Hammerum herreds tingbøger
Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-12-06 01:20

hejsa...

Som et nyt tilbud til brugerne begynder vi nu at lægge Hammerum herreds
tingbøger ud på nettet. Foreløbig er de 5 ældste bøger (protokolerne
B79-1 til B79-5 omfattende perioden 1688 - 1727) affotograferede.
Se <http://hammerum-herred.dk/viewpage.php?page_id=57>

Tak til Haaning Andersen for at levere billedmaterialet.

Samtidig vil jeg gerne opfordre alle der ligger inde med afskrifter af
Hammerum herreds tingbøger til at sende mig kopier af disse, så vi kan
få dem lagt ud på nettet sideløbende med den fotografiske gengivelse.

Alle elektroniske formater, samt maskinskrevne eksemplarer på papir kan
bruges. Men det er en aldeles ufravigelig betingelse, at afskrifterne er
tydeligt og korrekt tidsfæstet, feks. med år og dato eller med protokol
og folio nummer, samt navnet på den person der har afskrevet det.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : hansen

Dato : 06-12-06 22:17

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-12-06 00:24

"hansen" <none@dk> skrev Wed, 6 Dec 2006 22:17:18 +0100

>NÅ

Kære hr. / fru / frøken none.

Mange tak for din opbakning og for din støtte og til projektet. De ting
du selv vil bidrage med kan du bare sende til den mailadresse der står
på siden.

Men husk lige at skrive dit rigtige navn, så du kan blive krediteret for
dit bidrag.!

Det er folk som dig der gør det værd at bruge flere hundrede timer af
sin fritid, og endnu flere kroner af sine lommepenge, på at hjælpe andre
med deres slægtsforskning - eller.??

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : futtog

Dato : 07-12-06 00:34

Hej
Ja jeg har kun en ting at sige.
Tak Arne for en af de rigti gode sider og for din altid store hjælpsomhed.
det er det der er med til at vi andre også kan være med.
Mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Inger & Svend Jensen

Dato : 07-12-06 13:06

Nå, - og ja, her i huset er vi faktisk meget glade for Hammerum herred.dk , og bruger hjemmesiden rigtig meget. Vi synes, at de mennesker som bruger deres fritid på at ligge Kirkebøger, gravsteder, skifteprotokoller m.v., og nu som sidste nyt Hammerum herreds tingbøger, ud på hjemmesiden, som der er rigtig mange, som har stor glæde af, Skylder vi dem alle en STOR TAK, og ikke bare et Nå.
Inger & Svend Jensen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 07-12-06 18:35

Rigtig fint. På min juleønskeseddel vil jeg ønske, at det samme bliver
muligt for Bølling og Hind herreder.

Med venlig hilsen og glædelig jul
Bodil Madsen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 07-12-06 21:51

> [...]
> tingbøger ud på nettet. Foreløbig er de 5 ældste bøger (protokolerne
> B79-1 til B79-5 omfattende perioden 1688 - 1727) affotograferede.
-----------------------------------
Rigtig mange tak for et godt "initiv"!

Lad dig (os) ikke hidse op af en åndspygmæ som denne Hansen der ikke tør
udtale sig under navns nævnelse. Han afslører sig blot som ualmindeligt småt
begavet og aldeles uden opdragelse og pli.
I denne gruppe har vi ingen moderator der sorterer diverse NN'er fra, og det
kan vi nok bære.
Mest synd for Hansen forældre.
Hilsen og fortsat god vind med arbejdet.
Bare ærgerligt at man ikke gav mus og andre skadedyr noget mere nærene foder
for disse 300 år siden. )
Hilsen Flemming Svendsen
4220.

Fra : Bent Fleron

Dato : 08-12-06 21:19

Flemming Svendsen wrote:

> Lad dig (os) ikke hidse op af en åndspygmæ som denne Hansen der ikke
> tør udtale sig under navns nævnelse. Han afslører sig blot som
> ualmindeligt småt begavet og aldeles uden opdragelse og pli.

Så er det nok derfor han ikke ved ret meget om slægtsforskning og derfor
heller ikke kan vurdere det store arbejde der ligger bag. I øvrigt et
arbejde seriøse slægtsforskere vil være glade for.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse