Brug af Hardisk
Fra : Birger H. Hansen

Dato : 02-12-06 22:56

Hej

Findes der en mulighed ( kabel ) for, at lave en forbindelse fra harddisken
fra en gammel PC, til USB2 stikket på den nye PC.

Mvh.
Birger

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-12-06 23:25

"Birger H. Hansen" <birger-h@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der en mulighed ( kabel ) for, at lave en forbindelse fra
> harddisken fra en gammel PC, til USB2 stikket på den nye PC.

Seriel -> seriel ~ Null modem - langsom, men kan bruges.
USB -> USB ~ væsentligt hurtigere (USB 1.1) til meget hurtigt (USB 2
HighSpeed).
Men det kræver self USB på begge maskiner.

Hvorfor ikke bare hive HD'en ud af den gamle maskine og smide den i den nye,
overføre data og sætte den tilbage i den gamle ?
Det er den hurtigeste + billigeste løsning.

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Klaus H

Dato : 03-12-06 00:07

Birger H. Hansen wrote:
> [...]
>
> Findes der en mulighed ( kabel ) for, at lave en forbindelse fra
> harddisken fra en gammel PC, til USB2 stikket på den nye PC.

USB to IDE converter. Findes på EDBpriser.

Klaus H

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 03-12-06 12:03

> Hej
>
> Findes der en mulighed ( kabel ) for, at lave en forbindelse fra
> harddisken fra en gammel PC, til USB2 stikket på den nye PC.
Problemet er at den gamle PC ikke fungere stabilt, både tastatur og mus går
fast og den er yderst vanskelig at starte op, men jeg har 2 harddiske til
den og det er ikke dem det er galt med, så dem ville jeg gerne bruge, det
bedste var at løse problemet med den gamle.
Birger

Fra : Mads

Dato : 03-12-06 17:27

On Sun, 3 Dec 2006 12:03:17 +0100, "Birger H. Hansen"
<birger-h@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>den og det er ikke dem det er galt med, så dem ville jeg gerne bruge, det
>bedste var at løse problemet med den gamle.

Du kan pille diskene ud af den gamle PC og placere
dem i en kasse som så sluttes til den nye PC med et
USB kabel. Det koster ikke alverden og det virker.

mvh Mads

Fra : jan deleuran

Dato : 04-12-06 09:47

"jansen"

Du kan evt også købe sådan et kabel her
virker fint her hos mig

Jan

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 04-12-06 13:07

Hej
Mange tak for svarene, jeg tror jeg har fået løsningen med sådan et kabel.