Fuldmagt i forbindelse med salg af dødssbo
Fra : Klaus Jensen

Dato : 06-12-06 11:39

Hej

Min morfar døde for nylig, og eftersom min mor ikke lever længere, er jeg
arving (sammen med 4 andre). Huset, som han boede i, skal sælges efter jul.
Jeg er dog i udlandet som skisbums i 4 måneder, og vil derfor gerne give min
far fuldmagt til at handle på mine vejne i forbindelse med den
ejendomshandel.

Hvordan gør jeg det i praksis?

Mvh. Klaus

Fra : Dan Andersen

Dato : 06-12-06 11:58

"Klaus Jensen" <spammers@burninhell.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse med salget af den og en ejendom med det og det matrikelnummer.
Underskriv dokumentet og huske endelig at lave det i to eksemplarer - et til
din far og et til dig selv. Scan det evt. og læg det ind i e-boks, så har du
adgang til det fra andre pc´ere og kan evt. maile en kopi til evt.
myndigheder eller andre, der måtte have brug for en dokumentation.

Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Codexx

Dato : 06-12-06 12:04

Klaus Jensen skrev:
> [...]
> Jeg er dog i udlandet som skisbums i 4 måneder, og vil derfor gerne give min
> far fuldmagt til at handle på mine vejne i forbindelse med den

Du skriver en fuldmagt som denne:

http://www.retssal.dk/vis_side.php3?side=72 hvor du udskifter den
midterste tekst til noget i retning af:

"Til at handle på mine vegne i fobindelse med skiftet af XXX' dødsbo,
herunder salg af ejendommen beliggende YYY"

Prøv evt. at spørge skifteretten om de mener det er fyldestgørende.

/Bacher

Fra : @ndersen

Dato : 07-12-06 17:13

> [...]
> jul. Jeg er dog i udlandet som skisbums i 4 måneder, og vil derfor gerne
> give min far fuldmagt til at handle på mine vejne i forbindelse med den

Hej

Kan man ikke benytte skemaet på domstol.dk?
http://www.domstol.dk/ref.aspx?id=11383

Mvh
@ndersen

Fra : Klaus Jensen

Dato : 08-12-06 14:09

"Klaus Jensen" <spammers@burninhell.com> wrote in message
> Hvordan gør jeg det i praksis?

Jeg har lavet en fuldmagt nu fra et af de links, jeg fik. Tak for hjælpen
til alle tre. :)