/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Wien - Danmark
Fra : Bjarne


Dato : 04-12-06 16:09

Jeg har forgæves søgt efter bare nogenlunde billige flybilletter til en
person, der skal til en begravelse omkring kommende weekend i Danmark.
Vedkommende kan forlade Wien tidligst torsdag den 7.12. klokken ca.
16:00 og skal være i Wien igen senest tirsdag den 12.12. ca. 9:00.
Målet i Danmark er Jylland, så Billund/Aalborg ville være at foretrække.

Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig

Er det overhovedet muligt eller skal der benyttes tog den ene vej?

I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser, men jeg
har ikke hørt om det i Europa?

vh
Bjarne

 
 
Jesper Pedersen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 04-12-06 16:58

Hej Bjarne!
Prøv, at søge efter flybilletter på denne hjemmeside
http://www.travelmarket.dk/cfml/vta.cfm
Ifølge ovennævnte hjemmeside kan personen komme med et fly tilbage til Wien
mandag den 11 december.
Mvh. Jesper

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:457439f0$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har forgæves søgt efter bare nogenlunde billige flybilletter til en
> person, der skal til en begravelse omkring kommende weekend i Danmark.
> Vedkommende kan forlade Wien tidligst torsdag den 7.12. klokken ca. 16:00
> og skal være i Wien igen senest tirsdag den 12.12. ca. 9:00.
> Målet i Danmark er Jylland, så Billund/Aalborg ville være at foretrække.
>
> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig
>
> Er det overhovedet muligt eller skal der benyttes tog den ene vej?
>
> I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser, men jeg
> har ikke hørt om det i Europa?
>
> vh
> Bjarne



Holst (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 04-12-06 17:16


Bjarne wrote:

> Jeg har forgæves søgt efter bare nogenlunde billige flybilletter til en
> person, der skal til en begravelse omkring kommende weekend i Danmark.
> Vedkommende kan forlade Wien tidligst torsdag den 7.12. klokken ca.
> 16:00 og skal være i Wien igen senest tirsdag den 12.12. ca. 9:00.
> Målet i Danmark er Jylland, så Billund/Aalborg ville være at foretrække.
>
> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig
>
> Er det overhovedet muligt eller skal der benyttes tog den ene vej?

Jeg ved, at andre har succes med http://www.lastminute.com - her får jeg
da også en pris på lidt over 3000 kr. for en returrejse. Den forudsætter
dog, at man venter med at tage af sted til om fredagen, og man tager
hjem igen allerede om mandagen. Men det er nok også absurd at forvente,
at man tirsdag morgen kan tage fra Jylland og være i Wien senest kl. 9
samme morgen.

> I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser, men jeg
> har ikke hørt om det i Europa?

Det har jeg aldrig hørt om, så det tror jeg ikke.

life hacker (04-12-2006)
Kommentar
Fra : life hacker


Dato : 04-12-06 17:39

Bjarne wrote:

> I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser, men
> jeg har ikke hørt om det i Europa?

Er det en dykand eller hur.

Mvh Jarl



michael (04-12-2006)
Kommentar
Fra : michael


Dato : 04-12-06 17:42

Bjarne wrote:
> Jeg har forgæves søgt efter bare nogenlunde billige flybilletter til en
> person, der skal til en begravelse omkring kommende weekend i Danmark.
> Vedkommende kan forlade Wien tidligst torsdag den 7.12. klokken ca.
> 16:00 og skal være i Wien igen senest tirsdag den 12.12. ca. 9:00.
> Målet i Danmark er Jylland, så Billund/Aalborg ville være at foretrække.
>
> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig
>
> Er det overhovedet muligt eller skal der benyttes tog den ene vej?
>
> I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser, men jeg
> har ikke hørt om det i Europa?


Hvis det var tilfældet, ville antallet af ferierejser nok dal kraftigt
mens man ville se en eksplosion af rejser til begravelser.

/michael

life hacker (04-12-2006)
Kommentar
Fra : life hacker


Dato : 04-12-06 17:50

michael wrote:

>> I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser, men
>> jeg har ikke hørt om det i Europa?

> Hvis det var tilfældet, ville antallet af ferierejser nok dal kraftigt
> mens man ville se en eksplosion af rejser til begravelser.

Ja, der vil pludselig blive mange fantaserede mafiabegravelser.

Mvh Jarl



Kent Oldhøj (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 04-12-06 20:10

"life hacker" <freshair@vip.cybercity.dk> wrote in news:457451b0$0$141
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:


>>> I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser, men
>>> jeg har ikke hørt om det i Europa?

>> Hvis det var tilfældet, ville antallet af ferierejser nok dal kraftigt
>> mens man ville se en eksplosion af rejser til begravelser.

> Ja, der vil pludselig blive mange fantaserede mafiabegravelser.

Ikke desto mindre er det korrekt. Mange nordamerikanske flyselskaber (men
slet ikke alle) har specielle priser hvis man rejser til en begravelse i
nærmeste familie.

Tvivlere kan jo søge på "bereavement fare" eller "compassionate fare".

lightspeedgalaxies (04-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 04-12-06 20:30

Kent Oldhøj wrote:

>>>> I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser,
>>>> men jeg har ikke hørt om det i Europa?

>>> Hvis det var tilfældet, ville antallet af ferierejser nok dal
>>> kraftigt mens man ville se en eksplosion af rejser til begravelser.

>> Ja, der vil pludselig blive mange fantaserede mafiabegravelser.

> Ikke desto mindre er det korrekt. Mange nordamerikanske flyselskaber
> (men slet ikke alle) har specielle priser hvis man rejser til en
> begravelse i nærmeste familie.

> Tvivlere kan jo søge på "bereavement fare" eller "compassionate fare".

Hvad skulle det være argument for !



Kent Oldhøj (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 04-12-06 23:51

"lightspeedgalaxies" <lightopus@mail.dk> wrote in news:45747754$0$184
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>> Tvivlere kan jo søge på "bereavement fare" eller "compassionate fare".
> Hvad skulle det være argument for !

Så vil du finde links til flyselskaber der har ordningen, beskrivelser af
hvordan man kvalificerer sig, osv. Kald det dokumentation eller
underbygning af argumenter.

Hvis du har problemer med at lave sådan en søgning, så må du sige til.

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 11:12

Kent Oldhøj wrote:

>> Hvad skulle det være argument for !

> Så vil du finde links til flyselskaber der har ordningen,
> beskrivelser af hvordan man kvalificerer sig, osv. Kald det
> dokumentation eller underbygning af argumenter.

> Hvis du har problemer med at lave sådan en søgning, så må du sige til.

Mere løs snak

black out




Kent Oldhøj (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 05-12-06 17:41

"lightspeedgalaxies" <lightopus@mail.dk> wrote in news:457545e2$1$182
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>>> Hvad skulle det være argument for !

>> Så vil du finde links til flyselskaber der har ordningen, beskrivelser
>> af hvordan man kvalificerer sig, osv. Kald det dokumentation eller
>> underbygning af argumenter.

>> Hvis du har problemer med at lave sådan en søgning, så må du sige til.

> Mere løs snak

Nåååååå..... bette ven da

Det er jo vores allesammens "erectus" AKA "life hacker" AKA "Jarl" (jeg
kan også læse headers, men det var dine evindelige dobbeltposts der
bragte mig på sporet).

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg har gjort dig, men det må sørme ha' gjort
et stort indtryk på dig siden du på denne lidt søgte måde konstant skal
forsøge at dizze mig eller mine indlæg. Man blir næsten en smule smigret.

