Forældremyndighed
Fra : Jens Hansen

Dato : 05-12-06 01:55

Nu er jeg en af de uheldige fædre som er blevet bombet for stort set alle
beslutninger omkring mine børn. Fordi at eks. Konen naturligvis (vi har
ingen kønsdiskrimination her i landet) fik forældremyndigheden i retten.

Og så faldt jeg over følgende artikkel

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4118072/

Betyder det at hvis og såfremt at loven bliver vedtaget, at jeg kan kræve
min fælles forældremyndighed tilbage ?

Fra : Codexx

Dato : 05-12-06 13:31

Jens Hansen skrev:
> [...]
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4118072/
>
> Betyder det at hvis og såfremt at loven bliver vedtaget, at jeg kan kræve

Næppe, nye love har nomalt ikke tilbagevirkende kraft, så rettens
afgørelse står ved magt.

/Bacher

Fra : Jens Hansen

Dato : 05-12-06 03:34

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> wrote in message

Jens Hansen skrev:
> [...]
> min fælles forældremyndighed tilbage ?

Næppe, nye love har nomalt ikke tilbagevirkende kraft, så rettens

Jeg tænkte nu også mere på at stævne forældremyndigheden tilbage ...

Fra : Henrik Funch Lunnsgå~

Dato : 05-12-06 15:01

Som jeg læser betænkningen bagved lovforslaget - er der ikke
tale om nytænkning at der kan ske overførelse af
forældremyndighed ved at anlægge sag. Det bestyrkes at der skal
foreligge væsentlige ændrede forhold set i forhold til de ting
der gjorde sig gældende ved tildelingen af forældremyndighed til
anden part.

Det bemærkes i betænkningen at anlægges der sag an med påstand
om overførelse af forældremyndighed kan domstolen subsidiært
dømme til fælles forældremyndighed, hvis det godtgøres at der er
et godt samarbejde imellem parterne. Min egen opfattelse og
kommentar er, at var der et godt samarbejde så var det
formentlig ikke endt med at forældremyndigheden blev tllagt den
ene part, hvorfor jeg tror det er svært at den pågældende §
finder anvendelse.

/Henrik

Fra : Brian K

Dato : 06-12-06 00:16

"Jens Hansen" <jens@hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4118072/
>
> Betyder det at hvis og såfremt at loven bliver vedtaget, at jeg kan kræve

Hej

Sikkert ikke.

Men det betyder at dit barn bliver hørt i en fremtidig retsag (hvis barnet
er over 5 - 6 år).

Og det betyder også at der skal ligges passende vægt på det barnet udtaler /
giver udtryk for.

Så der er en betragtlig sansynlighed for a tde børn som lider under en
dommers fejlagtige "mor(d)dom" - ENDELIG kan få lov til at komme over til
deres far og bo (og samtidig bevarer en god kontakt til den anden forældre)

Mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 06-12-06 00:17