agp x 4
Fra : Henrik Jensen

Dato : 26-06-01 16:02

Jeg har et problem med mit abit-kt7a bundkort. Computeren nægter at køre
noget som helst 3d når jeg har slået agp x 4 til i bios.

Jeg har installeret 4 in1 4.32
og detonator 12.90...som i øvrigt giver rigtigt god ydelse.

Når agp x 4 er slået fra i bios virker tingene fint, men forvrænger ydelsen
en del.

Jeg får lidt over 2000 i 3dmark2001, mens andre med samme konfiguration får
over 3500.

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med dette problem?

Henrik Jensen

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 26-06-01 18:40

Henrik Jensen wrote:

> [...]
>og detonator 12.90...som i øvrigt giver rigtigt god ydelse.
>
>Når agp x 4 er slået fra i bios virker tingene fint, men forvrænger

Agpx x 1 eller 2 (eller 4) burde ikke betyde noget for ydelsen.

>Jeg får lidt over 2000 i 3dmark2001, mens andre med samme
>konfiguration får over 3500.
>
>Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med dette problem?

Har du seneste drivere af det hele? Hvad sammenligner du med (hvad har
du af grej)? Er du sikker på at andre med "samme" konfiguration ikke
har overclocket deres grafikkortsram mere end dig? Der er folk der
lever for at få den højeste 3dmarkscore med alle mulige sjove tweaks ;)

Christian

Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-06-01 10:53

jeg har thunderbird 1330 og gforce mx. de nyeste drivere.

selv de folk der ikke har overclocket for over 3000

Fra : Santa Xcaze

Dato : 27-06-01 11:51

Jeg tror du tænker på 3dmark 2000 !!!

Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-06-01 14:11

niks jeg tænker på 2001...helt bestemt

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-06-01 10:58

hvis du kører AGP x2 burde forskellen max være på et par procent. AGPx4 er
stærkt overvurderet men kan give stor ustabilitet.

Michael