Dansk Huskatteklub
Fra : Anne

Dato : 26-06-01 16:45

Hej alle.
Er der nogen, der ved, hvad der er blevet af ovennævnte klub? Den
eksisterede for nogle år siden med Hanne Weidinger som "boss". Er der
nogen, der kender andre klubber for os med "almindelige katte" (altså
ikke racekatte)?
Hej,
Anne

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 26-06-01 17:03

Anne skriver:

> [...]
> eksisterede for nogle år siden med Hanne Weidinger som "boss". Er der
> nogen, der kender andre klubber for os med "almindelige katte" (altså

Hej Anne
Jeg har efterlyst det samme her i gruppen for tid tilbage, men det lader
til
ikke rigtigt at ske noget på den front. Faktisk synes jeg der er hårdt
brug
for en forening der taler huskattenes sag, ikke blot "hus" kattene, men
især også vildkatte, sommerhuskatte etc. Disse emner trænger virkeligt
til at blive taget op i et sådant forum, og hvis der er andre der mener
det
samme, burde vi jo egentlig se at komme igang...jeg er klar!

Dorthe ( - ejer af hele 8 huskatte, hvoraf en dejlig, dejlig rød hankat
killing er til salg endnu *smil* !! )

Fra : Gitte J.L

Dato : 26-06-01 18:55

Hvad de vildtlevende katte osv. angår, så findes der da foreninger, der gør
et stort arbejde på det område: Kattens Værn og Inges Kattehjem f. eks. Og
da det koster penge, at gøre det store arbejde med både information,
omplacering, indfangning, aflivning, genudsætning osv. så vil jeg da
anbefale dig (medmindre du allerede er medlem, hvilket jo ikke er
usandsynligt) at melde dig ind der, så du med dit medlemskontingent støtter
sagen. Derudover udgiver begge foreninger også nogle glimrende blade, hvor
medlemmer vist er velkomne til at give deres besyv med
-Gitte

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 26-06-01 21:13

"Gitte J.L" skriver:

> [...]
> sagen. Derudover udgiver begge foreninger også nogle glimrende blade, hvor
> medlemmer vist er velkomne til at give deres besyv med

Hej Gitte

Jeg er klar over at de foreninger du nævner gør et strålende stykke arbejde, og
jeg er da også medlem et par steder. Dog mener jeg stadig at de til tider
virker ret "lokale" og ikke har den store gennemslagskraft i f.eks. medierne.
Der er jo i stor udstrækning tale om frivilligt arbejde, hvilket sætter en
naturlig grænse for f.eks. økonomi. Det kunne være fedt med en professionel
forening der tog sig af alle sider af kattelivet, og som kunne skabe sig en
tydelig profil overfor befolkningen. Det er ikke noget jeg har tænkt dybt over,
hvorfor jeg ikke helt ved hvordan man kunne gribe det an. Det er blot noget jeg
føler mangler...

Forbilledet ser jeg bl.a. hos Dansk Ornitologisk Forening. Inden for deres felt
er de meget dominerende, og når de taler, ja så bliver der lyttet! Måske er det
lidt højt at satse på noget lignende, men alligevel. Kattene betyder virkeligt
meget for mange mennesker, og der er virkelig mange problemer, fordomme og
misforståelser der trænger til at blive belyst. I den nærmeste tid vil jeg
tænke lide mere over sagen, og hvis der er nogen der vil hjælpe med tænkeriet,
ja så er I velkomne til at kontakte mig.

Hilsen Dorthe ( - og killingerne der vokser som ukrudt ).

Fra : Gitte J.L

Dato : 27-06-01 11:42

Jeg er enig med dig i, at det godt kan virke som om der mangler debat på mere
nationalt plan, og at foreningerne ikke "larmer" så meget, at alle ved de er der og
hvilket arbejde de står for. Men hvad mener du med en professionel forening?
-Gitte

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 29-06-01 20:00

"Gitte J.L" skriver:

> [...]
> hvilket arbejde de står for. Men hvad mener du med en professionel forening?

Hej Gitte
Ja, man har jo lov at drømme... med en professionel forening mener jeg en forening med
ansatte der tager sig af udgivelser (blade/bøger), hjemmeside, rådgivning, PR, osv.
Mulighederne er jo mange, butik med salg af kattemad, kattemøbler, samarbejde med
kattehjem og raceklubber, afholdelse af fordrag osv. osv.

Med over 600.000 katte i Danmark burde der jo være et rimeligt grundlag for noget
sådant.

At starte noget sådant op kræver jo desværre en vis kapital, som nok ikke mange
katteelskere sådan lige sidder inde med. men derfor kan man jo godt drømme...

Dorthe ( - der ikke helt har opgivet ideen, og vil arbejde videre med den ) .

Fra : Gitte J.L

Dato : 29-06-01 23:21

Drømme er en god ting Ideen lyder spændende, også selvom jeg overhovedet ikke er i
stand til at overskue hvor meget arbejde der ligger i det. 600.000 katte..... why not?
Fedt ville det i alt fald være, hvis arbejdet på området på en og anden måde kunne gøres
mere målrettet og effektivt (forstået således, at det måske når ud til flere).
-Gitte

Fra : Preben Ingemann Jens~

Dato : 26-06-01 17:37

d. 26/06/01 17:45 skrev Anne på anneshibli@ofir.dk i artiklen
82fe7484.0106260745.6dcaa6f9@posting.google.com:

> [...]
> eksisterede for nogle år siden med Hanne Weidinger som "boss". Er der
> nogen, der kender andre klubber for os med "almindelige katte" (altså

Hej Anne

Dansk huskatteklub eksisterer da i bedste velgående! - og de udsender
stadig det bedste katteblad jeg kender.
Men det dér med huskatte har de nu deres egen definition på. Jeg tænkte
ligesom dig, så da jeg ville meldes ind i sin tid skrev jeg og spurgte, om
det med huskatte skulle tages bogstaveligt - for vores misser var jo altså
siamsere. Jeg fik svaret at de definerer huskatte som katte, der bor i hus -
altså alle katte med menneskepåhæng. Vist nok er Dansk Huskatteklubs eneste
formål at udgive bladet Huskatten - jeg mener at det er noget med, at man
får visse økonomiske fordele, når man registreres som klub.

M.v.h. Ann R

P.S. Hvis nogen undrer sig over "den nye mand" - så er det altså bare mig
) Min computer fik sit nye styresystem Os X lidt galt i halsen - så den
er ukampdygtig pt. Øv...
I mellemtiden sniger jeg mig til at låne gemalens iMac

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-06-01 19:58

Hej
Ja "huskatte"-klubben eksisterer stadig.
Dansk Huskatte Klub
Ryevej 15
Lynge Eskildstrup
4180 Sorø

Tlf, 57 86 21 00

mail: www.breve@huskatten.dk

kontigent 150 kr. og det er virkeligt et godt blad.

hilsen
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Kate

Dato : 27-06-01 21:54

Anne wrote:

> [...]
> eksisterede for nogle år siden med Hanne Weidinger som "boss". Er der
> nogen, der kender andre klubber for os med "almindelige katte" (altså

Den eksisterer i bedste velgående med HW som boss. Jeg har da lige
modtaget bladet i dag. Godt nok kunne jeg ikke læse det færdigt, fordi
Oliwer var i, det berørte mig mere end jeg havde regnet med.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk