Ang økonomisk friplads
Fra : Britta Trab

Dato : 24-11-06 21:35

Hej jura gruppen.

Anvismig venligst til den rette gruppe hvis det ikke er den her :)

Jeg har som oven får sidste år søgt om økonomisk fri plads, hvilket jeg har
gjort før også, brevet bliver smidt i kommunens postkasse, og betalingen
(pbs) forsætter som før bare 500 kr. dyrer. så derfor går vi ud fra at der
ikke er ændret det store i det hele, men jeg for godt 3 uger siden et brev
om at de meget undskylede at de havde været næsten 1 år om at udregne at der
lige skulle lægges 1000 kr. mere oven i daginstidusionspladsen, og vi har nu
via pbs modtaget en sød lille opkrævning på lidt over 12.000,- kr. så er det
jeg spørger må de det?

M.v.h.

Britta Trab

Fra : Ann

Dato : 24-11-06 22:11

Britta Trab skrev:
> [...]
> via pbs modtaget en sød lille opkrævning på lidt over 12.000,- kr. så er det

Hej Britta

For at forstå dit spørgsmål tillader jeg mig at spørge om det
handler om en justering af din økonomiske friplads fordi du har tjent
mere end forventet eller om det drejer sig om kommunen ved en fejl har
opkrævet for lidt betaling, således at alle forældre har fået en
regning?

I øvrigt burde der i dit brev være dels en henvisning til love og
regler samt en klagevejledning til det sociale nævn.

hilsen
Ann

Fra : Solid Ground

Dato : 26-11-06 10:34

Vi fik et brev to år senere.
Kommunenerne havde fået lov til at kræve 30 procent af forældre istedet for
25.
Så kommer der lige en regning, der mildest talt var uforståelig.
Ringer til kommunen, damen kan godt se det ser åndsvagt ud.
14 dage senere, brev med forklaringen om de 30 procent.
Aalborg kommune. Alle kontakter vi har haft med dem, har været elendige.
De er simpelthen umulige at kommunikere med, og svarer konsekvent på noget
andet
end det der spørges om.

Men alt i alt, tror jeg de har ret til at kræve fem år tilbage.
Bed om en afdragsordning.

Kurt

Fra : Thomas

Dato : 27-11-06 14:43

Britta Trab skrev:
> [...]
> via pbs modtaget en sød lille opkrævning på lidt over 12.000,- kr. så er det

Hej Britta

Der er lige kommet en ny principiel afgørelse fra Ankestyrelsen netop
vedrørende regulering af økonomiske fripladser afgørelsen hedder SM
C-45-06 og kan findes på ankestyrelsens hjemmeside..

Men udbed dig dig en egentligt juridisk afgørelse af sagen fra
kommunen (det har de pligt til at give dig) men henvisning til hvilke
paragraffer sagen er afgjort efter samt udbed dig en klagevejledning.

VH

Thomas

Fra : Ann

Dato : 27-11-06 16:46

Thomas skrev:

> [...]
> kommunen (det har de pligt til at give dig) men henvisning til hvilke
> paragraffer sagen er afgjort efter samt udbed dig en klagevejledning.

Afgørelsen ses her:
http://www.dsa.dk/dokumenter/Afgoerelser/smb.asp?mode=vis&ID=4428

hilsen

Mefa

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-06 19:46

Britta Trab wrote:
> [...]
> oven i daginstidusionspladsen, og vi har nu via pbs modtaget en sød
> lille opkrævning på lidt over 12.000,- kr. så er det jeg spørger må

Jf. indlæg på TV2 østjylland netop nu, så må de ikke...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-11-06 22:02

Morten Fruergaard wrote:

> Jf. indlæg på TV2 østjylland netop nu, så må de ikke...

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=319789&r=7

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : TDN

Dato : 28-11-06 06:55

"Britta Trab" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> daginstidusionspladsen, og vi har nu via pbs modtaget en sød lille
> opkrævning på lidt over 12.000,- kr. så er det jeg spørger må de det?

De kan ikke opkræve med tilbagevirkende kraft:

http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=4104616/

Mvh
Thomas