? om Henrik Bruhn´s gakgaksider..
Fra : vmx

Dato : 25-11-06 13:00

Ja, en underlig overskrift, men jeg vil på ingen måde
annoncere for ovennævnte person´s "foretagender".

Foranlediget af adskillige personers postings i diverse
netgrupper med tilbud om at melde sig ind i alskens
forunderligheder gik jeg selv på jagt efter informationer.

Og det er ikke småting man bliver præsenteret for,
hvis man logger ind på "www.sku lte-skatte.dk" (fjern mellemrummet )
og andre af Hr. Bruhns lignende ( stort set identiske ) sider.

Nu til det juridiske: Hvor er vi henne rent lovmæssigt:
Hr. Bruhn påstår, at der ikke er tale om pyramidespil.
Men hvad er det så? ( www.for brugerpriser.dk )
(fjern mellemrummet )

Hvor legalt er det fremsatte krav på denne side:
"http://www.insiderviden.dk /skjulte-skatte/"
(fjern mellemrummet )
Jeg synes det er flot klaret at ville lokke 200 + flere
folk til "kun" at betale 600 kr. pr. måned ( hvilket er
120.000 kr. pr. måned ) for noget der enten blot
er en fiktiv position på en venteliste, eller prisen
for informationer der alligevel er tilgængelige for alle.

I det hele taget; hvor meget af det Hr. Bruhn har gang
i er egentlig på den rigtige side af loven ?

Hilsner
Robert

Fra : Holst

Dato : 25-11-06 13:22

vmx wrote:

> [...]
>
> Nu til det juridiske: Hvor er vi henne rent lovmæssigt:
> Hr. Bruhn påstår, at der ikke er tale om pyramidespil.

Måske skulle du være lidt mere omhyggelig.

Når man fjerner de omtalte mellemrum, må man konstatere, at

http://www.skulte-skatte.dk/

ikke eksisterer, og

http://www.forbrugerpriser.dk

er hostet af azero.dk, men hjemmesiden er ikke taget i brug.

Måske skulle du bare poste adresserne korrekt, så du undgår problemer,
eftersom du åbenbart ikke formår at sætte mellemrum ind.

Fra : vmx

Dato : 25-11-06 13:30

> http://www.skulte-skatte.dk/
>
> ikke eksisterer, og

korrekt, åbenbart netop nedlagt

> http://www.forbrugerpriser.dk

ups, jeg var fraværende.. skulle have været:

"http://www .forbrugerpenge.dk/"

> Måske skulle du bare poste adresserne korrekt, så du undgår problemer,
> eftersom du åbenbart ikke formår at sætte mellemrum ind.

Hvilke problemer undgår "jeg" ? der er ikke noget galt herfra med "alt-32"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-06 13:50

vmx wrote:

> "http://www .forbrugerpenge.dk/"

Eksisterer heller ikke
Men uden de tre "w" fungerer det

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Holst

Dato : 25-11-06 14:17

Peter Lykkegaard wrote:

> Eksisterer heller ikke
> Men uden de tre "w" fungerer det

Den dukker nu fint op her, når jeg klikker på linket.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-11-06 14:21

In news:45683769$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
vmx <dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk> typed:
> korrekt, åbenbart netop nedlagt

Prøv istedet for med den rigtige adresse ;) siden hedder skjulte-skatte.dk
ikke skulte

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 25-11-06 14:24

On Sat, 25 Nov 2006 13:29:40 +0100, "vmx"
<dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk> wrote:

>korrekt, åbenbart netop nedlagt

*snork*

http://www.skjulte-skatte.dk

/Jesper

Fra : vmx

Dato : 25-11-06 19:26

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

> *snork*
>
> http://www.skjulte-skatte.dk
>
> /Jesper

Det er da godt at der i det mindste er een der
er vågen når jeg selv ikke var det - beklager.
Desværre sér mit spørgsmål ikke ud til at
have den store interesse. Kan ske det er
årstiden

Fra : alexbo

Dato : 25-11-06 19:45

"vmx" skrev

> Desværre sér mit spørgsmål ikke ud til at
> have den store interesse. Kan ske det er
> årstiden

Jeg skrev et svar, men undlod at sende det fordi det lød uvenligt.
Men måske indeholder det forklaringen på den ringe interesse.
Så nu får du det alligevel nederst.

mvh
Alex Christensen

"vmx" skrev

> Foranlediget af adskillige personers postings i diverse
> netgrupper med tilbud om at melde sig ind i alskens
> forunderligheder gik jeg selv på jagt efter informationer.
>
> Og det er ikke småting man bliver præsenteret for,

Det er nok muligt, men du har valgt at holde disse informationer skjult, så
er det svært at tage stilling til dem.
Eller havde du tænkt dig vi selv skulle finde de informationer du ønsker vi
skal tage stilling til?

mvh
Alex Christensen

Fra : vmx

Dato : 25-11-06 20:25

> [...]

> er det svært at tage stilling til dem.
> Eller havde du tænkt dig vi selv skulle finde de informationer du ønsker

Ja, jeg kan godt se, at det var min fejl at
det ikke var så nemt at finde frem til de anførte
sider med informationer - men grundet mængden
af (vanvittige) informationer , se
selv på http://www.insiderviden.dk/skjulte-skatte/
( og nu vil jeg ikke rode mere med at forvanske linket )
eller på http://www.forbrugerpenge.dk/asitemap.htm
prøv at se de mange gentagelser ... virker nærmest som
en slags hypnotisk salgstale, ville det være ret så
umuligt at sortere i informationerne, og jeg håbede på
at læsere og skribenter i netop jura-gruppen ville
se det som et interessant emne at diskutere.

