Retrospect Desktop, cifs, og error 225
Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-12-06 12:58

I vis info for mit netværksdrev er der angivet:

cifs://gammelt_workgroupname;Flemming%20Rubini@DISKSTATION/FLEMMING

Jeg kan ikke få skriveadgang med Retrospect Desktop til serveren fra min
Mac.

Jeg tilgår serveren via ftp og har de nødvendige rettigheder. Og har
inngen problemer i andre programmer.

Hvorfor står min gamle workgroupname som del af ovenstående adresse?
Er det medvirkende til at give skriveadgangsproblemet?

Jeg får error code 225 (FTP: no write priviliges, bad name, or disk
full).

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-12-06 16:25

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> [...]
> Er det medvirkende til at give skriveadgangsproblemet?
>
> Jeg får error code 225 (FTP: no write priviliges, bad name, or disk

Jeg troede at jeg havde adgangsprivillegier nok som admin.
Men det viste sig man skal have bogstaveligt talt have adgang som
"root," før Retrospect vil sikkerhedskopiere til serveren.

(Netinfo-administrator->Sikkerhed->Slå rod-bruger til.)

Kilde: Read Me-Retrospect.htm (mange timer senere)

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-12-06 18:17

> [...]

> (Netinfo-administrator->Sikkerhed->Slå rod-bruger til.)
>
> Kilde: Read Me-Retrospect.htm (mange timer senere)

Njah, no cigar.

Er der nogen som har kunnet sikkerhedskopiere til Synology-server ved
hjælp af Retrospect Desktop?

Undervejs fandt jeg i øvrigt en underlig fejl:
Tilgår man sin server via Gå-> i Finder, anvender den de minuskler jeg
har valgt.
Tilgår man via Netværk->Connect, anvendes der fejlagtigt majuskler ???

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-12-06 19:52

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Njah, no cigar.
>
> Er der nogen som har kunnet sikkerhedskopiere til Synology-server ved
> hjælp af Retrospect Desktop?

Det lykkedes. Man skal vælge _file_ og ikke _Internet_, selvom om det er
til "Web stationen."

Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 08-12-06 15:56

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Er der nogen som har kunnet sikkerhedskopiere til Synology-server ved
> hjælp af Retrospect Desktop?

Jeg gør det - men jeg må nu indrømme et det er fuld Retrospect jeg
bruger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk