Det er koldt derude..
Fra : John

Dato : 05-12-06 05:26

"Masser af familier mister en stor del af kontanthjælpen til
april næste år, hvis de ikke snart finder et arbejde. »Man kan,
hvis man vil«, siger Venstres arbejdsmarkedsordfører Jens
Vibjerg.

Mange vil stå med et bjerg af ubetalte regninger. Og nogen af dem
vil blive tvunget fra hus og hjem. .."

http://politiken.dk/indland/article208370.ece

Er det virkeligt mit Danmark 2006, med verdens bedste sociale
system.. ?

Mvh John

Fra : Trist

Dato : 05-12-06 07:01

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in news:4574f4ac$0$13987
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> "Masser af familier mister en stor del af kontanthjælpen til
> april næste år, hvis de ikke snart finder et arbejde. »Man kan,
> hvis man vil«, siger Venstres arbejdsmarkedsordfører Jens
> Vibjerg.

Vel ikke hvis man er syg og uarbejdsdygtig og ens sag stadig kører?

Fra : gb

Dato : 05-12-06 12:44

Trist <@> wrote in news:45750b2e$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Vel ikke hvis man er syg og uarbejdsdygtig og ens sag stadig kører?

Sygedagpenge og kontanthjælp er vel to vidt forskellige ting?

--
GB

Fra : Alucard

Dato : 05-12-06 14:24

On Tue, 05 Dec 2006 11:44:02 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>Sygedagpenge og kontanthjælp er vel to vidt forskellige ting?

Både og.... Hvis du er syg for længe, så ryger du på kontanthjælp selv
om du stadig er syg....

Fra : Trist

Dato : 06-12-06 01:12

gb <nospam@no.invalid> wrote in news:Xns98908189BEC09nospam465098@
130.227.3.84:

> Sygedagpenge og kontanthjælp er vel to vidt forskellige ting?

Efter max. 52 uger på sygedagpenge ryger man automatisk ned på
kontanthjælp, selvom man stadig er sygemeldt.

Det er et sygt system!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-12-06 15:53

> [...]

> april næste år, hvis de ikke snart finder et arbejde. »Man kan,
> hvis man vil«, siger Venstres arbejdsmarkedsordfører Jens

Bullshit. Man kan ikke "bare man vil"; sådan som statsmagten ødelæger
arbejdspldserne her til lands.

> [...]
> vil blive tvunget fra hus og hjem. .."
>
> http://politiken.dk/indland/article208370.ece
>
> Er det virkeligt mit Danmark 2006, med verdens bedste sociale

Ja. Velkommen til velfærdsstaten!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 05-12-06 22:55

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Bullshit. Man kan ikke "bare man vil"; sådan som statsmagten ødelæger
> arbejdspldserne her til lands.

På hvilken måde ødelægger "statsmagten" arbejdsplader
her til lands?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-12-06 01:35

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> På hvilken måde ødelægger "statsmagten" arbejdsplader
> her til lands?

Via høje skatter og høje reguleringsbyrder.

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-12-06 01:48

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Via høje skatter og høje reguleringsbyrder.

Der er pt. en rekordlav ledighed i Danmark,
skattetrykket har (næsten) aldrig været
højere, og der er ikke kommet færre reguleringer
de seneste år.
Så dit udsagn hænger ikke sammen.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Jim

Dato : 06-12-06 10:58

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://politiken.dk/indland/article208370.ece
>
> Er det virkeligt mit Danmark 2006, med verdens bedste sociale system.. ?

Ja, vi ønsker tillykke, men det er jo pga. den store, ugidelige og
islamforankrede befolkning, der ikke har evnerne til at få sig et job.
Så bliver den gode dansker også straffet.