-12-06 18:43

Hej med jer

Der skulle vel ikke være en af jer der har texten til raquel rastenni´s
heksedansen jeg har prøvet at finde den på google men uden held.

Mvh Mads

Fra : Eliasen

Dato : 07-12-06 19:14

"Mads" <lovend@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der skulle vel ikke være en af jer der har texten til raquel
> rastenni´s heksedansen jeg har prøvet at finde den på google men uden

Værs'go:

Heksedansen

Se her kommer mutter med kost og spand
Med skruppe og klude og sæbevand
Nu bliver der plasken sjasken og tørren
For påske og pinse og jul står for døren

Hun gnider panelet med vaske skind
Med rumpen i vejret og knæene ind
For den som vil ligge lidt foran sin næste
Må styrte omkring som en hvirvelvind

For tiden er så kort og det ku hænde
Hun kom for sent, for sent til livets ende

Når klokken er seks på familiens ur
Begynder hun forfra på samme tur
Så bliver der en plasken og sjasken og tørren
For påske og pinse og jul står for døren

Hun maste i går til hun næsten dræt
Og straks det er morgen tager hun atter fat
For katten har listet med snavsede poter
På tæppet på gulvet i stuen i nat

For tiden er så kort og det ku hænde
Hun kom for sent, for sent til livets ende

Og dagen den går i en heksedans
Med skruppen og gnuppen og møbelglans
Og vasken og plansken og sjasken og tørren
For påske og pinse og jul står for døren

Hun suser fra loftet til kælderen
Hun maser men når ingen vegne hen
For når hun er færdig
Så tager hun det forfra, og forfra og forfra og om igen

For tiden er så kort og det ku hænde
Hun kom for sent, for sent til livets ende

Og mutter forsømmer sin lille mandag
Til fordel for sæbe, og kost og spand
Han mødes med plasken og sjasken og tørren
For påske og pinse og jul står for døren

Han standser og ved hvad det er hun vil
Ta skoene af - ikke grisse til
Så rydder hun bordet for piber og bøger
Og ungernes klodser og ludospil

For tiden er så kort og det ku hænde
Hun kom for sent, for sent til livets ende

Ja mutter hun vasker og skrubber og skurrer
Og under sig aldrig en middags lur
Med tiden skal bruges til plasken og tørren
For påske og pinse og jul står for døren

Og gulvskrubben går, i en evig ring
Den vimser omkring efter ingenting
Så hvis hun når frem til sin egen begravelse
Ville man synes det var store ting

--
Eliasen

Fra : Mads