Nyt navn på eksisterende produkt?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 25-11-06 21:54

Må man købe et produkt og ændre navnet til et andet - altså rebrande det til
et nyt navn?

F.eks. købe en type shampoo og hælde det over på nye bøtter med et nyt navn.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-06 23:26

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Må man købe et produkt og ændre navnet til et andet - altså rebrande
> det til et nyt navn?

Ja da - hvis man har en aftale med firmaet bag det oprindelige produkt

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 25-11-06 23:34

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja da - hvis man har en aftale med firmaet bag det oprindelige produkt

Med andre ord: det er ulovligt, hvis der ikke er en aftale med producenten?

Fra : Thomas

Dato : 26-11-06 01:58

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> Med andre ord: det er ulovligt, hvis der ikke er en aftale med
> producenten?

Øhhhh ja.

Kh Thomas

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-11-06 09:21

"Thomas" <tholo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> Øhhhh ja.

Hvilken lov bryder man, hvis man ikke har en aftale med producenten?

Fra : Holst

Dato : 26-11-06 09:40

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Hvilken lov bryder man, hvis man ikke har en aftale med producenten?

Hvornår er noget et råprodukt i ens egen produktion?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-11-06 12:41

> Hvornår er noget et råprodukt i ens egen produktion?

Jeg ved ikke hvordan det defineres, men jeg vil mene at produktet er 50% og
brandingen 50% - i dette tilfælde er brandet det stærkeste, indholdet skal
bare være i orden og så skal branded sælge varen.

Fra : O-V R:nen

Dato : 27-11-06 10:48

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> writes:
> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Med andre ord: det er ulovligt, hvis der ikke er en aftale med producenten?

Nej. Den slags kan tværtimod kun være forbudt pr aftale. Og så må man
selvfølgelig heller bruge tredjemands varemærke som det nye navn. (For
bestemte produkttyper som fx lægemidler findes der så særlige regler
der er komplicerede.)

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-11-06 19:26

"O-V R:nen" <Otto-Ville.Ronkainen@ling.helsinki.fi> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvfølgelig heller bruge tredjemands varemærke som det nye navn. (For
> bestemte produkttyper som fx lægemidler findes der så særlige regler

Den skal jeg lige have uddybet lidt - du skriver at det ikke er ulovligt,
medmindre jeg bruger tredjemands varemærke. Er det korrekt forstået eller
...? I så fald kan jeg købe et produkt og give det nyt emballage og nyt navn
(eget brand som ikke er tredjemands, men mit). Er der noget lovtekst omkring
det?

På forhånd tak.