Hvordan opbevares gulerødder ?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-06-01 11:11

Når jeg har købt en pakken gulerødder, så er de dejlige sprøde og
friske, men efter et par dage i køleren er de halvbløde og triste. Det
samme gælder hvis jeg lader dem stå på køkkenbordet.

Hvordan pokker holder man dem friske og sprøde ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Peter Jørgensen

Dato : 26-06-01 11:47

Hej Jesper.

De skal helst ligge ved 7-10 grader (nederst i køleskabet), og så kan du
prøve at pakke dem ind i en let fugtet avis. Det mindsker fordampningen og
øger derved holdbarheden.

MVH Peter

Fra : Bettina Madsen

Dato : 26-06-01 12:24

> [...]
> samme gælder hvis jeg lader dem stå på køkkenbordet.
>
> Hvordan pokker holder man dem friske og sprøde ?

Hej!
Min erfaring er at det er fint med en plastpose (den man køber dem i), men hold den lukket, så kan de holde sig i meget lang tid.

Bettina

Fra : ole larsen

Dato : 26-06-01 12:57

Jesper Haaber Gylling skrev i meddelelsen
> [...]
>samme gælder hvis jeg lader dem stå på køkkenbordet.
>
>Hvordan pokker holder man dem friske og sprøde ?

Lidt vand i posen - hold hånden under hanen og slyng vandet af over
plastposen.

Ole

Fra : Lise Aagaard

Dato : 26-06-01 15:18

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme gælder hvis jeg lader dem stå på køkkenbordet.
>
> Hvordan pokker holder man dem friske og sprøde ?

Hvis du har købt nye gulerødder med top og ikke spiser dem inden for et
halvt døgn, bliver de lynhurtigt utroligt slatne og bløde. I stedet bør du
klippe toppen af, stikke dem i et glas koldt vand eller putte dem i en tæt
plastikpose med en sjat vand og anbringe dem ikke for koldt i køleskabet.

vh
Lise