Carpark, forkert skiltning, hvad gør jeg ?
Fra : Unlimited

Dato : 04-12-06 16:16

Hejsa

Jeg modtog den 19/9-06 en afgift for at parkere uden tilladelse på et
carpark område.
Samme dag sender jeg dem en indsigelse over afgiften pr mail, vedhæftet 2
billeder hvor det fremgår at der ikke hænger nogen skilte ved indkørslen til
området hvor jeg parkerer.

Efter at have rykket et par gange over en afgørelse har jeg i dag modtaget
et brev fra dem hvor de fastholder deres krav og truer med inkasso, retslig
inkasso og en stævning hvis jeg ikke betaler.

Mit spørgsmål er hvad gør jeg nu ? Det er ikke et spørgsmål om de 510 kr,
men om principperne, de skal ikke bare hænge en pafgift på min bil uden at
have styr på skiltningen.

Herunder har jeg smidt de mails ind jeg har sendt til carpark. I dk.binaer
ligger de 3 billeder jeg referer til i mine mails til carpark.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig videre herfra..

Mvh Flemming Hansen

(Sendt d. 19/9-2006 til carpark)
>Jeg har dags dato modtaget en p-afgift fra Jer.

>Afgift nummer : 468585

>Forseelses dato : 19.09.2006

>Sted : Tagensvej 24

>Denne stiller jeg mig komplet uforstående overfor, da de gule skilte der
>har hængt lang tid på pladsen er taget ned i løbet af sidste uge.

>Jeg har vedhæftet et par billeder af indkørslen, der viser hvor Jeres
>skilte tidligere har hængt.

>På grund af den manglende skiltning, ser jeg mig ikke forpligtet til at
>betale afgiften, og forventer inden for 10 dage at modtage en skriftlig
> [...]

---------------------------

(01-12-2006 fra carpark)

Et par rykkere mails til carpark senere og 11 ugers ventetid får jeg dette
svar fra carpark :

Med henvisning til Deres indsigelse af 19-09-2006, skal vi hermed meddele
dem at afgiften fastholdes.

Afgiften er korrekt pålagt ide de ikke havde gyldig p-tilladelse i forruden,
så denne var synlig og letlæselig udefra. Når betingelserne ikke er
overholdt skal vores kontrollør pålægge dem en afgift og carpark er derefter
berettiget til at fastholde den som korrekt pålagt.

Reglerne for parkering samt advarsel om afgiftpålæggelsen fremgår af
skiltningen.

Beløbet bedes indbetalt senest 10 dage fra afsendelsen af dette brev. Skulle
dette mod forventning ikke ske, vil sagen blive sendt til inkasso ved TCMS
Danmark A/S, hvilket kan påføre dem yderligere omkostninger. Såfremt der
fortsat ikke sker indbetaling, vil sagen blive sendt til retslig inkasso ved
Advokatfirmaet Egeparken for udtagelse af stævning, såfremt det fuldt krav
ikke indbetales.

--------------------------

(svar til carpark 04-12-2006)

Hermed anderkendes modtagelsen af Deres brev dateret 01-12-2006.

Afgift nummer : 468585
Forseelses dato : 19.09.2006
Sted : Tagensvej 24

I forbindelse med Jeres fastholdelse af p-afgiften, skal jeg anmode om
dokumentation for korrekt skiltning.

Ved den første indsigelse fra 19-09-2006 var der vedhæftet to billeder fra
indkørslen mod rigshospitalets kollegie. Ved denne indkørsel er der ikke
skiltet, som det også kan ses på billederne. For en god ordens skyld
vedhæfter jeg billederne igen (billede005.jpg + billede006.jpg), de gule
ringe er der hvor jeres skilte HAR hængt.

Efterfølgende har jeg bemærket at der ganske rigtigt er skiltet ved
indkørslen fra tagensvej, men som sagt ikke ved indkørslen fra
rigshospitalets kollegie.
Derudover har jeg vedhæftet et billede der viser indkørslen til
rigshospitalets kollegie fra jagtvej, hvor jeg den 20-09-2006 kl 08:34 har
taget billedet af Jeres skilt der er blevet gravet op og smidt bag nogen
buske, muligvis i forbindelse med noget anlægsarbejde.

På baggrund af disse billeder vil jeg bede Jer om at tage jeres fastholdelse
op til overvejelse, eller alternativt fremsende dokumentation for korrekt
skiltning til undertegnede.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 04-12-06 18:11

On Mon, 4 Dec 2006 16:16:00 +0100, "Unlimited"
<-unlimited-@get2net.dk> wrote:

>Håber der er nogen der kan hjælpe mig videre herfra..

Du poster et alm. brev til dem med din indsigelse mod afgiften (vedlæg
kopi af denne) og sørger for at få en kvittering for at have sendt
brevet.

Og hvis du så mener at du har dit på det tørre og er 100% sikker i din
sag, så venter du til du bliver hevet i retten og så tager du den
derfra.

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Tommy Hansen

Dato : 04-12-06 22:44

"Brian B. Christensen" <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> wrote in message

> Du poster et alm. brev til dem med din indsigelse mod afgiften (vedlæg
> kopi af denne) og sørger for at få en kvittering for at have sendt
> brevet.

Hvorfor dette ekstra arbejde ? Han har jo en dialog i gang med firmaet, og
kan dokumentere
at han har sendt diverse mail samt billeder.

Vh
Tommy

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-12-06 18:13

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder hvor det fremgår at der ikke hænger nogen skilte ved indkørslen

Det var så din første fejl.
De har bevisbyrden for at du har holdt på p-pladsen. Så hvis du blot nægtede
at have holdt der, skal de dokumentere du har holdt der. Det er kun over for
det kommunale p-korps og politiet at det er dig der har bevisbyrden for ikke
at have overtrådt reglerne. Jeg tror iøvrigt dette emne har været oppe flere
gange i dette forum.

Fra : Rea721

Dato : 05-12-06 19:46

Andersen [3650], skrev noget i stil med:

> Det var så din første fejl.

Nej.

> De har bevisbyrden for at du har holdt på p-pladsen. Så hvis du blot
> nægtede at have holdt der, skal de dokumentere du har holdt der.

Hvad er det for noget pjat?!? Han _har_ holdt der...og har ikke behov for at
lyve.
Desuden er digitalkameraet opfundet.

--
Privat Pilot?
Ikaros Fly holder info-aften igen 18 dec. 2006, kl 18:00

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-12-06 12:43

Andersen [3650] wrote:

> Det var så din første fejl.
> De har bevisbyrden for at du har holdt på p-pladsen. Så hvis du blot nægtede
> at have holdt der, skal de dokumentere du har holdt der.

- og når CarPark så hiver et billede af Flemmings bil på pågældende
parkeringsplads frem i retten, ændrer han pludselig forklaring til, at
der ikke var skiltet godt nok.

Det tror jeg ikke vil være fremmende for hans sag...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : N_B_DK

Dato : 04-12-06 19:07

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> vedhæftet 2 billeder hvor det fremgår at der ikke hænger nogen skilte
> ved indkørslen til området hvor jeg parkerer.

http://www.dr.dk/Regioner/Regionalen/Nyheder/Andet/2005/08/18/075546.htm

http://www.dr.dk/Regioner/Regionalen/Nyheder/Krimi/2005/09/19/153738.htm

Det kan svare sig ikke at finde sig i det ;)

--
MVH.
N_B_DK