inkassovarsel
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-11-06 15:02

Hejsa

Et firma (advokat) sender et inkassovarsel på manglene betaling for et
abbonement på et blad.

Modtageren mener hverken at have modtaget udgaverne ej heller
regninger/rykkere.

Har to spørgsmål, hvad gør man - har man overhovedet en chance - for som
regel siger man jo at hvis ting er sendt med posten så er den god nok...
også selvom man som forbruger intet har modtaget.

Hvad gør forbrugeren overfor inkassofirmaet - sender dem et brev hvor man
bestrider kravet og gør opmærksom på at man intet har modtaget - hvis jeg
var dem ville jeg så bare skrive, jamen de er sendt, "her er en kopi" den
kan jo altid printes igen... Hvad kan man så gøre?

Andet spørgsmål er lidt anderledes, hvis man teger et af de her tilbud man
bliver ringet op om, køb 5 blade for 99kr - er man så forpligtet udover de
5 udgaver - man får jo ingen abbo betingelser og bliver ikke adsport når man
handler?

Takker

Fra : Michael Zedeler

Dato : 25-11-06 02:16

Flemming Lynggaard skrev:
> Et firma (advokat) sender et inkassovarsel på manglene betaling for et
> abbonement på et blad.
>
> Modtageren mener hverken at have modtaget udgaverne ej heller
> regninger/rykkere.

Hvis der ikke er en aftale om at firmaet skal levere bladene, har de
ikke noget at komme efter. Aftalen kan dog tage mange former. Hvis man
f. eks. har indbetalt penge for et abonnement, kan det tolkes som
samtykke til at fortsætte abonnementet.

> [...]
> hvis jeg var dem ville jeg så bare skrive, jamen de er sendt, "her er en
> kopi" den kan jo altid printes igen... Hvad kan man så gøre?

Skriv at der ikke er indgået nogen aftale om leverance af bladene og at
du gerne sender dem tilbage for firmaets regning, vel at mærke.
Derudover har de ikke noget at komme efter, med mindre de kan
dokumentere at man har bedt om dere blade. Det er muligt at de fremturer
med advokater og helvedes ild, men de får ikke noget ud af det hvis der
ikke foreligger en aftale.

> [...]
> man bliver ringet op om, køb 5 blade for 99kr - er man så forpligtet
> udover de 5 udgaver - man får jo ingen abbo betingelser og bliver ikke

De fleste af den slags tilbud er skruet sådan sammen at man tegner et
abonnement og får de første numre billigt (eller gratis). Her skal man
aktivt framelde sig for at slippe.

Mvh. Michael.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-11-06 11:49

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> wrote in message

> De fleste af den slags tilbud er skruet sådan sammen at man tegner et
> abonnement og får de første numre billigt (eller gratis). Her skal man
> aktivt framelde sig for at slippe.

Jo men det skal forbrugeren vel acceptere - for de bliver jo blot ringet op,
få 10 numre for 99kr.. slut.. Der er intet der der informere om at man køber
mere end det i telefonen aftalte... Hvis man så ved at betale de 99kr indgår
en aftale om yderligere levering syntes jeg det er en meget tynd aftale når
der ikke bliver givet info i første omgang eller?