Hjemmesidesync med adressebog
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-12-06 17:45

Jeg ønsker at oprette en medlemsadresseliste på en lukket side på min
hjemmeside (omtalt i en tidligere tråd).
Kan denne adresseliste styres fra Adressebog således, at hjemmesiden
syncer med den relevante gruppe/distributionsliste?
Kan det gøres med iWeb? Eller med Rapidweawer?

Det er jo i forvejen ganske kompliceret at eksportere fra adressebog, så
indholdet kan bruges i en anden form.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-12-06 18:31

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Kan det gøres med iWeb? Eller med Rapidweawer?
>
> Det er jo i forvejen ganske kompliceret at eksportere fra adressebog, så

Ja, jeg har set, hvad der står om "deling". Men det forudsætter vel, at
de andre har Mac.

venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-12-06 16:18

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Ja, jeg har set, hvad der står om "deling". Men det forudsætter vel, at
> [...]

Nå - ok. jeg forstår, at jeg har spurgt om noget, der ikke kan lade sig
gøre.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-12-06 18:59

On 2006-12-04 16:18:12 +0100, xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> Nå - ok. jeg forstår, at jeg har spurgt om noget, der ikke kan lade sig
> gøre.

Idéen er jo sådan set god nok med at have en database med adresser, der
vises på nettet. Adressebog er mig bekendt bare ikke en tilstrækkelig
avanceret database til, at man kan bruge den til det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-12-06 20:12

> Idéen er jo sådan set god nok med at have en database med adresser, der
> vises på nettet. Adressebog er mig bekendt bare ikke en tilstrækkelig
> avanceret database til, at man kan bruge den til det.

Og det er da egentlig besynderligt, at Adressebog ikke matcher iCal, der
har kommandoer til både Eksportér og Publicér. - Jeg har det lille
hjælpeprogram Adress Book Exporter, som ganske vist er fra 2002 og
tilsyneladende ikke er kommet i nye versioner. Det er den eneste kendte
måde at få vristet indhold ud af Adressebog i almindeligt tekstformat.

Venlig hilsen

Ove Steen