Flere brugere logget ind samtidig
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-12-06 18:16

Hejsa gruppe!

Jeg blev i går den lykkelige ejer af en spritny iMac, men er *helt* ny
på Mac området.

Jeg har dog lidt erfaring med at arbejde på Linux desktops med X11/KDE.
Her har man - ligesom på Windows XP - mulighed for at vælge "Skift
bruger" og ikke "Log ud" - og således være logget på med flere brugere
samtidig.

Jeg har ind imellem brug for, at en bruger er logget på i længere tid ad
gangen i bggrunden, mens jeg bruger en anden brugerkonto til de andre
ting jeg laver.

Så er noget á la "Skift bruger" muligt i Mac OS X Tiger?

--
Mvh. Jesper

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-12-06 18:26

Jesper Nielsen <jni_fullrate@hotmail.com> writes:

> Så er noget á la "Skift bruger" muligt i Mac OS X Tiger?

Der er sudo til terminalen, men mon ikke du er ude efter skift bruger
faciliteten. Har du kigget i ævlemenuen?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-12-06 19:06

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Der er sudo til terminalen, men mon ikke du er ude efter skift bruger
> faciliteten. Har du kigget i ævlemenuen?

Løsning er fundet - efter at jeg havde fundet ud af lidt om Spotlight

--
Mvh. Jesper

Fra : Karl Antz

Dato : 03-12-06 18:55

Jesper Nielsen <jni_fullrate@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ting jeg laver.
>
> Så er noget á la "Skift bruger" muligt i Mac OS X Tiger?

System Preferences/Accounts

vælg Login Options

sæt hak ved Enable fast user switching/view as og vækg visningsmåde

så dukker en ny menu op i højre side af menulinien

håber det hjælper
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th