Du kan læse mere om bereavement fares her:

http://www.smartertravel.com/travel-advice/Bereavement-fares-Little-
consolation.html?id=14172

http://www.airtimetable.com/airfares_emergency.htm#bereavement0

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 19:04

> http://www.smartertravel.com/travel-advice/Bereavement-fares-Little-
> consolation.html?id=14172

> http://www.airtimetable.com/airfares_emergency.htm#bereavement0

Nu skal du ikke anstrenge dig så meget, at fedtet fra håret løber nede i
øjnene.

black out



JMP (15-12-2006)
Kommentar
Fra : JMP


Dato : 15-12-06 17:03

Interessant, at når folk, reelt søger hjælp med et emne, og at venlige folk,
reelt prøver på at hjælpe, - så er der tit nogle, der blander sig, - bare
for at blande sig ! ! - Og uden at komme med noget konstruktivt.
"lightspeedgalaxies" <lightopus@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4575b49b$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> http://www.smartertravel.com/travel-advice/Bereavement-fares-Little-
>> consolation.html?id=14172
>
>> http://www.airtimetable.com/airfares_emergency.htm#bereavement0
>
> Nu skal du ikke anstrenge dig så meget, at fedtet fra håret løber nede i
> øjnene.
>
> black out
>



Bjarne (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 15-12-06 22:10

JMP skrev:
> Interessant, at når folk, reelt søger hjælp med et emne, og at venlige folk,
> reelt prøver på at hjælpe, - så er der tit nogle, der blander sig, - bare
> for at blande sig ! ! - Og uden at komme med noget konstruktivt.
> "lightspeedgalaxies" <lightopus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4575b49b$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Heldigvis er de venlige i overtal.

Men jeg synes det er en anelse klamt at svine folk til, der spørger om
hjælp i forb. med en begravelse.

Denne her lightspeedgalaxies og hvad han/hun ellers kalder sig er en
rigtigt hyggelig fætter.

Bjarne

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 20:10

Kent Oldhøj wrote:

> http://www.smartertravel.com/travel-advice/Bereavement-fares-Little-
> consolation.html?id=14172

> http://www.airtimetable.com/airfares_emergency.htm#bereavement0

Det er da vist bare formelt.

black out



Bjarne (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 06-12-06 06:30

Kent Oldhøj skrev:

> Det er jo vores allesammens "erectus" AKA "life hacker" AKA "Jarl" (jeg
> kan også læse headers, men det var dine evindelige dobbeltposts der
> bragte mig på sporet).

Det er da en ualmindeligt klam person, jeg er bange for, at Thunderbird
ikke kan filtrere efter IP-adresser, men 85.83.126.47 ville ellers stå
øverst på listen.
Hvad bunder hans skabagtighed i og hvem er han(/hun)?

vh
Bjarne

lightspeedgalaxies (06-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 06-12-06 08:32

Bjarne wrote:

> Det er da en ualmindeligt klam person, jeg er bange for, at
> Thunderbird ikke kan filtrere efter IP-adresser, men 85.83.126.47
> ville ellers stå øverst på listen.
> Hvad bunder hans skabagtighed i og hvem er han(/hun)?

Det drejer sig ikke om, hvorvidt jeg eller andre er enige i dine
politiske synspunkter, men om at de ikke hører hjemme her.
black out
Men jeg må da indrømme, at den veltilrettelagte kampagne, som bl.a. en
del journalister har kørt omkring Belarus og landets præsident, har
gjort mig mere nysgerrig efter at opleve landet og se hvordan ganske
almindelige mennesker lever.
Og så vil jeg lige anbefale: http://www.fernweh.com/
black out
Nej, og derfor reagerede jeg på
"Hviderusland er dels præget voldsomt af at have været en del af det gamle
Sovjet, dels præget af at have en despotisk skiderik som Lukasjenko til
præsident. Det betyder at der ikke sker ret meget på landet samt at
fattigdommen blandt bønder og landproletariat er meget tydelig."
black out
Det er en politisk vurdering af årsager.
Der findes snesevis af lande med fattigdom som aldrig har været en del
af Sovjetunionen og lande med "skiderikker" som præsidenter, men
stærkere økonomi. F.eks. USA.
Selve oplysningen om fattigdom på landet er absolut relevant her.
black out
Det er ikke specielt et fænomen, som gælder de tidligere socialistiske
lande. Fattigdom på landet findes og fandtes desværre i mange lande
verden over.
Men bortset fra det er det ikke så evident som du hævder.
Landbefolkningen havde det f.eks. ganske godt i DDR. Det har jeg oplevet
ved selvsyn. Kontrasterne var enorme, når man i 1989 kom som turist fra
Polen og ind i DDR, men det var de også, hvis man kom fra Sydamerika til
DDR. black out
black out



Bjarne (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 06-12-06 13:03

lightspeedgalaxies skrev:
> Bjarne wrote:
>
>> Det er da en ualmindeligt klam person, jeg er bange for, at
>> Thunderbird ikke kan filtrere efter IP-adresser, men 85.83.126.47
>> ville ellers stå øverst på listen.
>> Hvad bunder hans skabagtighed i og hvem er han(/hun)?
>
> Det drejer sig ikke om, hvorvidt jeg eller andre er enige i dine
> politiske synspunkter, men om at de ikke hører hjemme her.
> black out

Hvad dælen har politiske diskussioner at gøre i et indlæg om en rejse
til en begravelse?

Vil du ikke godt stoppe med at spamme nyhedsgruppen?

Det er rigtigt godt at have en nyhedsgruppe om rejser, men du gør dit
bedste for at ødelægge den.

Bjarne

Holst (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 06-12-06 13:33



Bjarne wrote:

> Det er rigtigt godt at have en nyhedsgruppe om rejser, men du gør dit
> bedste for at ødelægge den.

Ignorer ham, Bjarne. Skribenter af lightspeedgalaxies' type er bedst
tjent med at blive ignoreret. De lever af dine kommentarer og din
irritation.

lightspeedgalaxies er tydeligvis en person med nogle personlige
problemer og alt for meget tid til rådighed - sidstnævnte skyldes nok
førstnævnte, for lightspeedgalaxies er sikkert ikke i stand til at
varetage et arbejde på fornuftig vis.

Ignorer ham. Så slipper vi for en lang række af hans indlæg.

Bjarne (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 06-12-06 15:55

Holst skrev:
>
>
> Bjarne wrote:
>
>> Det er rigtigt godt at have en nyhedsgruppe om rejser, men du gør dit
>> bedste for at ødelægge den.
>
> Ignorer ham, Bjarne. Skribenter af lightspeedgalaxies' type er bedst
> tjent med at blive ignoreret. De lever af dine kommentarer og din
> irritation.
>
> lightspeedgalaxies er tydeligvis en person med nogle personlige
> problemer og alt for meget tid til rådighed - sidstnævnte skyldes nok
> førstnævnte, for lightspeedgalaxies er sikkert ikke i stand til at
> varetage et arbejde på fornuftig vis.
>
> Ignorer ham. Så slipper vi for en lang række af hans indlæg.

Tak for det gode råd.
Han står selvfølgelig på filterlisten, men hvis han skifter navn
hyppigere end han skifter undertøj, kan man nok ikke slippe helt.

vh
Bjarne

lightspeedgalaxies (06-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 06-12-06 17:06

Ignorer ham. Så slipper vi for en lang række af hans indlæg.



JMP (15-12-2006)
Kommentar
Fra : JMP


Dato : 15-12-06 17:13

Jeg sidder og undrer mig, over alle de kommentarer, der er kommet fra
lightspeedgalaxies.
Jeg troede også, at det var et spørgsmål om at komme, billigt, til en
begravelse. "Lightspeedgalaxies", få dig en hobby!

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:4576b865$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Bjarne wrote:
>
>> Det er rigtigt godt at have en nyhedsgruppe om rejser, men du gør dit
>> bedste for at ødelægge den.
>
> Ignorer ham, Bjarne. Skribenter af lightspeedgalaxies' type er bedst tjent
> med at blive ignoreret. De lever af dine kommentarer og din irritation.
>
> lightspeedgalaxies er tydeligvis en person med nogle personlige problemer
> og alt for meget tid til rådighed - sidstnævnte skyldes nok førstnævnte,
> for lightspeedgalaxies er sikkert ikke i stand til at varetage et arbejde
> på fornuftig vis.
>
> Ignorer ham. Så slipper vi for en lang række af hans indlæg.



