AMD - Athlon - Opteron
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-12-06 20:39

Hej

Hmm - forskellen på Athlon 64 X2 og Opteron sådan i store træk?
Jeg har været mest til Intel men der nu skiftet over til anden platform

Fx
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4200+ Sammenlignet med Opteron 150?

pft/Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-12-06 20:46

Peter Lykkegaard wrote:

> AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4200+
Snarere sammenlignet med Opteron 165 :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-12-06 20:59

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> writes:

> Snarere sammenlignet med Opteron 165 :)

Så vidt jeg har forstået, er den primære forskel på Athlon64 og
Opteron processorerne, at Opteron'erne kan køre i multi-processor
systemer, da de er cache koherente på en eller flere HT links.

Derudover kan Opteron køre med ECC/ChipKill, hvilket Athlon64
officielt set ikke kan (FX serien kan dog).

Athlon64 og Opteron skulle være samme die, men hvor der er disablet
funktionalitet i Athlon64 udgaverne ("bonding options").

Kig på AMD's hjemmeside, er spørg i news:comp.arch, hvor der huserer
et par folk som har været med til at designe AMD's processorer.

Kai