Ny pc til svigermor - max 4000 kr
Fra : Martin Petersen

Dato : 06-12-06 18:10

Halløj..

Har fået den opgave at købe en komplet pc, inkl. tft-skærm, til svigermor.

Den skal bruges til surfing, og kontorarbejde. Det er hendes første pc, så
hastigheden skal ikke nødvendigvis være i højsædet. Grafikkort skal ikke
kunne trække det store, da jeg næppe kan se hende se og meje folk ned i en
fps... :)

Har i nogle gode bud på et samlet system?

- Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-12-06 18:21

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote in message
> [...]
> fps... :)
>
> Har i nogle gode bud på et samlet system?

Køb en bærbar, den synes hun nok er pæn Fx
http://www.zartego.com/shop/default.asp

Dertil kommer vist windows...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-12-06 18:22

http://www.zartego.com/shop/productinfo.asp?id=TW3%2D42065

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 06-12-06 20:26

Martin Petersen wrote:
> [...]
> fps... :)
>
> Har i nogle gode bud på et samlet system?

Det er vist mere et spørgsmål om at vælge.
Et hurtigt finder f.eks denne:
http://prc-data.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=60110901

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-12-06 20:50

Martin Petersen wrote:
> [...]
> skal ikke kunne trække det store, da jeg næppe kan se hende se og
> meje folk ned i en fps... :)
>
> Har i nogle gode bud på et samlet system?

Jeg har lige været involveret i noget a'la det samme
En bekendts mor skulle have en PC og valget faldt på denne:
http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=pcsystem&dvarenr=99104&menu=&pc=1
Incl. Windows XP Home, 17" TFT samt 512 MB ram ialt blev prisen ialt lige
knap 4300,-
Det er en okay maskine, dog uden floppy samt brænder drev, kun med CD drev.
Ellers er den komplet med tastatur, højttalere, trådløs mus osv.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : JK

Dato : 07-12-06 14:29

On Wed, 6 Dec 2006 20:49:33 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>Det er en okay maskine, dog uden floppy samt brænder drev, kun med CD drev.
>Ellers er den komplet med tastatur, højttalere, trådløs mus osv.

Pas lige på med skærmopløsningen til det gamle menneske !

en 19" TFT med 1280x1024 må være langt bedre end en 17" med samme.

Hvordan det så kan gøres med en bærbar ved jeg ikke lige (har ikke så
meget erfaring med det).

mvh

John

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-12-06 00:06

Martin Petersen wrote:

> Har i nogle gode bud på et samlet system?

Køb en bærbar til hende. Sådan noget hunkønsvæsen,
der er oppe i en alder hvor de kan gå som svigermor,
synes sjældent at en desktoppc er særlig prydsom i
stue, hvorimod en bærbar kan stuves væk ved besøg.

mvh
Henning

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-12-06 12:45

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> wrote in

> Køb en bærbar til hende. Sådan noget hunkønsvæsen,
> der er oppe i en alder hvor de kan gå som svigermor,
> synes sjældent at en desktoppc er særlig prydsom i
> stue, hvorimod en bærbar kan stuves væk ved besøg.

Enig - men hvis hun ligefrem har sig et helt kontorværelse så er det hende
nok ligegyldigt at den er bærbar.

Ulempen ved en lavpris bærbar er at når garantien er udløbet og en eller
anden dims fejler så kan man stort set ikke selv reparere det - og så skal
man ud og smide 4k efter en ny laptop - hvorimod en stationær er ret nem
selv at skifte dele i.

Mvh.
Flemming

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-12-06 14:33

Jeg takker for forslagene. Jeg havde egentlig regnet med at kunne finde en
Dell i det prisleje, da jeg for ikke så længe siden købte noget lignende til
en kammerats forældre i det prisleje. Men umiddelbart har de ikke noget nede
i det prisleje nu...

Kunne være man skulle vente til januarudsalget...?

- Martin

Fra : ShutEye

Dato : 07-12-06 18:04

> [...]
> i det prisleje. Men umiddelbart har de ikke noget nede i det prisleje nu...

Ikke en Dell ...

> Kunne være man skulle vente til januarudsalget...?

Ja og ikke en Dell :)

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-12-06 19:45

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Ikke en Dell ...

> Ja og ikke en Dell :)

Hehe... Dårlige erfaringer? Jeg var meget godt tilfreds med den sidste.

- Martin

Fra : ShutEye

Dato : 07-12-06 22:30

> Hehe... Dårlige erfaringer? Jeg var meget godt tilfreds med den sidste.

Ikke direkte, bare en del historier om specialtilpasset udstyr.
Men man hører jo så meget - og hvis du var tilfreds, ja så er det jo det!

Men jeg synes nu ikke engang at deres priser er noget at råbe hurra for?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-12-06 08:51

> Ikke direkte, bare en del historier om specialtilpasset udstyr.
> Men man hører jo så meget - og hvis du var tilfreds, ja så er det jo det!
>
> Men jeg synes nu ikke engang at deres priser er noget at råbe hurra for?

Dell laver gode produkter, bruger dem til daglig og tro ikke på de gamle
historier tror det er "Compaq" vandrehistorier der nu vandrer over til andre
fabrikanter som man ikke lige kender. Hvis jeg skal komme med en anbefaling
af noget udstyr der kan findes flere steder så må det være HP, de kan købes
mange steder og de jeg har set har kørt godt og hurtigt til prisen ellers er
der jo Medion som kan købes hos TDC, Aldi eller www.geco.dk. lige for at
klargøre noget jeg arbejder ikke for nogle af de nævnte firmaer
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as