overføre programmer ?
Fra : Erling Hansen

Dato : 05-12-06 20:13

Hvor kan jeg slå op og læse, hvordan jeg kan overføre programmer fra
én iBook til en anden. Jeg mener at have læst noget om, at man
forbinder dem med et firewire kabel og så.......???
mvh
Erling

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-12-06 20:52

Hej Erling

Jeg er egentlig ikke klar over, hvor man kan finde det på nettet. men
det er ganske enkelt at gøre.

Sæt et FW kabel mellem de to maskiner.
Tænd den maskine, der skal være 'hovedmaskine' og lad den starte helt op.
Tænd så den anden maskine, mens du holder 'T' tasten nede på den, så
skulle den gerne dukke op som en ekstern HD på skrivebordet på din
'hovedmaskine'.

- Og så er det 'bare' at trække symboler på de programmer/mapper, du vil
kopiere fra den ene til den anden.

Udover selve programmet fra mappen 'Programmer' kan der jo også være
forskellige indstillingsfiler og ekstra ting til et program, der fx. kan
ligge i brugernavn/bibliotek/application support og
brugernavn/bibliotek/indstillinger, som du gerne vil have med.

Er begge computee sat op med dig som bruger/admin, vil du som regel ikke
miste div. indstillinger og reg.koder, når de kopieres fra den ene til
den anden. - Men nogle programmer kræver ny indtastning af serienumre
ved kopiering.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-12-06 22:30

Erling Hansen <eh-dh@mail.dk> wrote:

> Hvor kan jeg slå op og læse, hvordan jeg kan overføre programmer fra
> én iBook til en anden. Jeg mener at have læst noget om, at man
> forbinder dem med et firewire kabel og så.......???

Du går ind i hjælpeprogrammer og starter "Overførselsassistent", Den
fortæller dig trin for trin hvad du skal gøre.
Du skal bare have et 6/6 bens firewirekabel klar.

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Erling Hansen

Dato : 06-12-06 00:18

kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) skrev:

>Du går ind i hjælpeprogrammer og
>starter "Overførselsassistent", Den
>fortæller dig trin for trin hvad
>du skal gøre.
>Du skal bare have et 6/6 bens
>firewirekabel klar.
>
>Mvh.
>Kaj.
>
>--
>Never mind the dog
> -BEWARE OF OWNER!
>
>For contact replace ofir with
>myrealbox and dk with com

Det var så det, der skulle til. Nu har jeg så
overført - for første gang. Tak for hjælpen.
mvh
Erling