Processor
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 07-12-06 11:05

Hej -

Jeg har tidligere været inde på utilfredsstilllende performance.

Hvis jeg åbner "Windows Jobliste" - og i øvrigt ikke har åbnet andre
programmer - kan jeg se, at maskinen bruger nogenlunde konstant 80-90% af
processorens ydeevne.

Ved at kigge på "Processor" kan jeg se, at "Aktiv systemproces" SYSTEM
anvender op mod 100%.

Hvad er det? Er det om jeg så må sige, den del af ydeevnen, som ikke
benyttes?

- Jensby

Fra : ShutEye

Dato : 07-12-06 11:15

> [...]
>
> Ved at kigge på "Processor" kan jeg se, at "Aktiv systemproces" SYSTEM anvender op mod

På engelsk "System Idle Process"

> Hvad er det? Er det om jeg så må sige, den del af ydeevnen, som ikke benyttes?

Med den engelske formulering i hovedet er det sådan jeg altid har forstået det.

Fra : Mads

Dato : 07-12-06 11:41

On Thu, 7 Dec 2006 11:05:29 +0100, "Jan Bang Jensby"
<jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis jeg åbner "Windows Jobliste" - og i øvrigt ikke har åbnet andre
>programmer - kan jeg se, at maskinen bruger nogenlunde konstant 80-90% af

Det var sgu meget for så lidt. Min svinger mellem 0 og 2 procent, med
enkelt peaks på 15 procent når maskinen intet laver.
Hvor kraftig en CPU har du? Min er en AMD 64 3500

>Ved at kigge på "Processor" kan jeg se, at "Aktiv systemproces" SYSTEM
>anvender op mod 100%.
>
>Hvad er det? Er det om jeg så må sige, den del af ydeevnen, som ikke

Ja,man kan godt sige at det er det der ikke bruges til noget.
Her ligger den næsten konstant på 99 % Det er vigtigere at se
på CPU-brug nede i bundlinien

mvh Mads

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 07-12-06 13:50

"Mads" skrev

> Det var sgu meget for så lidt. Min svinger mellem 0 og 2 procent, med
> enkelt peaks på 15 procent når maskinen intet laver.
> Hvor kraftig en CPU har du? Min er en AMD 64 3500

Ifølge AIDA32:

Processor: Inter(R) Pentium (R) M processor 1.73 GHz

CPU Type: Mobile Unknown, 1354 MHz (7.5 x 181)

Retfærdigvis skal jeg sige, at min performance er meget svingende.

Nogle gange har jeg enormt irriterende svartider (med flere sekunders
ventetid, bare jeg skal multitaske mellem to åbne programmer) - andre gange
går det nogenlunde.

- Jensby

Fra : Ole Laursen

Dato : 07-12-06 15:23

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> writes:

> Nogle gange har jeg enormt irriterende svartider (med flere sekunders
> ventetid, bare jeg skal multitaske mellem to åbne programmer) - andre gange
> går det nogenlunde.

Jeg ville enten skyde på at du har virus (mest sandsynligt) eller at
der er et eller andet der æder al hukommelsen.

--
Ole Laursen
http://www.iola.dk/

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 08-12-06 12:27

"Ole Laursen" skrev

> Jeg ville enten skyde på at du har virus (mest sandsynligt) eller at
> der er et eller andet der æder al hukommelsen.

Jeg har netop kørt en virus full-scanning. Den fandt intet.

Hvis der er "andet der æder al hukommelsen" burde det vel vises under
Windows Jobliste\Processor?

- Jensby

Fra : Ole Laursen

Dato : 08-12-06 14:30

> [...]

> Jeg har netop kørt en virus full-scanning. Den fandt intet.
>
> Hvis der er "andet der æder al hukommelsen" burde det vel vises under

Det skulle man tro. Virusser har det med at skjule sig. Problemet med
ventetid ved skift mellem programmer er et klassisk symptom på at
styresystemet er i gang med at swappe på grund af for lidt ram. Men i
så fald skulle disken også kværne løs.

Mht. netkablet kunne man godt forestille sig at computeren bliver
langsom hvis der bliver genereret for meget netværkstrafik på grund af
et defekt kabel. Jeg tror dog ikke jeg er stødt på det før. Hvis du
klikker på netværksforbindelsen, må du et eller andet sted kunne se
hvor mange pakker der bliver sendt og modtaget, og måske også hvor
mange fejl der er på. Det kunne give et hint.

--
Ole Laursen
http://www.iola.dk/

Fra : J. E.

Dato : 08-12-06 00:27

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er det? Er det om jeg så må sige, den del af ydeevnen, som ikke benyttes?

Ja - din PC laver ikke noget men det er let at misforstå.
Min står på 99 ved idle.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 08-12-06 12:16

"Jan Bang Jensby" skrev

> [...]
> processorens ydeevne.
>
> Ved at kigge på "Processor" kan jeg se, at "Aktiv systemproces" SYSTEM

I min desperation har jeg udskiftet netkablet. Det har tilsyneladende
afhjulpet problemet.

Kan det have sin rigtighed?

- Jensby