reklame sms
Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 01-12-06 21:02

Hej
Vi har købt en mobil til vores datter.
Der modtager hun adskilige reklame sms.
Er det lovligt?
Hun er 8 år.

Mvh
Henrik

Fra : Eliasen

Dato : 01-12-06 21:11

"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> wrote in message
> Hej
> Vi har købt en mobil til vores datter.
> Der modtager hun adskilige reklame sms.
> Er det lovligt?
> Hun er 8 år.

Har hun haft nogen som helst chance for at tilmelde sig et eller andet
via sin mobil? Noget de andre i klassen taler om? Noget hun har set
reklamer for?

Hvem er afsender?

--
Eliasen

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 01-12-06 22:30

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sin mobil? Noget de andre i klassen taler om? Noget hun har set reklamer

Nej hun har ikke meldt sig til noget de er ikke engang til hende der står et
andet navn i dem.
De er fra et discotec der hedder Club retro.
Og et andet der hedder Boubou´s
Og en tøjhandler der hedder jeffersons.

Mvh
Henrik

Fra : Eliasen

Dato : 01-12-06 23:19

> [...]
> står et andet navn i dem.
> De er fra et discotec der hedder Club retro.

Er hendes nummer en overlevering (efter en karenstid) fra en tidligere
abonnent måske?

--
Eliasen

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 02-12-06 00:06

> "Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> wrote in message

> Er hendes nummer en overlevering (efter en karenstid) fra en tidligere
> [...]
Aner det ikke vi har købt mobil og nr i en pakke.
Vi har købt den i en tele butik.

Mvh
Henrik

Fra : Eliasen

Dato : 02-12-06 00:38

> Aner det ikke vi har købt mobil og nr i en pakke.
> Vi har købt den i en tele butik.

Øv! Henvend Jer til afsender(ne) og bed dem stoppe SMS-distributionen.
Alternativt kan I prøve udbyderen (din anvendte terminologi taget i
betragtning lyder det som TDC) og høre om de vil bruge ressourcer på at
finde fejlen.

--
Eliasen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-06 00:51

Eliasen skrev:

> Øv!

Udelukker det da at nummeret er genbrugt?

--
Bertel

Fra : Eliasen

Dato : 02-12-06 08:59

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Udelukker det da at nummeret er genbrugt?

Jeg har ikke hørt om genbrug af taletidsnumre.

--
Eliasen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 02-12-06 11:19

Eliasen skrev:
> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Jeg har ikke hørt om genbrug af taletidsnumre.

Det har jeg, mange gange. Jeg vil også mener at det er det der er sket i
dette tilfælde.

Mikkel

Fra : Eliasen

Dato : 02-12-06 11:26

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> wrote in message

> Det har jeg, mange gange. Jeg vil også mener at det er det der er sket
> i dette tilfælde.

Okay. Jeg var overbevist om at de røg helt ud af puljen for evigt.
Mindes at have hørt at de var bange for at nummerserierne blev
komplicerede når de "løb tør".

--
Eliasen