Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
katotek program
Fra : Disney

Dato : 03-12-06 10:40

Hej

Jeg leder efter et (helst gratis) foto katoteks program. Hvor man kan søge
på hved der er på billedet, se en lille kopi af billedet, hvor det er taget,
årstal osv......
Nogle af jer der kender sådan et program??

MVH
Jens

Fra : HCS [4000]

Dato : 03-12-06 10:56

Prøv Picassa, som er gratis.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : Disney

Dato : 03-12-06 11:11

det er et fint program, men kan man skrive stik ord til hver billede??
Jeg kan ikke finde det.
Det er i hverfald ikke det jeg mener med et katoteks program. Men måske er
det bare mig der ikke kan finde ud af det.

MVH
Jens

Fra : Disney

Dato : 03-12-06 11:12

Stik ord som man kan søge på.

MVH
Jens

Fra : Pepe

Dato : 03-12-06 11:18

"Disney" <disney__dkfjerndette@hotmail.com> skrev i meddelandet
> Stik ord som man kan søge på.
>
> MVH
> Jens
>

> "Disney" <disney__dkfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Fotostation, = Dyrt,
ACDSee, = Billigt,
Irfanview, = Gratis.
Sök på www.google.dk

Fra : ThomasM

Dato : 06-12-06 08:42

> "Disney" <disney__dkfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

CTRL + K eller View > Keywords. Du kan så søge i dine keywords i boksen i
højre hjørne, øverst.

/Thomas

Fra : Max

Dato : 03-12-06 14:15

Hej Jens

> Nogle af jer der kender sådan et program??

Fulgte der ikke et med dit kamera ?

--
Mvh Max

Fra : Disney

Dato : 03-12-06 14:47

Nej det gjorde der ikke.

MVH
Jens

Fra : Allan Kristensen

Dato : 05-12-06 14:45

Se dem Pepe skriver om, og så kan jeg tilføje XNView der også er
gratis og understøtter både EXIF og IPTC (som er det du efterspørger
med stikord og kategorier). XNView finder du her:
http://www.xnview.com/

- Allan

Fra : tspetersen@gmail.com

Dato : 07-12-06 19:01

Disney skrev:
> [...]
> årstal osv......
> Nogle af jer der kender sådan et program??

Der skal du bruge Mit Billedarkiv, som du kan hente gratis her:
http://www.labnet.dk/sections/misc/organize/

Der kan du søge på alt muligt - også hvor på kloden billedet er
taget Faktisk er der også en meget praktisk billedekalender søge
funktion...

--
Thomas Petersen
www.labnet.dk - Digital Fremkaldelse i professionel kvalitet

Fra : Erik Svinding Olsen

Dato : 08-12-06 22:31

Google har et herligt program der finder ALT hvad du har på
harddisken i billedformater og lægger det op kronologisk.
Derefter kan du slette hvad du ikke har brug for (ikoner, linjer
osv).
Det hedder PICASA.

Fra : emj

Dato : 08-12-06 23:37

Erik Svinding Olsen skrev:

>Google har et herligt program der finder ALT hvad du har på
>harddisken i billedformater og lægger det op kronologisk.
>Derefter kan du slette hvad du ikke har brug for (ikoner, linjer
>osv).

Det er nok bedre at vælge værktøjer/mappeadministration, så man ikke
sidder med en masse ligegyldige billeder fra systemmapper.
Det er lidt for fjollet at sidde og slette manuelt

--
Gratis fotokalendere 2007
http://lamaguf.dk/kalender/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-12-06 07:25

Jeg bruger Cumulus fra Canto:
http://www.canto.com/

Gratis er det ikke, men det er rigtig godt

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Skeptikeren

Dato : 11-12-06 12:53

On Sun, 3 Dec 2006 10:40:21 +0100, "Disney"
<disney__dkfjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
>årstal osv......
>Nogle af jer der kender sådan et program??

Du bør kigge nærmere på Imatch, hvis kartoteksdelen er vigtig for dig.
Test det gratis og bemærk det fine system med kategorier.

mvh

have a nice day