Gode guitarsoloer?
Fra : Rikke

Dato : 04-12-06 14:15

Nogen der kender nogle sange med gode guitarsoloer...
Tænker meget på sange som sweet child of mine af Guns'n'Roses og musik i den
stil..
Men må også gerne være andet :)

Mvh Rikke

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-12-06 14:17

"Rikke" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender nogle sange med gode guitarsoloer...
> Tænker meget på sange som sweet child of mine af Guns'n'Roses og musik i
> den stil..
> Men må også gerne være andet :)

Du kommer nok ikke uden om Comfortably Numb med Pink Floyd fra albummet
Delicate sound of Thunder ... spillet af David Gilmour og kåret til verdens
flotteste guitarsolo ... og det er sgu svært at være uenig.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ib

Dato : 04-12-06 14:39

> Du kommer nok ikke uden om Comfortably Numb med Pink Floyd fra albummet
> Delicate sound of Thunder ...

Denne solo er et must, især hvis man er ensporet rocktilhænger , men jeg
må lige sige at den originalt er fra The Wall.

--
Ib

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-12-06 14:57

"Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> skrev i en meddelelse

> Denne solo er et must, især hvis man er ensporet rocktilhænger , men
> jeg må lige sige at den originalt er fra The Wall.

Du har helt ret, men den er ikke så fed på The Wall ... jeg skrev DSOT
så jeg ikke risikerede hun prøvede at finde kongesoloen på TW.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ib

Dato : 04-12-06 15:40

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret, men den er ikke så fed på The Wall ... jeg skrev DSOT
> så jeg ikke risikerede hun prøvede at finde kongesoloen på TW.

Nu kunne det lyde som om jeg er velbevandret udi Pink Floyd, det er ikke
tilfældet. Jeg har aldrig hørt DSOT, så den vil jeg lige kigge efter og
prøve at indlemme i samlingen.............da jeg absolut ikke kan have en
tvivl omkring soloen i Comfo........ hængende.
Tak for inspiration.

--
Ib

Fra : Zilly ink.

Dato : 04-12-06 19:28

Ib wrote:
> [...]
> samlingen.............da jeg absolut ikke kan have en tvivl
> omkring soloen i Comfo........ hængende. Tak for inspiration.

Lur mig om du finder Comfortably Numb på Delicate thunder o L.!
Jeg tror mere på at du finder den på livealbummet "The Pulse" fra
1994 (måske 95)

Må jeg anbefale en kort men forrygende, heftig og veldisponeret
guitarsolo på Animal Logic´s første album, et nummer der hedder:
"Someone to come home to" der forøvrigt slutter med en total
heftig picolobass-solo med og af Stanley Clarke.
- -
F.B.

Fra : Max

Dato : 04-12-06 19:46

Hej

> Lur mig om du finder Comfortably Numb på Delicate thunder o L.!

Check heller en ekstra gang :)

http://www.amazon.com/Delicate-Sound-Thunder-Pink-Floyd/dp/B0000026NC

--
Mvh Max

Fra : Zilly ink.

Dato : 04-12-06 20:16

Max wrote:
> Hej

> Check heller en ekstra gang :)
>
> http://www.amazon.com/Delicate-Sound-Thunder-Pink-Floyd/dp/B0000026NC

Damned... Jeg tænkte vist nok på A momentary lapse of reason
cd´en.
Jeg har faktisk DSoT-videoen fra dengang...

Soloen på PULSE cd´ en er fremragende!

--
F.B.

Fra : Ib

Dato : 04-12-06 20:00

"Zilly ink." <zillyink@detteskalvækhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på Animal Logic´s første album, et nummer der hedder: "Someone to come
> home to" der forøvrigt slutter med en total heftig picolobass-solo med og

Godt nok OT, men når snakken nu lige stikker af mod dynere soli

Apropos mr. Clark, hør endelig nummeret "Play the bass 10^3" fra albummet
"Time exposure"

--
Ib

Fra : Max

Dato : 04-12-06 14:44

Hej Rikke

> Men må også gerne være andet :)

Der er ofte den slags lister her i gruppen, så søg lidt bagud.

Men bare for at nævne en

Niel Young - Live med "Like a Hurricane"

--
Mvh Max

Fra : Ib

Dato : 04-12-06 14:44

> [...]
> Nogen der kender nogle sange med gode guitarsoloer...
> Tænker meget på sange som sweet child of mine af Guns'n'Roses og musik i

Prøv at hør soloen fra Queens "These are the days of our life" fra "Innuendo
pladen, stille, rolig og perfekt, jeg får en klump i halsen hver
gang...........( FM in memoriam )

--
Ib

Fra : Ib

Dato : 04-12-06 14:47

> [...]
> Nogen der kender nogle sange med gode guitarsoloer...
> Tænker meget på sange som sweet child of mine af Guns'n'Roses og musik i

Still loving you - Scorpions

--
Ib

Fra : Peter Westh

Dato : 04-12-06 15:17

Fra : Peter Westh

Dato : 04-12-06 15:19

> [...]
> Nogen der kender nogle sange med gode guitarsoloer...
> Tænker meget på sange som sweet child of mine af Guns'n'Roses og musik i

Adrian Belews solo på nummeret "Level five", på albummet "The power to
believe" med King Crimson burde tiltale dig.

/P

Fra : Peter Westh

Dato : 04-12-06 18:54

Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Adrian Belews solo på nummeret "Level five", på albummet "The power to
> believe" med King Crimson burde tiltale dig.

Nåja, endnu bedre: Robert Fripps solo på "Teenage Wildlife" med Bowie, fra
"Scary Monsters".

/P

Fra : isteen

Dato : 04-12-06 16:50

Rikke <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote:

> Nogen der kender nogle sange med gode guitarsoloer...

Jeg synes nu kongen ad dem alle, er Eagles og Hotel California.
Myrepatter siger jeg bare - myrepatter!

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-12-06 18:16

"isteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes nu kongen ad dem alle, er Eagles og Hotel California.
> Myrepatter siger jeg bare - myrepatter!

Bestemt ikke noget dårligt bud...har den som ringetone på mobien

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-12-06 18:21

> [...]
> Nogen der kender nogle sange med gode guitarsoloer...
> Tænker meget på sange som sweet child of mine af Guns'n'Roses og musik i

Stevie Ray Vaugn - Little wing. Akustisk version.
Vel nærmest én lang solo. Og hvilket værk! ;)

I øvrigt et Hendrix nummer.

- Martin

Fra : Max

Dato : 04-12-06 18:43

Hej Martin

> Stevie Ray Vaugn - Little wing. Akustisk version.
> Vel nærmest én lang solo. Og hvilket værk! ;)
>
> I øvrigt et Hendrix nummer.

Som jo også har lavet dejlige udgaver af nummeret.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-06 20:08

On Mon, 4 Dec 2006 14:14:56 +0100, "Rikke" <nyhedsgruppe@hejza.dk>
wrote:

>Nogen der kender nogle sange med gode guitarsoloer...
>Tænker meget på sange som sweet child of mine af Guns'n'Roses og musik i den
>stil..
>Men må også gerne være andet :)

Richie Blackmore i nummeret "Wasted Sunsets", fra Deep Purple-albummet
"Perfect strangers"

Peter Frampton i nummeret "Do You Feel Like We Do" fra albummet
"Frampton Comes Alive"

Tim Christensen i nummeret "Waterline" (Dizzy Mizz Lizzy)

/Alex

Fra : Peter Madsen

Dato : 04-12-06 21:18

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse news:j7s8n259uh01mc9sopcceis7dokosqa5qm@4ax.com...
> [...]
> "Frampton Comes Alive"
>
> Tim Christensen i nummeret "Waterline" (Dizzy Mizz Lizzy)

Jeg husker ikke en solo i waterline? Til gengæld er soloen eminent i silverflame.

Her et par af mine favoritter. nogle er nævnt så dem udelader jeg:

Marty Friedman i Megadeth´s Hangar 18

Richie Blackmore i Strange kind of woman fra "made in japan" LPen

SRV med Texas Flood fra "live at el Mocambo"

Scott Gorham og Brian Robertson i Still in love with you fra Thin Lizzy´s Live and Dangerous.

og så Gary Moore´s Still got the blues er jeg også vild med.

Peter

Fra : Ib

Dato : 04-12-06 21:36

Scott Gorham og Brian Robertson i Still in love with you fra Thin Lizzy´s
Live and Dangerous.

.....er blevet spillet utallige gange, her hos mig, siden anlægget blev sat
op igen.......rammer lige ind i sjælen

--
Ib

Fra : Zilly ink.

Dato : 04-12-06 20:28

Rikke wrote:
> Nogen der kender nogle sange med gode guitarsoloer...

Jan Ackerman med gruppen "FOCUS" i nummeret "Hokus Pokus"

--
F.B.

Fra : Great Dane

Dato : 05-12-06 03:02

> Jan Ackerman med gruppen "FOCUS" i nummeret "Hokus Pokus"
>
> --
> F.B.

Det er jo svært dette her, men har en svaghed for følgende numre.

Set Me Free - The Sweet /Andy Scott leverer en guitarsolo med lydeffekter
som var uhørt for 1974.

Bat Out Of Hell - Hele Albummet er gennemsyret af fed guitar og specielt Bat
Out Of Hell soloen er suveræn.

Danske Mercyful Fate har jo Denner og Shermann som nogle af de bedste
indenfor genren. Der er masser
af inspiration at finde der. Ofte er der 3-4 soloer i samme melodi og
Metallica har offentligt kaldt Mercyful Fate
The Riffmasters.

Min favorit guitar cd er en relativt ukendt gruppe der hedder Giant.
En pompøs AOR/Hard Rock gruppe der udgav 2-3 albums hvoraf den første er min
favorit.
Titlen er Last Of The Runaways og produktionen er en af de bedste jeg
nogensinde har hørt.

Skulle jeg fortsætte, ville listen blive 10 kilometer lang da der er så
mange fede guitarister, men de fleste er
ikke specielt kendte og det er ofte det der gør den spændende synes jeg.

Fra : Michael Hjorth

Dato : 04-12-06 21:23

On Mon, 04 Dec 2006 14:43:38 +0100, Max wrote:

> Hej Rikke

> Der er ofte den slags lister her i gruppen, så søg lidt bagud.
>
> Men bare for at nævne en
>
> Niel Young - Live med "Like a Hurricane"

Ja, det er meget svært at være uenig med dig i, man kan virkeligt føle
orkanen rase. At opleve Neil Young live for fuld udblæsning er altid en
fantastisk oplevelse.

Jeg har nu også altid været fuldstændig vild med introen til "Cortez the
Killer", som vel også kan kaldes en slags guitarsolo, selvom vi så er ovre
i den mere stille afdeling.

Michael.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 05-12-06 21:11