Bjarne (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 15-12-06 22:14

JMP skrev:
> Jeg sidder og undrer mig, over alle de kommentarer, der er kommet fra
> lightspeedgalaxies.
> Jeg troede også, at det var et spørgsmål om at komme, billigt, til en
> begravelse. "Lightspeedgalaxies", få dig en hobby!
>
Nu har vi fundet ud af det selv. Efter chikanen fra den klamme person er
man nok lidt mere tilbageholdende med at bede om hjælp her fremover.

Men lightspeedgalaxies (plus aliasser) hobby er åbenbart chikane.

Bjarne

Martin Højriis Krist~ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-12-06 00:02

"lightspeedgalaxies" <lightopus@mail.dk> wrote in message
news:457671dc$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Det drejer sig ikke om, hvorvidt jeg eller andre er enige i dine
> politiske synspunkter, men om at de ikke hører hjemme her.

Den eneste der kommer med politiske sysnpunkter i rejse-gruppen, der er da
så vidt jeg kan se dig???

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter



Holst (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 06-12-06 09:44


Bjarne wrote:

> Det er da en ualmindeligt klam person, jeg er bange for, at Thunderbird
> ikke kan filtrere efter IP-adresser, men 85.83.126.47 ville ellers stå
> øverst på listen.

Ja, desværre har Thunderbird kun yderst ringe filtreringsmuligheder. Jeg
kan godt savne min gamle nyhedsklient.

lightspeedgalaxies (06-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 06-12-06 17:16

Det kan godt være indlysende for dig, men det er det næppe altid for
dem, der ikke plejer at flyve. black in Nej, men flyrejser er altså ikke
helt enkelt, hvis man ikke er vant til
det. Tidligere rejste jeg næsten kun med tog, men den mulighed har
liberaliseringen desværre næsten taget livet af. black in. Alene priser er
en jungle i starten. Man søger på rejser og opdager billetter til samme
steder for mellem 1000 og 24000 kroner.
Andre gange er det dyrere at rejse fra Langtbortistan til Amsterdam end
fra Langtbortistan til København med skift i Amsterdam.
Dertil kommer vidt forskelligartede sære regler om afbestilling, ændring
af billet osv. black in Jeg har f.eks. umiddelbart svært ved at forestille
mig, hvornår det kan
betale sig at købe en billig billet via London, når man også skal
indregne muligheden for at komme for sent frem til afgang i london eller
komme dagen før for at være sikker. black in HHHR black in Jeg tror vi har
at gøre med en robot. Det er bare meget svært for en kunde at bevise. Fem
pladser kan principielt sælges på få sekunder til en gruppe på 5 sekunder.
black out Og når udbyderen så oplyser, at den er udsolgt, er næste skridt at
forlange den pillet af hjemmesiden. Det burde man jo nok gøre engang
imellem. black out Nej, men spørgsmålet er det helt principielle, om man kan
forlange, at
reklamer på en hjemmeside skal være 100 % i overensstemmelse med databasen.
Principielt ville det betyde at når den sidste plads til en destination
er væk, forsvinder navnet i tilbudet på forsiden. Det kan man da sagtens
lave, men gør man det? black in Et andet problem er annoncer, som ikke lover
bestemte ugedage.
Hvis en billet fra Aalborg til Argentina kan fås til den lave pris den
17. februar og er udsolgt alle andre dage, er det vel ikke lyv at
annoncere med den pris? black out Et tredje er, at det er umuligt helt at
undgå, at en billet bliver
udsolgt fra kunden requester en hjemmeside til kunden går videre med en
bestilling, for databaserne bliver jo ikke låst, hver gang en side åbnes.
black in Et fjerde er, at jeg næppe kan tvinge medarbejderen hos SAS eller
Sterling til at fortælle, hvor mange billetter der var udbudt til en
bestemt pris eller hvornår den sidste blev solgt. Eller kan jeg og i givet
fald på hvilken lovmæssig baggrund? black out Det er også almindeligvis
ganske rimeligt, men det forudsætter da, at
hele hjemmesiden er direkte styret af databasens lageroplysninger, og
det tvivler jeg på, at nogen vil kræve. black in Det kommer an på, om man
kan få medhold i, at billigpladserne er en særskilt vare, der kan blive
udsolgt. Du kan ikke forvente at kunne købe en vare, hvis den når at blive
udsolgt, inden du slår til. black out Hvis derimod billigpladserne kan
opfattes som en rabatpris på en vare, der i øvrigt er den samme, er sagen
muligvis anderledes.
Kan de det? Mon ikke det bl.a. er derfor at SAS udtrykkeligt pointerer, at
det er
nogle bestemte pladser bag i flyet? black in Jeg tror ikke på, at jeg kan
tvinge nogen til at sælge mig en vare, der netop er blevet udsolgt. black
out Du kunne jo prøve næste gang der er skilte med tilbud på kaffe i Føtex.
Vent til den sidste pakke er solgt og gå så derind og forsøg at tvinge
dem til at sælge dig 3 pakker udsolgt Gevalia.black out














Kent Oldhøj (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 06-12-06 16:51

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in news:4576554d$0$2104
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>> Det er jo vores allesammens "erectus" AKA "life hacker" AKA "Jarl" (jeg
>> kan også læse headers, men det var dine evindelige dobbeltposts der
>> bragte mig på sporet).

> Det er da en ualmindeligt klam person, jeg er bange for, at Thunderbird
> ikke kan filtrere efter IP-adresser, men 85.83.126.47 ville ellers stå
> øverst på listen.
> Hvad bunder hans skabagtighed i og hvem er han(/hun)?

Han er en troll. Eneste virkningsfulde middel er som Holst nævner, at
ignorere ham.

Desværre sidder han ikke på en fast IP, så han kan ikke filtreres 100%.

Trøst dig med at hans angreb ikke bunder i noget reelt, men tilsyneladende
er fuldstændig tilfældige.

Holst (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 06-12-06 16:54


Kent Oldhøj wrote:

> Han er en troll. Eneste virkningsfulde middel er som Holst nævner, at
> ignorere ham.

Ja, som der er blevet sagt i de sidste 20 år: Don't feed the trolls.

lightspeedgalaxies (06-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 06-12-06 17:05

Så kan man jo diskutere hvem der er nogle paphoveder.



lightspeedgalaxies (06-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 06-12-06 17:12

Det kan godt være indlysende for dig, men det er det næppe altid for
dem, der ikke plejer at flyve. black in Nej, men flyrejser er altså ikke
helt enkelt, hvis man ikke er vant til
det. Tidligere rejste jeg næsten kun med tog, men den mulighed har
liberaliseringen desværre næsten taget livet af. black in. Alene priser er
en jungle i starten. Man søger på rejser og opdager billetter til samme
steder for mellem 1000 og 24000 kroner.
Andre gange er det dyrere at rejse fra Langtbortistan til Amsterdam end
fra Langtbortistan til København med skift i Amsterdam.
Dertil kommer vidt forskelligartede sære regler om afbestilling, ændring
af billet osv. black in Jeg har f.eks. umiddelbart svært ved at forestille
mig, hvornår det kan
betale sig at købe en billig billet via London, når man også skal
indregne muligheden for at komme for sent frem til afgang i london eller
komme dagen før for at være sikker. black in HHHR black in Jeg tror vi har
at gøre med en robot. Det er bare meget svært for en kunde at bevise. Fem
pladser kan principielt sælges på få sekunder til en gruppe på 5 sekunder.
black out Og når udbyderen så oplyser, at den er udsolgt, er næste skridt at
forlange den pillet af hjemmesiden. Det burde man jo nok gøre engang
imellem. black out Nej, men spørgsmålet er det helt principielle, om man kan
forlange, at
reklamer på en hjemmeside skal være 100 % i overensstemmelse med databasen.
Principielt ville det betyde at når den sidste plads til en destination
er væk, forsvinder navnet i tilbudet på forsiden. Det kan man da sagtens
lave, men gør man det? black in Et andet problem er annoncer, som ikke lover
bestemte ugedage.
Hvis en billet fra Aalborg til Argentina kan fås til den lave pris den
17. februar og er udsolgt alle andre dage, er det vel ikke lyv at
annoncere med den pris? black out Han er en troll. Eneste virkningsfulde
middel er som Holst nævner, at
ignorere ham. Desværre sidder han ikke på en fast IP, så han kan ikke
filtreres 100%.
Trøst dig med at hans angreb ikke bunder i noget reelt, men tilsyneladende
er fuldstændig tilfældige. black out Et tredje er, at det er umuligt helt at
undgå, at en billet bliver
udsolgt fra kunden requester en hjemmeside til kunden går videre med en
bestilling, for databaserne bliver jo ikke låst, hver gang en side åbnes.
black in Et fjerde er, at jeg næppe kan tvinge medarbejderen hos SAS eller
Sterling til at fortælle, hvor mange billetter der var udbudt til en
bestemt pris eller hvornår den sidste blev solgt. Eller kan jeg og i givet
fald på hvilken lovmæssig baggrund? black out Det er også almindeligvis
ganske rimeligt, men det forudsætter da, at
hele hjemmesiden er direkte styret af databasens lageroplysninger, og
det tvivler jeg på, at nogen vil kræve. black in Det kommer an på, om man
kan få medhold i, at billigpladserne er en særskilt vare, der kan blive
udsolgt. Du kan ikke forvente at kunne købe en vare, hvis den når at blive
udsolgt, inden du slår til. black out Hvis derimod billigpladserne kan
opfattes som en rabatpris på en vare, der i øvrigt er den samme, er sagen
muligvis anderledes.
Kan de det? Mon ikke det bl.a. er derfor at SAS udtrykkeligt pointerer, at
det er
nogle bestemte pladser bag i flyet? black in Jeg tror ikke på, at jeg kan
tvinge nogen til at sælge mig en vare, der netop er blevet udsolgt. black
out Du kunne jo prøve næste gang der er skilte med tilbud på kaffe i Føtex.
Vent til den sidste pakke er solgt og gå så derind og forsøg at tvinge
dem til at sælge dig 3 pakker udsolgt Gevalia.black out





lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 11:11

Kent Oldhøj wrote:

>> Hvad skulle det være argument for !

> Så vil du finde links til flyselskaber der har ordningen,
> beskrivelser af hvordan man kvalificerer sig, osv. Kald det
> dokumentation eller underbygning af argumenter.

> Hvis du har problemer med at lave sådan en søgning, så må du sige til.

Mere løs snak

black out



Pernille og Kennet F~ (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Pernille og Kennet F~


Dato : 05-12-06 17:53

>
> Så vil du finde links til flyselskaber der har ordningen, beskrivelser af
> hvordan man kvalificerer sig, osv. Kald det dokumentation eller
> underbygning af argumenter.
>
United airlines har det f.eks. Priserne kan fås ved at ringe til UA. Jeg kan
ikke finde noget tilsvarende på LHs side eller SAS (som dog ikke har en
reel søgefunktion).

Kennet



michael (05-12-2006)
Kommentar
Fra : michael


Dato : 05-12-06 17:58

Hvordan dokumenterer man så, at man vitterlig skal til en begravelse?

/michael



Pernille og Kennet Föh wrote:
>>Så vil du finde links til flyselskaber der har ordningen, beskrivelser af
>>hvordan man kvalificerer sig, osv. Kald det dokumentation eller
>>underbygning af argumenter.
>>
>
> United airlines har det f.eks. Priserne kan fås ved at ringe til UA. Jeg kan
> ikke finde noget tilsvarende på LHs side eller SAS (som dog ikke har en
> reel søgefunktion).
>
> Kennet
>
>

Kent Oldhøj (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 05-12-06 21:36

michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in
news:4575a50f$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvordan dokumenterer man så, at man vitterlig skal til en begravelse?

Kopi af dødsattest og tlf.nr. til den instans der afholder begravelsen, er
nok i de fleste tilfælde.

lightspeedgalaxies (04-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 04-12-06 20:43

Bjarne wrote:

> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig

Fandt du ud af noget !



Bjarne (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 04-12-06 21:07

lightspeedgalaxies skrev:
> Bjarne wrote:
>
>> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig
>
> Fandt du ud af noget !
>
>
Indtil nu er det eneste jeg har fundet, at der er fly til Wien fra
København tirsdag morgen, men at torsdag aften virker håbløs og man
måske skal forsøge med schlafwagen fra Wien til Hamburg

vh
Bjarne

Jesper Pedersen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 04-12-06 21:22

Hej Bjarne!
Har du prøvet dette link http://www.travelmarket.dk/cfml/vta.cfm som jeg gav
dig tidligere?
Mvh. Jesper

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:45747fd6$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> lightspeedgalaxies skrev:
>> Bjarne wrote:
>>
>>> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig
>>
>> Fandt du ud af noget !
> Indtil nu er det eneste jeg har fundet, at der er fly til Wien fra
> København tirsdag morgen, men at torsdag aften virker håbløs og man måske
> skal forsøge med schlafwagen fra Wien til Hamburg
>
> vh
> Bjarne



Bjarne (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-12-06 07:33

Jesper Pedersen skrev:
> Hej Bjarne!
> Har du prøvet dette link http://www.travelmarket.dk/cfml/vta.cfm som jeg gav
> dig tidligere?
> Mvh. Jesper
Min datter prøvede det i aftes, det hjalp desværre ikke
Bjarne

lightspeedgalaxies (04-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 04-12-06 21:22

Bjarne wrote:

>>> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig

>> Fandt du ud af noget !

> Indtil nu er det eneste jeg har fundet, at der er fly til Wien fra
> København tirsdag morgen, men at torsdag aften virker håbløs og man
> måske skal forsøge med schlafwagen fra Wien til Hamburg

Hvad med Holsts' http://www.lastminute.com



Bjarne (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-12-06 07:34

lightspeedgalaxies skrev:
> Bjarne wrote:
>
>>>> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig
>
>>> Fandt du ud af noget !
>
>> Indtil nu er det eneste jeg har fundet, at der er fly til Wien fra
>> København tirsdag morgen, men at torsdag aften virker håbløs og man
>> måske skal forsøge med schlafwagen fra Wien til Hamburg
>
> Hvad med Holsts' http://www.lastminute.com
>
>
Min datter prøvede det i aftes, det hjalp desværre ikke.

vh
Bjarne

Holst (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 05-12-06 09:55


Bjarne wrote:

>>Hvad med Holsts' http://www.lastminute.com
>>
> Min datter prøvede det i aftes, det hjalp desværre ikke.

Men hvor billigt skal det da være?

Det er naturligvis umuligt at få en udrejse torsdag eftermiddag efter
kl. 16 og en hjemrejse tirsdag morgen med ankomst i Wien senest kl. 9.

Men tager hun af sted fredag og hjem mandag, så hun vil være i Danmark
hele lørdagen og søndagen, så er der da følgende mulighed med KLM fra
Wien over Amsterdam (AMS er vel Amsterdam) til Billund:

   Udrejse fredag 8. december
         Stop   Afgang   Ankomst   Rejsetid
   VIE-AMS-BLL   1   15:15   22:00   6:45

   Hjemrejse mandag 11. december
         Stop   Afgang   Ankomst   Rejsetid
   BLL-AMS-VIE   1   17:55   22:05   4:10

   Samlet pris for alle rejsende kr. 3467

Det var billigere i går, men sådan er det jo typisk, og det bliver næppe
billigere i det kommende dage.

Men det synes jeg bestemt er en rimelig pris for en sådan tur til den
jyske pløjemark. Skulle hun ikke til Jylland, så kunne det sikkert gøres
noget billigere, for der går nu engang flere ruter til København end til
Billund. Så måske skal I bare finde en tur til København og så ellers
sætte hende på toget til Jylland - hvilket jo vil give nogle flere
timers rejsetid og lægge omkring 600 kr. ekstra på i rejseudgift.

Selvom rejsetiden den ene veje er lidt lang, så er det sikkert stadig
mere behageligt end en togtur.

Er hun ikke villig til at betale det, så skulle hun måske bare blive hjemme.

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 10:43

Holst wrote:

> Men det synes jeg bestemt er en rimelig pris for en sådan tur til den
> jyske pløjemark.

Man skal da lige meddele rejsende mod Jylland, at landingsbanerne er
asfalteret, så de ikke tror, de skal lande på vandet og fragtes videre med
traktor. De fleste med færre huller end på Gl. Kongevej.

black out




Bjarne (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-12-06 11:00

lightspeedgalaxies skrev:
> Holst wrote:
>
>> Men det synes jeg bestemt er en rimelig pris for en sådan tur til den
>> jyske pløjemark.
>
> Man skal da lige meddele rejsende mod Jylland, at landingsbanerne er
> asfalteret, så de ikke tror, de skal lande på vandet og fragtes videre med
> traktor. De fleste med færre huller end på Gl. Kongevej.
>
Og man skal nok også meddele rejsende mod Sydsverige at lufthavnen i
Kastrup har landets ringeste kundeservice og at lufthavnen i Billund
generelt behandler sine kunder pænt og høfligt og kontrolsystemerne
normalt ikke bryder sammen der.
Kastrup er desuden et rædselsfuldt sted at stå og vente på forsinket
bagage i en hal, hvor indeklimaet hører til de rædselsfuldeste.

Bjarne

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 11:10

Bjarne wrote:

> Og man skal nok også meddele rejsende mod Sydsverige at lufthavnen i
> Kastrup har landets ringeste kundeservice og at lufthavnen i Billund
> generelt behandler sine kunder pænt og høfligt og kontrolsystemerne
> normalt ikke bryder sammen der.
> Kastrup er desuden et rædselsfuldt sted at stå og vente på forsinket
> bagage i en hal, hvor indeklimaet hører til de rædselsfuldeste.

Og dem fra Wien!

black out



lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 11:53

Bjarne wrote:

> Og man skal nok også meddele rejsende mod Sydsverige

Og måske dem der skal via Wien og hele vejen til Sydafrika

black out



lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 11:31

Bjarne wrote:

>> Hvad med Holsts' http://www.lastminute.com

> Min datter prøvede det i aftes, det hjalp desværre ikke.

Prøv med nabohjælp.

black out



Pernille og Kennet F~ (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Pernille og Kennet F~


Dato : 05-12-06 17:48


>>
> Min datter prøvede det i aftes, det hjalp desværre ikke.
>
Hvad mener du med, at det ikke hjalp? Der blev angivet priser og tider. Er
det for dyrt? Hvis vi andre skal byde ind med forslag, ville det være rart
at vide, hvorfor de to opgivne forslag ikke hjalp.

Kennet



Bjarne (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 06-12-06 06:24

Pernille og Kennet Föh skrev:
>> Min datter prøvede det i aftes, det hjalp desværre ikke.
>>
> Hvad mener du med, at det ikke hjalp? Der blev angivet priser og tider. Er
> det for dyrt? Hvis vi andre skal byde ind med forslag, ville det være rart
> at vide, hvorfor de to opgivne forslag ikke hjalp.
>
Hej Kennet
Det var ikke for at være utaknemmelig, men lige netop de to links gav
desværre ikke mere resultat, som kunne bruges.

vh
Bjarne

lightspeedgalaxies (06-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 06-12-06 08:27

Bjarne wrote:

> Det var ikke for at være utaknemmelig, men lige netop de to links gav
> desværre ikke mere resultat, som kunne bruges.

Du er noget uhøfligt nedladende.
Jeg kritiserede kun det som jeg fandt kritisabelt, nemlig at du
misbruger denne nyhedsgruppe til at lufte dine personlige politiske
opfattelser.

Det ville ikke være spor anderledes, hvis man i et indlæg om USA
udbredte sig om at Bush er en skiderik og massemorder.
Begge dele er efter min opfattelse ganske vist sandt, men hører ikke
hjemme her.

black out



Bjarne (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 06-12-06 13:01

lightspeedgalaxies skrev:
> Bjarne wrote:
>
>> Det var ikke for at være utaknemmelig, men lige netop de to links gav
>> desværre ikke mere resultat, som kunne bruges.
>
> Du er noget uhøfligt nedladende.
> Jeg kritiserede kun det som jeg fandt kritisabelt, nemlig at du
> misbruger denne nyhedsgruppe til at lufte dine personlige politiske
> opfattelser.
Hvad i alverden har et dødsfald i familien at gøre med politiske
opfattelser.
Du er simpelt hen både meget ondskabsfuld og ikke rigtigt klog.

For øvrigt er det udelukkende dig, der misbruger nyhedsgruppen.

Bjarne

lightspeedgalaxies (06-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 06-12-06 13:50

Jowda, du startede med at skrive den 21., at du ikke vidste ret meget om
bondegårdsferie i Hviderusland og den 23. kom du med nogle almindelige
betragtninger om rejser, som absolut var interessante, men havde du
egentlig noget nyt at sige om bondegårdsferie eller handler det stadig
om at du er godt gammeldags fornærmet over at blive kritiseret for at
politisere?
black out
Jeg foreslår, at vi stopper her, og hvis du har energi til overs, så
prøv, om du kan opsnuse noget om bondegårdsferie i Hviderusland.
black out
Du har god grund til at føle dig truffet, men har du egentlig noget at
sige om bondegårdsferie?
Det drejer sig ikke om, hvorvidt jeg eller andre er enige i dine
politiske synspunkter, men om at de ikke hører hjemme her.
black out
Men jeg må da indrømme, at den veltilrettelagte kampagne, som bl.a. en
del journalister har kørt omkring Belarus og landets præsident, har
gjort mig mere nysgerrig efter at opleve landet og se hvordan ganske
almindelige mennesker lever.
Og så vil jeg lige anbefale: http://www.fernweh.com/
black out
Nej, og derfor reagerede jeg på
"Hviderusland er dels præget voldsomt af at have været en del af det gamle
Sovjet, dels præget af at have en despotisk skiderik som Lukasjenko til
præsident. Det betyder at der ikke sker ret meget på landet samt at
fattigdommen blandt bønder og landproletariat er meget tydelig."
black out
Det er en politisk vurdering af årsager.
Der findes snesevis af lande med fattigdom som aldrig har været en del
af Sovjetunionen og lande med "skiderikker" som præsidenter, men
stærkere økonomi. F.eks. USA.
Selve oplysningen om fattigdom på landet er absolut relevant her.
black out
Det er ikke specielt et fænomen, som gælder de tidligere socialistiske
lande. Fattigdom på landet findes og fandtes desværre i mange lande
verden over.
Men bortset fra det er det ikke så evident som du hævder.
Landbefolkningen havde det f.eks. ganske godt i DDR. Det har jeg oplevet
ved selvsyn. Kontrasterne var enorme, når man i 1989 kom som turist fra
Polen og ind i DDR, men det var de også, hvis man kom fra Sydamerika til
DDR. black out
black out black out





Jesper Pedersen (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 06-12-06 14:16

Hej lightspeedgalaxies!
Hvad har nedenstående med trådens emne "Wien - Danmark" at gøre?
Mvh. Jesper

lightspeedgalaxies wrote:
> Jowda, du startede med at skrive den 21., at du ikke vidste ret meget
> om bondegårdsferie i Hviderusland og den 23. kom du med nogle
> almindelige betragtninger om rejser, som absolut var interessante,
> men havde du egentlig noget nyt at sige om bondegårdsferie eller
> handler det stadig om at du er godt gammeldags fornærmet over at blive
> kritiseret for at
> politisere?
> black out
> Jeg foreslår, at vi stopper her, og hvis du har energi til overs, så
> prøv, om du kan opsnuse noget om bondegårdsferie i Hviderusland.
> black out
> Du har god grund til at føle dig truffet, men har du egentlig noget at
> sige om bondegårdsferie?
> Det drejer sig ikke om, hvorvidt jeg eller andre er enige i dine
> politiske synspunkter, men om at de ikke hører hjemme her.
> black out
> Men jeg må da indrømme, at den veltilrettelagte kampagne, som bl.a. en
> del journalister har kørt omkring Belarus og landets præsident, har
> gjort mig mere nysgerrig efter at opleve landet og se hvordan ganske
> almindelige mennesker lever.
> Og så vil jeg lige anbefale: http://www.fernweh.com/
> black out
> Nej, og derfor reagerede jeg på
> "Hviderusland er dels præget voldsomt af at have været en del af det
> gamle Sovjet, dels præget af at have en despotisk skiderik som
> Lukasjenko til præsident. Det betyder at der ikke sker ret meget på
> landet samt at fattigdommen blandt bønder og landproletariat er meget
> tydelig." black out
> Det er en politisk vurdering af årsager.
> Der findes snesevis af lande med fattigdom som aldrig har været en del
> af Sovjetunionen og lande med "skiderikker" som præsidenter, men
> stærkere økonomi. F.eks. USA.
> Selve oplysningen om fattigdom på landet er absolut relevant her.
> black out
> Det er ikke specielt et fænomen, som gælder de tidligere socialistiske
> lande. Fattigdom på landet findes og fandtes desværre i mange lande
> verden over.
> Men bortset fra det er det ikke så evident som du hævder.
> Landbefolkningen havde det f.eks. ganske godt i DDR. Det har jeg
> oplevet ved selvsyn. Kontrasterne var enorme, når man i 1989 kom som
> turist fra Polen og ind i DDR, men det var de også, hvis man kom fra
> Sydamerika til DDR. black out
> black out black out



Bjarne (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 06-12-06 15:58

Jesper Pedersen skrev:
> Hej lightspeedgalaxies!
> Hvad har nedenstående med trådens emne "Wien - Danmark" at gøre?
> Mvh. Jesper

Jeg vil lige som en anden lige har gjort foreslå at ignorere vedkommende.
Der er tale om en ballademager med alt for meget tid, og han (eller
hun?) dukker sikkert snart op igen under andre navne, men med samme
IP-adresse.

Lad os i stedet glæde os over, at de allerfleste her i denne gruppe er
seriøse og fælles om at være rejsegale og nogle endda har en utroligt
stor viden, som de gerne deler med andre.

vh
Bjarne

lightspeedgalaxies (06-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 06-12-06 16:13

Det kan godt være indlysende for dig, men det er det næppe altid for
dem, der ikke plejer at flyve. black in Nej, men flyrejser er altså ikke
helt enkelt, hvis man ikke er vant til
det. Tidligere rejste jeg næsten kun med tog, men den mulighed har
liberaliseringen desværre næsten taget livet af. black in. Alene priser er
en jungle i starten. Man søger på rejser og opdager billetter til samme
steder for mellem 1000 og 24000 kroner.
Andre gange er det dyrere at rejse fra Langtbortistan til Amsterdam end
fra Langtbortistan til København med skift i Amsterdam.
Dertil kommer vidt forskelligartede sære regler om afbestilling, ændring
af billet osv. black in Jeg har f.eks. umiddelbart svært ved at forestille
mig, hvornår det kan
betale sig at købe en billig billet via London, når man også skal
indregne muligheden for at komme for sent frem til afgang i london eller
komme dagen før for at være sikker. black in HHHR black in Jeg tror vi har
at gøre med en robot. Det er bare meget svært for en kunde at bevise. Fem
pladser kan principielt sælges på få sekunder til en gruppe på 5 sekunder.
black out Og når udbyderen så oplyser, at den er udsolgt, er næste skridt at
forlange den pillet af hjemmesiden. Det burde man jo nok gøre engang
imellem. black out Nej, men spørgsmålet er det helt principielle, om man kan
forlange, at
reklamer på en hjemmeside skal være 100 % i overensstemmelse med databasen.
Principielt ville det betyde at når den sidste plads til en destination
er væk, forsvinder navnet i tilbudet på forsiden. Det kan man da sagtens
lave, men gør man det? black in Et andet problem er annoncer, som ikke lover
bestemte ugedage.
Hvis en billet fra Aalborg til Argentina kan fås til den lave pris den
17. februar og er udsolgt alle andre dage, er det vel ikke lyv at
annoncere med den pris? black out Et tredje er, at det er umuligt helt at
undgå, at en billet bliver
udsolgt fra kunden requester en hjemmeside til kunden går videre med en
bestilling, for databaserne bliver jo ikke låst, hver gang en side åbnes.
black in Et fjerde er, at jeg næppe kan tvinge medarbejderen hos SAS eller
Sterling til at fortælle, hvor mange billetter der var udbudt til en
bestemt pris eller hvornår den sidste blev solgt. Eller kan jeg og i givet
fald på hvilken lovmæssig baggrund? black out Det er også almindeligvis
ganske rimeligt, men det forudsætter da, at
hele hjemmesiden er direkte styret af databasens lageroplysninger, og
det tvivler jeg på, at nogen vil kræve. black in Det kommer an på, om man
kan få medhold i, at billigpladserne er en særskilt vare, der kan blive
udsolgt. Du kan ikke forvente at kunne købe en vare, hvis den når at blive
udsolgt, inden du slår til. black out Hvis derimod billigpladserne kan
opfattes som en rabatpris på en vare, der i øvrigt er den samme, er sagen
muligvis anderledes.
Kan de det? Mon ikke det bl.a. er derfor at SAS udtrykkeligt pointerer, at
det er
nogle bestemte pladser bag i flyet? black in Jeg tror ikke på, at jeg kan
tvinge nogen til at sælge mig en vare, der netop er blevet udsolgt. black
out Du kunne jo prøve næste gang der er skilte med tilbud på kaffe i Føtex.
Vent til den sidste pakke er solgt og gå så derind og forsøg at tvinge
dem til at sælge dig 3 pakker udsolgt Gevalia.black out














lightspeedgalaxies (06-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 06-12-06 16:14

> Jesper Pedersen skrev:

>> Hej lightspeedgalaxies!
>> Hvad har nedenstående med trådens emne "Wien - Danmark" at gøre?
>> Mvh. Jesper


Det kan godt være indlysende for dig, men det er det næppe altid for
dem, der ikke plejer at flyve. black in Nej, men flyrejser er altså ikke
helt enkelt, hvis man ikke er vant til
det. Tidligere rejste jeg næsten kun med tog, men den mulighed har
liberaliseringen desværre næsten taget livet af. black in. Alene priser er
en jungle i starten. Man søger på rejser og opdager billetter til samme
steder for mellem 1000 og 24000 kroner.
Andre gange er det dyrere at rejse fra Langtbortistan til Amsterdam end
fra Langtbortistan til København med skift i Amsterdam.
Dertil kommer vidt forskelligartede sære regler om afbestilling, ændring
af billet osv. black in Jeg har f.eks. umiddelbart svært ved at forestille
mig, hvornår det kan
betale sig at købe en billig billet via London, når man også skal
indregne muligheden for at komme for sent frem til afgang i london eller
komme dagen før for at være sikker. black in HHHR black in Jeg tror vi har
at gøre med en robot. Det er bare meget svært for en kunde at bevise. Fem
pladser kan principielt sælges på få sekunder til en gruppe på 5 sekunder.
black out Og når udbyderen så oplyser, at den er udsolgt, er næste skridt at
forlange den pillet af hjemmesiden. Det burde man jo nok gøre engang
imellem. black out Nej, men spørgsmålet er det helt principielle, om man kan
forlange, at
reklamer på en hjemmeside skal være 100 % i overensstemmelse med databasen.
Principielt ville det betyde at når den sidste plads til en destination
er væk, forsvinder navnet i tilbudet på forsiden. Det kan man da sagtens
lave, men gør man det? black in Et andet problem er annoncer, som ikke lover
bestemte ugedage.
Hvis en billet fra Aalborg til Argentina kan fås til den lave pris den
17. februar og er udsolgt alle andre dage, er det vel ikke lyv at
annoncere med den pris? black out Et tredje er, at det er umuligt helt at
undgå, at en billet bliver
udsolgt fra kunden requester en hjemmeside til kunden går videre med en
bestilling, for databaserne bliver jo ikke låst, hver gang en side åbnes.
black in Et fjerde er, at jeg næppe kan tvinge medarbejderen hos SAS eller
Sterling til at fortælle, hvor mange billetter der var udbudt til en
bestemt pris eller hvornår den sidste blev solgt. Eller kan jeg og i givet
fald på hvilken lovmæssig baggrund? black out Det er også almindeligvis
ganske rimeligt, men det forudsætter da, at
hele hjemmesiden er direkte styret af databasens lageroplysninger, og
det tvivler jeg på, at nogen vil kræve. black in Det kommer an på, om man
kan få medhold i, at billigpladserne er en særskilt vare, der kan blive
udsolgt. Du kan ikke forvente at kunne købe en vare, hvis den når at blive
udsolgt, inden du slår til. black out Hvis derimod billigpladserne kan
opfattes som en rabatpris på en vare, der i øvrigt er den samme, er sagen
muligvis anderledes.
Kan de det? Mon ikke det bl.a. er derfor at SAS udtrykkeligt pointerer, at
det er
nogle bestemte pladser bag i flyet? black in Jeg tror ikke på, at jeg kan
tvinge nogen til at sælge mig en vare, der netop er blevet udsolgt. black
out Du kunne jo prøve næste gang der er skilte med tilbud på kaffe i Føtex.
Vent til den sidste pakke er solgt og gå så derind og forsøg at tvinge
dem til at sælge dig 3 pakker udsolgt Gevalia.black out




















> Jeg vil lige som en anden lige har gjort foreslå at ignorere
> vedkommende. Der er tale om en ballademager med alt for meget tid, og
> han (eller hun?) dukker sikkert snart op igen under andre navne, men
> med samme IP-adresse.

> Lad os i stedet glæde os over, at de allerfleste her i denne gruppe er
> seriøse og fælles om at være rejsegale og nogle endda har en utroligt
> stor viden, som de gerne deler med andre.



lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 22:06

Bjarne wrote:

>>> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig

>> Fandt du ud af noget !

> Indtil nu er det eneste jeg har fundet, at der er fly til Wien fra
> København tirsdag morgen, men at torsdag aften virker håbløs og man
> måske skal forsøge med schlafwagen fra Wien til Hamburg

rofl LOL



Jesper Pedersen (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 05-12-06 14:55

Hej Bjarne!
Vedkommende, som du vil finde transport til skal han/hun til begravelse
allerede på fredag? Her er en rejseplanlægger for tog
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en
Mvh. Jesper

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:457439f0$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har forgæves søgt efter bare nogenlunde billige flybilletter til en
> person, der skal til en begravelse omkring kommende weekend i Danmark.
> Vedkommende kan forlade Wien tidligst torsdag den 7.12. klokken ca. 16:00
> og skal være i Wien igen senest tirsdag den 12.12. ca. 9:00.
> Målet i Danmark er Jylland, så Billund/Aalborg ville være at foretrække.
>
> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig
>
> Er det overhovedet muligt eller skal der benyttes tog den ene vej?
>
> I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser, men jeg
> har ikke hørt om det i Europa?
>
> vh
> Bjarne



Bjarne (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-12-06 15:18

Jesper Pedersen skrev:
> Hej Bjarne!
> Vedkommende, som du vil finde transport til skal han/hun til begravelse
> allerede på fredag? Her er en rejseplanlægger for tog
> http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en
> Mvh. Jesper

Hej Jesper.
I mellemtiden finder det sted på tirsdag, og vi har mere eller mindre
opgivet forsøgene.

Det er en vidunderlig rejseplanlægger, men blot ærgerligt at man ikke
kan lave en søgning, som fortæller straks, hvor der er plads.

vh
Bjarne

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 17:10

Bjarne wrote:

> Jesper Pedersen skrev:

>> Hej Bjarne!
>> Vedkommende, som du vil finde transport til skal han/hun til
>> begravelse allerede på fredag? Her er en rejseplanlægger for tog
>> http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en
>> Mvh. Jesper

> Hej Jesper.
> I mellemtiden finder det sted på tirsdag, og vi har mere eller mindre
> opgivet forsøgene.

> Det er en vidunderlig rejseplanlægger, men blot ærgerligt at man ikke
> kan lave en søgning, som fortæller straks, hvor der er plads.

Hej Jesper. Der er ingen begravelse. Det er et fake og har været det helt
fra begyndelsen.

black out



Bjarne (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-12-06 17:26

lightspeedgalaxies skrev:

>
>> Det er en vidunderlig rejseplanlægger, men blot ærgerligt at man ikke
>> kan lave en søgning, som fortæller straks, hvor der er plads.
>
> Hej Jesper. Der er ingen begravelse. Det er et fake og har været det helt
> fra begyndelsen.
>
Hvor er du dog et modbydeligt menneske.
For at sige det meget mildt.

Hvem er du?


Bjarne

michael (05-12-2006)
Kommentar
Fra : michael


Dato : 05-12-06 17:48

Aleksander Lukashenkos danske dobbeltgænger...!

/michael



Bjarne wrote:
> lightspeedgalaxies skrev:
>
>>
>>> Det er en vidunderlig rejseplanlægger, men blot ærgerligt at man ikke
>>> kan lave en søgning, som fortæller straks, hvor der er plads.
>>
>>
>> Hej Jesper. Der er ingen begravelse. Det er et fake og har været det
>> helt fra begyndelsen.
>>
> Hvor er du dog et modbydeligt menneske.
> For at sige det meget mildt.
>
> Hvem er du?
>
>
> Bjarne

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 19:07

michael wrote:

> Aleksander Lukashenkos danske dobbeltgænger...!

Hvem er det !

black out



Bjarne (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-12-06 21:08

michael skrev:
> Aleksander Lukashenkos danske dobbeltgænger...!
>
> /michael
>
>
Ja, det har han sgi da fortjent.

Hvordan kan man gøre nar ad en begravelse uden at være fuldstændigt syg
i roen?

Bjarne

Jesper Pedersen (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 05-12-06 17:53

Hej Bjarne!
Vær nu søde mod hinanden. Det forvirrede mig, at det så ud til for mig, at
begravelsen skulle være i den kommende weekend og senere fortæller du, at
begravelsen først skal være på tirsdag.
Mvh. Jesper



lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 19:08

Jesper Pedersen wrote:

> Vær nu søde mod hinanden. Det forvirrede mig, at det så ud til for
> mig, at begravelsen skulle være i den kommende weekend og senere
> fortæller du, at begravelsen først skal være på tirsdag.

Det er Bjarne, der skal begraves via Wien i Sydafrika på Robben Island.

black out



Bjarne (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-12-06 21:11

Jesper Pedersen skrev:
> Hej Bjarne!
> Vær nu søde mod hinanden. Det forvirrede mig, at det så ud til for mig, at
> begravelsen skulle være i den kommende weekend og senere fortæller du, at
> begravelsen først skal være på tirsdag.
> Mvh. Jesper
>
>
Jeg er ret ked af at jeg spurgte om hjælp her, for det var ikke just en
venlighed, der kom fra pågældende.

Begravelsen finder sted på tirsdag på grund af præstens og kirkens
kalender, den var forventet fredag/lørdag/mandag

Men jeg har ikke meget mere at sige, lightspeedgalimatias er godt nok en
klam oplevelse.

Bjarne

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 21:15

Bjarne wrote:

> Jeg er ret ked af at jeg spurgte om hjælp her, for det var ikke just
> en venlighed, der kom fra pågældende.

Sociopater (dem man tidligere benævnte psykopater) har ikke noget personligt
forhold deres eget sprog og de betydninger, de lægger i ordene. De er helt
skruppelløse og er ofte ikke selv klar over, hvordan det har fat.

black out




lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 21:19

Bjarne wrote:

> Begravelsen finder sted på tirsdag på grund af præstens og kirkens
> kalender, den var forventet fredag/lørdag/mandag

Din egen begravelse via Wien i Sydafrika.

black out



JMP (15-12-2006)
Kommentar
Fra : JMP


Dato : 15-12-06 17:38

Ja, Jeg sidder og bliver helt trist! Hvordan kan nogen være så ubehøvlet og
umenneskelig som "lightspeedgalaxies"? ! Jeg føler med dig, Bjarne! Jeg
kan simpelthen ikke lade være med at blande mig, selvom denne "samtale" har
stået på for længe siden. Håber alt har ordnet sig for dig, Bjarne!
"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:4575d270$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Pedersen skrev:
>> Hej Bjarne!
>> Vær nu søde mod hinanden. Det forvirrede mig, at det så ud til for mig,
>> at begravelsen skulle være i den kommende weekend og senere fortæller du,
>> at begravelsen først skal være på tirsdag.
>> Mvh. Jesper
>>
>>
> Jeg er ret ked af at jeg spurgte om hjælp her, for det var ikke just en
> venlighed, der kom fra pågældende.
>
> Begravelsen finder sted på tirsdag på grund af præstens og kirkens
> kalender, den var forventet fredag/lørdag/mandag
>
> Men jeg har ikke meget mere at sige, lightspeedgalimatias er godt nok en
> klam oplevelse.
>
> Bjarne



Bjarne (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 15-12-06 22:16

JMP skrev:
> Ja, Jeg sidder og bliver helt trist! Hvordan kan nogen være så ubehøvlet og
> umenneskelig som "lightspeedgalaxies"? ! Jeg føler med dig, Bjarne! Jeg
> kan simpelthen ikke lade være med at blande mig, selvom denne "samtale" har
> stået på for længe siden. Håber alt har ordnet sig for dig, Bjarne!

Tak for de venlige ord.

Bjarne

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 19:06

Bjarne wrote:

>>> Det er en vidunderlig rejseplanlægger, men blot ærgerligt at man
>>> ikke kan lave en søgning, som fortæller straks, hvor der er plads.

>> Hej Jesper. Der er ingen begravelse. Det er et fake og har været det
>> helt fra begyndelsen.

> Hvor er du dog et modbydeligt menneske.

> For at sige det meget mildt.

Du er et fake.

black out



lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 19:52

Bjarne wrote:

>>> Det er en vidunderlig rejseplanlægger, men blot ærgerligt at man
>>> ikke kan lave en søgning, som fortæller straks, hvor der er plads.

>> Hej Jesper. Der er ingen begravelse. Det er et fake og har været det
>> helt fra begyndelsen.

> Hvor er du dog et modbydeligt menneske.
> For at sige det meget mildt.

Sociopater (dem man tidligere benævnte psykopater) har ikke noget personligt
forhold deres eget sprog og de betydninger, de lægger i ordene. De er helt
skruppelløse og er ofte ikke selv klar over, hvordan det har fat.

black out



Bjarne (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-12-06 21:13

lightspeedgalaxies skrev:
> Bjarne wrote:
>
>>>> Det er en vidunderlig rejseplanlægger, men blot ærgerligt at man
>>>> ikke kan lave en søgning, som fortæller straks, hvor der er plads.
>
>>> Hej Jesper. Der er ingen begravelse. Det er et fake og har været det
>>> helt fra begyndelsen.
>
>> Hvor er du dog et modbydeligt menneske.
>> For at sige det meget mildt.
>
> Sociopater (dem man tidligere benævnte psykopater) har ikke noget personligt
> forhold deres eget sprog og de betydninger, de lægger i ordene. De er helt
> skruppelløse og er ofte ikke selv klar over, hvordan det har fat.
>
Ja, du er åbenbart helt uden skrupler, væmmelige menneske.
Jeg ved ikke, om du er psykopat eller blot et sølle menneske.

Bjarne

lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 21:55

Bjarne wrote:

> Ja, du er åbenbart helt uden skrupler, væmmelige menneske.
> Jeg ved ikke, om du er psykopat eller blot et sølle menneske.

Og hils i Wien.

black out



lightspeedgalaxies (05-12-2006)
Kommentar
Fra : lightspeedgalaxies


Dato : 05-12-06 22:08

Bjarne wrote:

> Jeg har forgæves søgt efter bare nogenlunde billige flybilletter til
> en person, der skal til en begravelse omkring kommende weekend i
> Danmark. Vedkommende kan forlade Wien tidligst torsdag den 7.12.
> klokken ca. 16:00 og skal være i Wien igen senest tirsdag den 12.12.
> ca. 9:00. Målet i Danmark er Jylland, så Billund/Aalborg ville være
> at foretrække.

> Men især henrejsen lader til at være ret drilagtig

> Er det overhovedet muligt eller skal der benyttes tog den ene vej?

> I USA er det kutyme at flyselskaber giver rabat til begravelser, men
> jeg har ikke hørt om det i Europa?

Det eneste der er bare lidt indhold i er i de to sidste linier. Og det er
tvivlsomt.

black out black out



Frank Løkkegaard (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 06-12-06 09:44

"lightspeedgalaxies" <lightopus@mail.dk> writes:
>Det drejer sig ikke om, hvorvidt jeg eller andre er enige i dine
>politiske synspunkter, men om at de ikke hører hjemme her.
>black out
>Men jeg må da indrømme, at den veltilrettelagte kampagne, som bl.a. en
>del journalister har kørt omkring Belarus og landets præsident, har
>gjort mig mere nysgerrig efter at opleve landet og se hvordan ganske
>almindelige mennesker lever.
>Og så vil jeg lige anbefale: http://www.fernweh.com/
>black out
>Nej, og derfor reagerede jeg på
>"Hviderusland er dels præget voldsomt af at have været en del af det gamle
>Sovjet, dels præget af at have en despotisk skiderik som Lukasjenko til
>præsident. Det betyder at der ikke sker ret meget på landet samt at
>fattigdommen blandt bønder og landproletariat er meget tydelig."
>black out
>Det er en politisk vurdering af årsager.
>Der findes snesevis af lande med fattigdom som aldrig har været en del
>af Sovjetunionen og lande med "skiderikker" som præsidenter, men
>stærkere økonomi. F.eks. USA.
>Selve oplysningen om fattigdom på landet er absolut relevant her.
>black out
>Det er ikke specielt et fænomen, som gælder de tidligere socialistiske
>lande. Fattigdom på landet findes og fandtes desværre i mange lande
>verden over.
>Men bortset fra det er det ikke så evident som du hævder.
>Landbefolkningen havde det f.eks. ganske godt i DDR. Det har jeg oplevet
>ved selvsyn. Kontrasterne var enorme, når man i 1989 kom som turist fra
>Polen og ind i DDR, men det var de også, hvis man kom fra Sydamerika til
>DDR. black out
>black out

Jeg vil gerne lige gøre klart at jeg intet har med ovenstående post at
gøre. Det minder i forbavsende grad om en anden poster der tidligere
hærgede under navnet deepbluesky. Her var det blandt ande sproggruppen det
gik ud over.


--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste