Socialrådgivernes forkortelser.?
Fra : Robert Larsen

Dato : 04-12-06 19:11

Hej.

Jeg er startet på en 3 ugers kursus, ifølge aftale med min socialrådgiver.
Jeg fik ved en samtale at vide at jeg var revaliderings berettig.
Der er job efter endt kursus, hvoraf de først 3 mdr. er oplæring.

Nu hvor jeg er startet, er jeg på forrevalidering og ikke revalidering. Dvs.
at jeg modtager min kontanthjælp, samt at jeg får 1,03 pr. kørte km. minus
de første 24 km..

Og det skulle være i henhold til AKL §46 jfr. LAV §82, men jeg ved ikke hvad
AKL og LAV henviser til. Nogle der kan uddybe det.?

Nogle der ved hvilken regler der er, når man startet på kursus og derefter
skal i job, hvoraf de første 3 mdr. er i oplæring. For jeg havde jo egentlig
regnet med at man kom i revalidering fra starten af.

Nogle der kan ved mere om disse love, evt henvisninger ( Link's )

På forhånd tak

Mvh
Robert

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-12-06 20:53

"Robert Larsen" <robert@larsen.tdcadsl.dk> writes:

> Og det skulle være i henhold til AKL §46 jfr. LAV §82, men jeg ved ikke hvad
> AKL og LAV henviser til. Nogle der kan uddybe det.?

AKL er formentlig Aktivloven (Bekendtgørelse af lov om aktiv
socialpolitik). §46 handler om revalidering.
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20050100929

LAV er Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, men
hvordan de har fået det til LAV må du ikke spørge mig om. Men §82
handler om befordringsgodtgørelse.
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20050068529

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Robert Larsen

Dato : 06-12-06 19:14

> [...]
>
> LAV er Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, men
> hvordan de har fået det til LAV må du ikke spørge mig om. Men §82

Hej Trine,

1000 tak for linkenden og dit svar.

Mvh
Robert

Fra : Ann

Dato : 05-12-06 17:49

Robert Larsen skrev:
> [...]
> regnet med at man kom i revalidering fra starten af.
>
> Nogle der kan ved mere om disse love, evt henvisninger ( Link's )

Hej Robert

Ikke for at gå i små sko.... men ret skal være ret..... du har
faktisk ret til 1,04 kr. i befordring udover de første 24 km.

- satserne findes her:

http://www.ams.dk/sw182.asp

Held og lykke med uddannelsen og jobbet efterfølgende

Ann

Fra : Robert Larsen

Dato : 06-12-06 19:17

"Ann" <ecj@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

>Ikke for at gå i små sko.... men ret skal være ret..... du har
>faktisk ret til 1,04 kr. i befordring udover de første 24 km.

1000 tak for din link Ann. Min sagsbehandler får det også at vide.:)
1 øre her og der, bliver jo også til mange penge.:)

>Held og lykke med uddannelsen og jobbet efterfølgende

Tak for det.