Aldi PC (8818) har problemer med at starte~
Fra : Martin Larsen

Dato : 07-12-06 09:11

Hej gruppe

Min nye Aldi PC har store problemer med at starte fra dvale. Den
forsøger, og der kommer den hvide statusstreg, men når den når enden ser
man lige Intel logoet, hvorpå den siger at den ikke kunne starte. Man
har så muligheden for at prøve igen eller slette gendannelsesdata og
starte normalt. Nogle gange kommer der efter 3-4 forsøg, men ellers må
jeg vælge muligheden med at starte normalt.

Det mærkelige er at den ikke gør det hver gang. Det er kun ca. halvdelen
af tilfældene.

Er der nogen som har oplevet samme problem med denne PC? Eller som har
en god løsning?

Hilsen
Martin

Fra : kk

Dato : 07-12-06 10:29

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af tilfældene.
>
> Er der nogen som har oplevet samme problem med denne PC? Eller som har en

Prøv Medion support. De er som oftest kvikke.
mvh
kk

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-12-06 12:43

kk wrote:

> Prøv Medion support. De er som oftest kvikke.

Har prøvet. De sagde bare at det var en almindelig windowsfejl, men
havde derudover ikke nogen råd

Martin

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 13-12-06 22:26

Martin Larsen <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev:

>Har prøvet. De sagde bare at det var en almindelig windowsfejl,
> [...]

Jeg har ikke de bedste erfaringer med Medion support, ved
forskellige lejligheder. De har en temmelig uheldig tendens til
at konkludere: "Nå, jammen når du har prøvet det eller det, er
det nok windows, eller noget andet du har installeret, eller
noget helt 3.
Dvale skal ved den søde grød fungere på alle computere. Dvale er
en funktion, der husker alt hvad du er igang - aktiverer dvale -
starter op igen hvor du nu var kommet til.
E.P.

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-12-06 12:42

Det ser ud til at problemet kun opstår når den har været slukket helt,
dvs. når den skal vågne fra dvalen efter at have været uden strøm. Lyder
det ikke som et hardwareproblem?

Fra : kk

Dato : 07-12-06 17:34

> Det ser ud til at problemet kun opstår når den har været slukket helt,
> dvs. når den skal vågne fra dvalen efter at have været uden strøm. Lyder
> det ikke som et hardwareproblem?

Nu har jeg aldrig brugt dvaletilstand på min (Medion fra sidste år), derfor
vil jeg ikke kloge den for meget.
Men det ligner da, at du slet ikke har noget problem. Som jeg forstår dvale,
så skal PC'en da have strøm,
ellers er det jo ikke en dvaletilstand, men en slukket (død) tilstand. Eller
strømbesparende tilstand, ikke en
"nul-strøm". Måske er jeg på vildspor, men så vil jeg håbe at nogen med
forstand på de sager vil blande sig.
mvh
kk

Fra : Hans

Dato : 07-12-06 19:16

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Eller
> strømbesparende tilstand, ikke en
> "nul-strøm". Måske er jeg på vildspor, men så vil jeg håbe at nogen med

Blander du 'dvale' og 'standby' sammen?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-12-06 19:55

On Thu, 07 Dec 2006 09:11:26 +0100, Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
>af tilfældene.
>
>Er der nogen som har oplevet samme problem med denne PC? Eller som har

Nope, min vågner fra dvale uden problemer...

Det er næppe et hardware problem, men et-eller-andet program/driver
der 'hænger' -

Hvad har du installeret af ekstra udstyr / programmer ?

Hvordan er du på nettet - kablet eller trådløst ?

Har åbne netværksdrev ?

Fra : tubs

Dato : 09-12-06 07:36

> [...]
> af tilfældene.
>
> Er der nogen som har oplevet samme problem med denne PC? Eller som har en

Jeg har en 8800, knap et år gammel, med samme problem. Fra stand by starter
den som en sveske hver gang, men har den været slukket - altså uden strøm -
kommer den i gang efter 20 - 50 forsøg. Har prøvet at køre recovery systemet
ind og ikke andet - samme resultat, så jeg tror også mest på en hardware
fejl

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-12-06 11:38

On Sat, 9 Dec 2006 07:35:42 +0100, "tubs" <tubsFJERN@tuknet.dk> wrote:

> [...]
>ind og ikke andet - samme resultat, så jeg tror også mest på en hardware

Tja, 8818 er baseret VIA P4M890 chipsettet, den ældre 8800 er så vidt
jeg husker baseret på et Intel 965 chipset. Ud over at de begge er
produceret af MSI er der ingen hardware der går igen på begge
maskiner...

Så jeg tror ikke der er sammenhæng mellem jeres problemer - Dit
problem ligger formentlig i PSU'en, Martins problem ligger formentlig
i Windows opsætningen...

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-12-06 17:56

Michael Rasmussen wrote:

> Så jeg tror ikke der er sammenhæng mellem jeres problemer - Dit
> problem ligger formentlig i PSU'en, Martins problem ligger formentlig
> i Windows opsætningen...

Jeg leverede dyret tilbage. Desværre var der ikke noget at bytte til, så
jeg fik pengene retur.

Fejlen var der før jeg installerede noget som helst på maskinen, så
derfor tror jeg det var en hardwarefejl. Med mindre der altså var noget
galt med præ-installationen.

Martin