Specifikt interesserer det mig, om det er lovligt at
pålægge en privat forbruger en "fortrolighedserklæring"
og ville håndhæve denne selv om forbrugeren vælger
at fortryde købet ( http://www.insiderviden.dk/skjulte-skatte/ )

Desuden kan jeg ikke tolke http://www.forbrugerpenge.dk/
som andet end et pyramidespil, selv om Hr. Bruhn påstår
at det ikke er tilfældet. Desværre bliver man nød til at "logge"
på for at finde disse informationer.

Mvh
Robert

Fra : alexbo

Dato : 26-11-06 11:36

"vmx" skrev
> på http://www.forbrugerpenge.dk/asitemap.htm
> prøv at se de mange gentagelser ... virker nærmest som
> en slags hypnotisk salgstale,
Jeg tror at meningen med det er at uanset hvilke søgeord man bruger hvis man
søger " lette penge" popper siden op.

> [...]
> pålægge en privat forbruger en "fortrolighedserklæring"
> og ville håndhæve denne selv om forbrugeren vælger
Det er ikke forbudt, det har næppe den store virkning, men en
fortrolighedserklæring, kan godt udstrækkes til efter en aftale er ophørt.
Hvis abonnenten seriøst har indgået en aftale om fortrolighed, også hvis han
fortryder abonnementet, så er han forpligtet af den aftale.
Selve det at udgive et "insidermagasin" i abonnement er ikke ulovligt,
uanset om det er pengene værd eller ej.
Der findes et hav af tilbud, der lover alt muligt, men som efter min mening
er pengene ud af vinduet, slankekure, kosmetikting, piller af enhver art mod
alt muligt, og mange andre bliv hurtig rig, bruhn´s tilbud adskiller sig
ikke fra dem.

> Desuden kan jeg ikke tolke http://www.forbrugerpenge.dk/
> som andet end et pyramidespil, selv om Hr. Bruhn påstår
> at det ikke er tilfældet. Desværre bliver man nød til at "logge"
> på for at finde disse informationer.
Hvis du har logget på, kunne du jo godt fortælle os hvorfor du mener det er
et pyramidespil.
Pyramidespil handler om at få penge/point for at melde andre ind, som skal
betale for et medlemsskab, om forbrugerpenge handler om det kan jeg ikke se.
De indlæg jeg har set i andre Ngér påpeger at det er gratis at være med.

At det hele er plat er jeg sådan set ikke i tvivl om, men om det konkret er
ulovligt kan jeg ikke bedømme.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-11-06 19:22

alexbo skrev den 26-11-2006 11:35:
> [...]
> De indlæg jeg har set i andre Ngér påpeger at det er gratis at være med.

Ja, det er gratis at være med. men for at få penge ud af systemet, så
kræver det, at dem som du får til at melde sig bruger penge på de
produkter som Hr Bruhn sender ud i sin "daglige" tilbudsmail.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : alexbo

Dato : 26-11-06 20:39

"Carsten Riis" skrev >>

> Ja, det er gratis at være med. men for at få penge ud af systemet, så
> kræver det, at dem som du får til at melde sig bruger penge på de
> produkter som Hr Bruhn sender ud i sin "daglige" tilbudsmail.

I så fald opfylder det ikke "kravene" til pyramidespil.

fra www.forbrug.dk
Forbrugerombudsmandens vejledning.

2. 1. Hvad er pyramidespil:
Pyramidespil er som udgangspunkt ikke spil i traditionel forstand, da
muligheden for gevinst ikke bygger på tilfældigheder eller deltagernes
dygtighed, men på antallet af deltagere, der efterhånden indtræder i
pyramiden.
Ifølge lov om offentlige indsamlinger og pyramidespil, skal der ved
pyramidespil forstås pyramidisk opbyggede arrangementer, hvor:

1.. deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier
2.. deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og
3.. en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der
efterhånden indtræder i arrangementet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Tychsen

Dato : 26-11-06 01:22

Hr. Bruhn er, som navnet antyder, en brun lort...

Og det har jeg det ikke en skid dårligt med at påstå...

Jeg er helt overbevist om, at hans beskidte måde at drive forretning
på, er lige så plat som hans jokes.

Fatter simptelthen ikke, at den bjørn til en scenetorsk ikke enten
bliver sjov nok, til at han kan leve tilfredsstillende af dette, eller
finder på noget andet seriøst - som fx. lønslave.

Han må da snart ha' tilsvinet sit eget navn og ry tilpas nok til, at
ingen gider beskæftige sig med ham mere....

Fra : PerX ...

Dato : 27-11-06 18:02

In article <4568307d$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk says...
> hvis man logger ind på "www.sku lte-skatte.dk" (fjern mellemrummet )

Hvorfor er der mellemrum?

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-11-06 18:13

PerX ... skrev:
> In article <4568307d$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk says...
>>

> Hvorfor er der mellemrum?

Jeg kan heller ikke se ideen med mellemrum... og måske havde den
oprindelige skribent faktisk skrevet de korrekte url's hvis han bare
havde copy-pastet dem....

Lars B

Fra : vmx

Dato : 29-11-06 00:00

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan heller ikke se ideen med mellemrum... og måske havde den
> oprindelige skribent faktisk skrevet de korrekte url's hvis han bare
> havde copy-pastet dem....
>
> Lars B

Ideen var, at der ikke til tid og evighed skulle være anført
korrekte links til Hr. Bruhn "scam-sider", når man senere
søgte via google groups etc.

Ideen var ligeledes at man skulle gøre noget mere aktivt end
blot at klikke på et link for at havne på en af siderne. Ganske
enkelt for IKKE at gøre det for nemt for Hr. Bruhn at få
gratis øget trafik på sine suspekte sider.

Er det til at forstå? - hvis ikke, så bare glem indlægget, ok