Mistede aktie-optioner - Jura?
Fra : jj92_2

Dato : 04-12-06 20:36

Hej,

Jeg stoppede i et firma for 5 år siden.

Jeg spurgte dem denne uge om mine aktie-optioner.

Her er ca. hvad de svarer - kan de det?

--------------
Du har rettet henvendelse til os angående dine aktieoptioner. Sidste
gang disse kunne benyttes var i august måned i år. Jeg har fremsendt
et brev til dig den 17. maj 2006, men har fået dette retur fra
postvæsenet på grund af adresseændring.

JJ

Fra : Claus Holm Christens~

Dato : 05-12-06 00:33

On 4 Dec 2006 11:35:48 -0800, "jj92_2" <jj92_2@hotmail.com> wrote:

> [...]
>gang disse kunne benyttes var i august måned i år. Jeg har fremsendt
>et brev til dig den 17. maj 2006, men har fået dette retur fra

Det kommer an på hvad du skrev under på da aktieoptionerne blev aftalt.
Læs optionsaftalen (grundigt).

Det er helt normalt at aktieoptioner udløber efter en årrække og skal
indløses til rigtige aktier der så gælder "for evigt". Det er faktisk
rigtigt pænt af firmaet, hvis de virkelig har forsøgt at gøre dig
opmærksom på at de udløber.

Firmaet kan ikke tillade sig at inddrage dine optioner _fordi_ de har
fyret dig. Det forsøgte VeriSign at gøre ved mig for et år siden, og der
var jeg godt nok glad for at jeg havde en fagforening med juridisk
ekspertise der kunne sætte et par ting på plads.

--
Claus Holm Christensen
<http://www.claushc.dk/>