Ang spørgsmål om bil når man er på .....
Fra : kammien[9400 Nørresu~

Dato : 25-11-06 19:42

Hejsa Jura gruppe...

hehe bærover med mig hvis jeg spørger om noget på en forkert måde
eller hvis dette er det forkerte sted at spørge , da jeg aldrig har været
i Jura grupperne og først lige har "oprettet" den da jeg har lovet en
Veninde at
finde ud af noget for hende og er ikke sikker på hvor jeg skal finde svaret
tja så tænkte jeg at det kunne være en herinde kan hjælpe...

Min veninde er på Kontant hjælp /bistand og det er hendes Mand osse..
de er vel det man kalder *langtids ledige* da de begge har været på
kontant hjælp et par år...
De har 2 børn på 3 & 5 år......

De Overvejer nu at købe en Bil for de Få midler de nu har tilbage
af opsparing og ved hjælp af lån af hans mor.

Det de Ikke ved/er i tvivl om , er om de Må Eje en bil
når de får kontant hjælp, og hvis ja om der så er bestemte bestemmelser
for om hvor Meget/lidt sådan en bil må Koste/ha af værdi ??

Hun vil Meget gerne ha Dokumentation på svaret
(et link eller andre steder hvor det står sort på hvid) om muligt..

Håber der er en herinde der kan svare Seriøst på dette,
en der Véd det og ikk "bare gætter" på det :)

--
Kammien@[FJERN]gmail.com (Husk at fjerne "fejlen" i min mail adresse !)
for direkte svar....

Hilsen
Kammien
9400 Nørresundby

Fra : Thomas

Dato : 25-11-06 20:23

kammien[9400 Nørresundby] skrev:
> [...]
>
> Håber der er en herinde der kan svare Seriøst på dette,
> en der Véd det og ikk "bare gætter" på det :)

Det er op til kommunen at vurdere hvorvidt bilen kan omsættes til en
formue som familien så kan blive forsørget af i en given periode. Der
vil være tale om en vurdering i netop denne sag og der således ikke
henvises til andre retningslinier end dem familiens hjemkommune bruger
ved vurdering af formueforhold.

Thomas

Fra : Holst

Dato : 25-11-06 20:27

kammien[9400 Nørresundby] wrote:

> hehe bærover med mig hvis jeg spørger om noget på en forkert måde
> eller hvis dette er det forkerte sted at spørge

Hvis dette ikke er rette sted, kunne news:dk.forbruger.offentlig-service
været et godt sted.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 25-11-06 20:35

On Sat, 25 Nov 2006 19:41:43 +0100, "kammien[9400 Nørresundby]"
<kammien@[FJERN]gmail.com> wrote:

>Hun vil Meget gerne ha Dokumentation på svaret
>(et link eller andre steder hvor det står sort på hvid) om muligt..

Prøv at læse om det ikke skulle stå her:

http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20030070929

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : HH

Dato : 27-11-06 08:44

"kammien[9400 Nørresundby]" <kammien@[FJERN]gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber der er en herinde der kan svare Seriøst på dette,
> en der Véd det og ikk "bare gætter" på det :)

Jeg havde en bil til salg hvor køber var meget interesseret i at der skulle
skrives en købspris på 15.000 på slutsedlen selvom han skulle give meget
mere. Han sagde det var fordi han ikke måtte give mere som
kontanthjælpsmodtager, ellers ville kommunen (kbh) bede ham sælge den igen.

For en god orden skyld skal det nævnes han ikke fik lov til at købe bilen.

Mvh
HH